Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: از بین تعداد بیماران بستری‌شده کرونایی ما ۵۱ درصد واکسیناسیون یک مرحله‌ای و ناقص داشته و ۴۹ درصد آنها هم اصلاً واکسن کرونا را تزریق نکردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عبدالله دیده‌بان بعدازظهر امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که با حضور فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان برگزار شد، اظهار داشت: شرایط ابتلا و بستری‌های کرونایی استان با تغییرات جزئی پایدار شده و طبق آخرین رنگ‌بندی کرونایی هم کل استان قزوین در وضعیت آبی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش نسبی نرخ مجموع بستری‌های کرونایی نسبت به ابتدای دی‌ماه جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر 24 بیمار کرونایی بدحال ما در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که 5 نفر از آنها با اتصال به دستگاه کمک‌تنفسی زنده مانده‌اند.

دیده‌بان با اشاره به اجرای طرح چرخشی واکسیناسیون در روستاهای استان اضافه کرد: عمده نگرانی ما امروز از ناحیه افرادی است که واکسیناسیون را به شکل ناقص انجام داده‌اند؛ چرا که میزان مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌ها و مراکز تجمیعی واکسیناسیون به طرز محسوسی کاهش یافته و در حد انتظار نیست.

وی با اشاره به بستری 144 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین ادامه داد: از بین این تعداد بیماران بستری‌شده کرونایی ما 51 درصد واکسیناسیون یک مرحله‌ای و ناقص داشته و 49 درصد آنها هم اصلاً واکسن کرونا را تزریق نکردند.

محاصره قزوین با 3 استان امیکرون‌زده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قزوین هم در ادامه این جلسه از محاصره استان قزوین توسط 3 استان امیکرون‌زده خبر داد و گفت: در حال حاضر البرز، تهران و زنجان 3 استان همسایه ما هستند که با ویروس کرونای امیکرون درگیر شده‌اند و هر آن احتمال شیوع این سویه جدید در استان قزوین هم وجود دارد.

جلال رحمانی همچنین به وضعیت درگیری نقاط مختلف استان با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در شهر قزوین 4 منطقه بلوار سعادت، خیابان دانشگاه، خیابان مدنی و ولیعصر بیشترین میزان آلودگی و شیوع ویروس کرونا را دارند و شاهد مهاجرت ویروس منحوس از نقاط شمالی به نواحی مرکزی شهر قزوین هستیم.

وی از افزایش نسبی نرخ ابتلای کرونایی در شهرستان البرز خبر داد و گفت: در این شهرستان بیشترین موارد قطعی ابتلای به کرونا به زیباشهر مربوط است. همچنین نرخ ابتلا در شهرستان بویین‌زهرا باثبات شده و البته نرخ مرگ‌ومیر کرونایی در این شهرستان افزایش یافته است.

کدام بخش‌های استان کمتر واکسن زدند؟

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین بر لزوم مداخله با ارتقای مدیریت بیماری کرونا در 3 شهرستان البرز، بویین‌زهرا و قزوین تأکید کرد و گفت: در حال حاضر از نظر و اکسیناسیون بیشترین درصد جاماندگان در بخش رامند و شهر شال از توابع بویین‌زهرا و کمترین جاماندگان هم متعلق به بخش بشاریات شهرستان آبیک است.

موج جدید با کرونای اومیکرون تا چند هفته آینده آغاز می‌شودورود خدمه خارجی کشتی بدون کارت واکسن کرونا به بنادر استان بوشهر ممنوع استنظر مثبت ستاد ملی کرونا درباره کلاس‌‌های حضوری/ بازگشایی مدارس جدی‌تر خواهد شد؟

رحمانی از تزریق 2 میلیون و 100 هزار دوز واکسن کرونا در استان قزوین از 21 بهمن 1399 تا امروز خبر داد و افزود: برای تزریق دوز سوم یا تقویت‌کننده واکسن کرونا موجودی واکسن آسترازنکای ما به اتمام رسیده و در حال حاضر واکسن پاستوکووک‌پلاس جایگزین این واکسن شده است. 

وی ادامه داد: خوشبختانه در هفته گذشته کمترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان قزوین را تجربه کردیم و البته آمارهای گویای این است که بیشترین میزان فوتی کرونایی مربوط به گروه سنی بالای 65 سال است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین واکسن برکت ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین واکسن برکت ویروس کرونا واکسن کرونا استان قزوین حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم

محمد افتخاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت: طی گشت بازرسی همکاران این مدیریت از واحد‌های نانوایی سطح شهر، این واحد نانوایی به دلیل فعالیت، بدون اخذ مجوز از کارگروه آردو نان و اتحادیه اصناف شهرستان متخلف شناخته شد.

وی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف واحد‌های صنفی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود