Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز یکشنبه در آیین گرامیداشت شهدای عملیات «نصر» همدان و تجلیل از امیر سرتیپ دوم «محمد جوادی» در باغ موزه دفاع مقدس همدان با بیان اینکه امنیت امروز کشور نتیجه مجاهدت‌های دیروز امثال امیر جوادی‌ها است، افزود: امروز اگر در عرصه‌های مختلف با مشکلاتی روبرو هستیم باید با به دست آوردن شاخصه‌های مدیریتی آن دوران به همان ضوابط عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه امروز با صدای بلند می‌توانیم در رابطه با این مجاهدت‌ها گفت‌وگو کنیم، گفت: اگر این رشادت‌ها و ایستادگی‌ها نبود، امروز این کشور نیز سرپا نبود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از امیر جوادی، مراسم تجلیل از همه مجاهدت‌ها و تلاش‌هایی است که در ارتش جمهوری اسلامی انجام شده است.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به رشادت‌های چهل سال گذشته در عرصه‌های مختلف، افزود: جمهوری اسلامی دارای گذشته بسیار روشنی است که می‌توانیم آن را برای نسل حاضر و آینده، به خوبی و با افتخار ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن امروز در فضای مجازی به دنبال سیاه نشان دادن گذشته و ایجاد ناامیدی نسبت به آینده است گفت: نسل امروز در فضای مجازی با حملات ناجوانمردانه‌ای روبرو است و لذا معرفی این رشادت‌ها و موفقیت‌ها به نسل جوان و دفاع و حمایت از الگوهای اصیل نظام اسلامی ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با طرح این سوال که کدام کشور را می‌توان نام برد که این گونه ملتش مجاهدانه در میدان حاضر بوده‌اند، خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، ما حتی سیم خاردار هم نداشتیم اما با همین دستان خالی در برابر تمامی مستکبران عالم ایستادگی کردیم.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه ما امروز همان ملت دیروز هستیم، گفت: همان طور که در دفاع مقدس، امثال امیر جوادی‌ها در برابر دنیا با تمام توان ایستادگی کردند، نسل امروز نیز با الگوگیری از گذشتگان خود کار را به جایی رسانده‌اند که پهباد آمریکایی را با همه پیچیدگی‌اش به پایین می‌آوردند و یا پس از عملیات موشکی عین الاسد، آمریکا تنها تهدید و شعارهای تو خالی مطرح می‌کند و جرأت انجام کاری را ندارد.

وی با اشاره به شهدای سایت سوباشی، اظهار کرد: در یک روز ۱۹ نفر در سایت سوباشی برای حفاظت از امنیت کشور به شهادت رسیدند و لذا می‌توان به عنوان قدردانی از این زحمات و مجاهدت‌ها، در نامگذاری معابر و خیابان‌های شهری نسبت به شهدای سوباشی و شهدای خلبان توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت شهدای عملیات «نصر» همدان و تجلیل از امیر سرتیپ دوم «محمد جوادی» با مشارکت ارشد نظامی ارتش در استان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر ، مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سپاه همدان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، عملیات نصر، نخستین عملیات زرهی رزمندگان اسلام در سال ۱۳۵۹ پس از تجاوز دشمن بعثی به خاک جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. عملیات نصر موسوم به عملیات هویزه در چارچوب یک استراتژی نظامی با طراحی قرارگاه تاکتیکی جنوب، درساعات آخر روز ۱۵ دی ماه ۱۳۵۹ و ساعات بامدادی روز ۱۶ دی به مدت سه روز در منطقه جنوب غربی اهواز و سوسنگرد به اجرا در آمد.

سرتیپ محمدجوادی متولد ۱۳۱۴ همدان، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همدان گذراند، دوره متوسطه را در مدرسه دارالفنون پشت سر گذاشت و بعدها وارد دانشکده افسری شد، پس از طی دوره سه ساله دانشکده افسری برای گذراندن دوره مقدماتی پیاده به شیراز اعزام شد.

برچسب‌ها دفاع مقدس شهر همدان امام جمعه همدان عملیات نصر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس شهر همدان امام جمعه همدان دفاع مقدس شهر همدان امام جمعه همدان عملیات نصر دفاع مقدس مجاهدت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای بلاروسی خود، ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل‌کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم، مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: انتظار ما از کشور‌های دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

امیر آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تأکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت‌نامه‌های دفاعی و تخصصی تأکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود، عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی اضافه کرد: با وجود فشار و تحریم کشور‌های غربی علیه این کشور، «مینسک» آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان