Web Analytics Made Easy - Statcounter

خشونت پلیس آمریکا علیه غیرنظامیان این کشور در سال ۲۰۲۱ نیز در مسیر افزایش قرار داشته است. خبرگزاری میزان – بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که روند تیراندازی‌های مرگبار پلیس آمریکا در حال افزایش است.   به گزارش «استاتیستا»، تیراندازی‌های مرگبار پلیس آمریکا همچنان در سیر صعودی قرار دارد.   بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، پلیس آمریکا در مجموع بیش از ۸۸۰ غیرنظامی را هدف تیراندازی قرار داده و به قتل رسانده که ۱۱۳ نفر از آن‌ها سیاه پوست بودند؛ این در حالی است که سیاه پوستان ۱۳ درصد جمعیت آمریکا تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  همچنین شمار افراد سفیدپوستی که در سال ۲۰۲۱ هدف تیراندازی پلیس قرار گرفتند، ۲۰۱ نفر بوده است؛ ۶۳ نفر اسپانیایی تبار و ۴۹۵ نفر نیز نامشخص بودند.   در مجموع می‌توان گفت که تا دسامبر ۲۰۲۱ نرخ تیراندازی‌های مرگبار پلیس آمریکا، به ازای هر یک میلیون نفر از جمعیت، ۳۷ نفر است.   در همین حال قربانیان تیراندازی پلیس آمریکا بیشتر از مردان هستند.   تا پایان دسامبر ۲۰۲۱، پلیس آمریکا، ۸۲۴ مرد و ۴۹ زن را در سال ۲۰۲۱ با شلیک گلوله به قتل رسانده است.   از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از آمریکایی‎ها، به ویژه سیاه پوستان آمریکایی باور ندارند که در برابر پلیس محافظت می‌شوند. بیشتر بخوانید: نگاهی به صنعت تبرئه در آمریکا اعمال زور پلیس آمریکا و ارتباط با آن خشونت‌های خانگی دلایل ترس از پلیس در میان غیرنظامیان آمریکایی بر زندگی روزمره و نگرش‌های سیاسی آنان تاثیر دارد.   یک نظرسنجی نیز نشان می‎دهد که سیاه پوستان در آمریکا در ترس از کشتن پلیس و آسیب رساندن به اعضای خانواده شان قرر دارند.   شکاف عمیق نژادی آمریکایی در ترس از پلیس نشان دهنده یک بحران روانی و یک مانع اصلی در برابر ظرفیت اجرای قانون به همه جوامع است.   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر تیراندازی های مرگبار پلیس آمریکا سیاه پوستان سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل

در حالی که پیش از این شاهدان عینی علاوه بر حمله انتحاری از تیراندازی نظامیان آمریکایی به سوی مردم خبرداده بودند به تازگی نیز «سی.ان.ان» گزارش داد که بخشی از تلفات ناشی از شلیک بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی اعلام کرد به شواد جدیدی دست یافته است که روایت وزارت دفاع آمریکا از تلفات حمله انتحاری داعش در فرودگاه کابل در سال 1400 را به چالش می‌کشد.

بر اساس این گزارش، ویدئوها و شواهد و شاهدان جدید نشان می‌دهد که بخشی از تلفات مردم در فرودگاه کابل ناشی از تیراندازی‌های گسترده و مستقیم بوده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تحقیقاتش اعلام کرده بود تلفات حمله دو سال پیش داعش در خارج از فرودگاه کابل به دلیل انفجار بوده است و نظامیان آمریکایی فقط سه بار برای هشدار هوایی شلیک کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در رویداد فاجعه‌بار فرودگاه کابل در 26 آگوست 2021 میلادی 13 نظامی آمریکایی و دستکم 170 غیرنظامی افغان جان خود را از دست دادند.

این شبکه خبری پس از بررسی ویدئوهای جدید ضبط شده توسط یک تفنگدار دریایی و همچنین براساس شهادت ‌10 نظامی دیگر آمریکایی و شاهدان محلی در گزارش خود آورده است تیراندازی‌های متعددی پس از انفجار رخ داده است.

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بودپنتاگون انفجار فرودگاه کابل را بار دیگر بررسی می‌کندعضو کنگره: عدم پاسخگویی بایدن در جریان حمله مرگبار به فرودگاه کابل قابل درک نیست

برخی از پزشکان افغان هم که توسط تماس ناشناس تهدید شده بودند اکنون به سی.ان.ان گفته‌اند که گلوله‌های زیادی را از بدن زخمی‌ها خارج کردند.

یک تفنگدار که به شرط محفوظ ماندن هویتش با سی‌ان‌ان مصاحبه کرده گفته که شاهد شلیک‌ها از جایی بوده که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر بودند.

این گزارش درحالی منتشر می‌شود که پیش‌تر واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد  آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل