Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ارمنستان روز یکشنبه ادعای باکو در زمینه پرتاب نارنجک و تیراندازی به سوی نیروهای آذربایجانی را رد کرد.

به نوشته وبگاه  «رادیو ارمنستان» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که  بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه یگان های نیروهای مسلح ارمنستان روز ۸ ژانویه (شنبه ۱۸ دی) به مواضع نظامی جمهوری آذربایجان شلیک کردند با واقعیت مطابقت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه اعلام کرد یگان‌های جمهوری آذربایجان چندین گلوله در منطقه مرزی شلیک کردند که ارمنستان پاسخ نداد.  به گفته وزارت دفاع ارمنستان، در حال حاضر وضعیت در مرز ‌ها نسبتاً باثبات است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه مدعی شد که نیروهای ارمنستان به مواضع ارتش این کشور در نقاط مرزی شلیک کردند.  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان مستقر در منطقه «یوخاری شورجا» حدود ساعت ۱۳:۵۰ به وقت محلی با نارنجک انداز و سلاح‌های نیمه سنگین به سوی نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان شلیک کردند.  

این وزارتخانه اعلام کرد که در نتیجه اقدامات تلافی جویانه یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان، طرف مقابل عملیات خود را متوقف کرد.

 باکو اعلام کرد که این تحرک نظامی هیچ تلفات برجای نگذاشت و در حال حاضر وضعیت در خطوط مرزی  باثبات است و یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان کنترل اوضاع را در دست دارند.

باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش‌های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و دادن جاده و گذرگاه‌های ارتباطی حل نشده است.

کمیسیون دولتی اسرای جنگی، گروگان‌ها و مفقودان جمهوری آذربایجان چهارشنبه گذشته در اقدامی بشردوستانه، پنج نظامی ارمنستانی که ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) دستگیر شده بودند، آزاد شدند. بنابر اعلام این نهاد دولتی در باکو، این نظامیان ارمنستانی در جریان درگیری‌ها در منطقه مرزی «کلبجر» در قره باغ کوهستانی دستگیر شده بودند. جمهوری آذربایجان در ۲ ماه اخیر ۲۱ نظامی اسیر ارمنستانی را آزاد و به ایروان مسترد کرده است.

 «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان اخیرا گفت که ایروان علاقند به امضای توافق صلح با باکو و آغاز مذاکرات درباره آن است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ارمنستان باکو ایروان قره باغ ارتش جمهوری آذربایجان وزارت دفاع شلیک کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها

منابع روسی به دستاورد‌های جدید ارتش این کشور علیه نیرو‌های اوکراینی در جبهه‌های جنگ اشاره کردند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام انبار مهمات وابسته به نیرو‌های اوکراینی در کراسنوارمیسکی خبر دادند.

منابع روسی به انفجار و انهدام کامل این انبار مهمات اشاره کردند.

از سوی دیگر نیرو‌های روسی یک تانک آبرامز ساخت آمریکا را نیز هدف قرار داده و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های مسلح اوکراین ۳۶۰ نیرو، چند دستگاه تانک آبرامز آمریکایی به همراه خودرو و نفربر‌های نظامی و نیز یک توپ ام ۱۰۹ ساخت آمریکا را از دست دادند.

همچنین وزارت دفاع روسیه از دستاورد‌های جدید در جبهه دونتسک و در هم شکستن نیرو‌های اوکراینی خبر داد.

گفتنی است که روسیه از زمان عملیات نظامی خود در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، ادوات و تجهیزات ارسالی غرب برای نیرو‌های اوکراینی از جمله تانک‌های لئوپارد۲ آلمانی و نیز ادوات زرهی آمریکایی و انگلیسی و نیز تانک‌ها و تجهیزات ارسال شده از سوی ناتو به اوکراین را منهدم کرده است.

دیگر خبرها

  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش