Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: در بخش مالیات بر عایدی سرمایه مقرر شد مناطق آزاد و ویژه مستثی شوند.

به گزارش برنا، غلامرضا مرحبا روز یکشنبه از بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: در فرایند قانونگذاری مشورت‌های مستمری با شورای نگهبان داریم که اگر ایراد یا مشکلی در مرحله تدوین قانون وجود دارد در مرحله اولیه اصلاح و مدیریت شود و زمان در رفت و برگشت بین این دو نهاد هدر نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم‌ آستارا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بعضی از فقها، حقوقدانان و مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان مشورت هایی داشتیم و به جمع‌بندی رسیدیم و اصلاحات مورد نظر به تصویب کمیسیون رسید.

مرحبا از بررسی مسائل بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: مقرر شد کارگروهی در کمیسیون اقتصادی برای رسیدگی به پیشنهادات بودجه ای تشکیل شود و غیر از سه نفر از اعضای منتخب کمیسیون که در کمیسیون تلفیق حضور دارند بقیه اعضای کمیسیون هم می‌توانند در این کارگروه حضور داشته و نقطه نظراتشان را بیان کنند و این یک رویه جاری است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مالیات بر عایدی سرمایه، قرار بر این شد که مناطق آزاد و ویژه مستثنی شوند و این موضوع در کمیسیون تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین از حضور مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات در نشست امروز کمیسیون اقتصادی خبر داد و افزود: رییس دیوان محاسبات و همکارانش در کمیسیون حضور داشتند و گزارش تفریغ بودجه و پیشنهاداتی را در مورد لزوم اعمال بعضی اصلاحات ارائه کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مبارزه با قاچاق شورای نگهبان قانون رفت و برگشت مجلس شورای اسلامی مبارزه با قاچاق کالا ارز بودجه کمیسیون اقتصادی مالیات مناطق آزاد شورای اسلامی مهرداد بذرپاش دیوان محاسبات غلامرضا مرحبا کمیسیون اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟