Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان سریال عاشورا با تاکید بر این که ارتش در تولید سریال عاشورا، برای ما سنگ تمام گذاشت، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران خیلی همکاری خوبی با ما داشتند و پای کار آمدند تا ما بتوانیم بخشی از اتفاقی که افتاده بود را به تصویر بکشیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هادی حجازی‌فر، نویسنده و کارگردان سریال تلویزیونی عاشورا گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران خیلی همکاری خوبی با ما داشتند و پای کار آمدند تا ما بتوانیم بخشی از اتفاقی که افتاده بود را به تصویر بکشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارگردان سریال عاشورا با تاکید بر این که ارتش در تولید سریال عاشورا، برای ما سنگ تمام گذاشت، افزود: از امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به خاطر دستور ویژه‌ای که برای همکاری صادر کردند، قدردانی می‌کنم. الان هم روز‌های پایانی فیلم‌برداری سریال است و مجموعه ارتش و سپاه به لحاظ نیرو و تجهیزات کمک بسیاری می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که سریال عاشورا تا چه اندازه توانسته دلاوری‌های ارتش را به نمایش بگذارد، گفت: شخصیت اصلی قصه، شهید مهدی باکری و لشکر عاشورا است و طبعا کار، بیشتر نزدیک به آن‌ها است. اما چون آن‌ها در مکان‌هایی عملیات کردند که بین ارتش و سپاه مشترک بوده است، فکر می‌کنم به حدی که امکانش را داشتیم و اتفاق افتاده بود، دلاوری‌های ارتش را نشان داده‌ایم. من از ابتدا ذهنیت و نگاهم به سمت ارتش بود و تلاش می‌کنم چیزی از چشمم جانماند. فکر می‌کنم تا حدی توانسته باشم ادای دین کوچکی به این دوستان کرده باشم.

حجازی فر افزود: امیدوارم روزی برسد که با یک نگاه درست و با انتخاب قصه‌هایی که به شدت دراماتیک هستند، با محوریت شخصیت‌های شهدای شاخص ارتش چه بزرگانی که شهید شدند و چه حتی سربازان وظیفه‌ای که از غرب تا جنوب جنگیدند یک کار مستقل و دراماتیک بسازم.

وی که نویسندگی این اثر را نیز به عهده دارد درباره مراحل نگارش فیلم‌نامه خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوان یک اتفاق واقعی به تصویر دربیاید، پژوهش میدانی انجام دادم و خودم رفتم و همرزمان شهید باکری را پیدا کردم. بی‌شمار مصاحبه‌هایی که از قبل وجود داشت، چه به صورت تصویری یا مکتوب را ملاحظه کردم و همچنین اسناد موجود در مرکز اسناد دفاع مقدس را نیز مورد بررسی قرار دادم.

حجازی‌فر افزود: اکثر افراد حاضر در پروژه از چهره‌های تازه در سینما و تلویزیون هستند و برای این کار افراد کارکرده و باتجربه در تئاتر را مورد استفاده قرار دادیم. البته این انتخاب باتوجه به وجود شباهت‌های ظاهری و فضای رئالیستی کار انجام شده است.

کارگردان سریال شهید باکری در ادامه با اشاره به تولید بزرگ این اثر گفت: پایه سریال در ۷ قسمت درباره سال‌های ۶۱ و ۶۲ و عملیات‌های بدر و خیبر است. دوستانی که کمترین آشنایی را با این دو عملیات داشته باشند متوجه می‌شوند که حجم تجهیزات و صحنه، چه برای دشمن و چه برای نیرو‌های خودی چقدر زیاد بوده است. این عملیات‌ها به صورت آبی خاکی بوده و مخصوصا در عملیات خیبر که با آن حجم از جابه‌جایی نیرو توسط هوانیروز انجام شده است، لذا نیاز بود تا ما بتوانیم با یک پشتیبانی خوب بخش‌های کوچکی از آن را نشان دهیم.

حجازی‌فر درباره پخش سریال شهید باکری افزود: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم کار را برای سالگرد شهید باکری در اسفند آماده پخش کنیم. امیدواریم بتوانیم مراحل فنی سریال را ظرف یک یا دو ماه آینده به اتمام برسانیم تا کار به پخش برسد. طبعا انتخاب زمان پخش به عهده صداوسیما است و در اختیار ما نیست، اما امیدوارم که در اولین زمان ممکن کار پخش شود تا خستگی بچه‌ها از تنشان برود.

کارگردان سریال و فیلم سینمایی شهید باکری گفت: نسخه سینمایی کار با سریال خیلی فرق می‌کند. نسخه سینمایی بیشتر فضای شهری دارد و به عملیات‌ها به شکل محدودتری پرداخته شده است و بیشتر فضای قبل و بعد از عملیات را دیده‌ایم.

برای تولید سریال عاشورا تعداد ۴ فروند بالگرد شینوک، ۲ فروند بالگرد ۲۱۴ از سوی هوانیروز در اختیار تیم کارگردانی این مجموعه قرار گرفته است که این ادوات توسط ۱۲ خلبان و ۲۰ نفر خدمه مستقیم پرواز همراهی شده است.


پرواز‌های انجام شده برای این پروژه با حضور افزون بر ۴۰ نیروی متخصص از غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی شامل عوامل برج مراقبت، عوامل عملیات سیستم مدرن کامپیوتری برای دیس پچینگ (سامانه جمع آوری اطلاعات و کنترل شبکه)، تیم فنی مخابرات، تیم فنی ایمنی پرواز، تیم پشتیبانی کننده سوخت و تجهیزات زمینی بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سینما و تئاتر سریال عاشورا ارتش جمهوری اسلامی ایران شهید باکری تولید سریال عاشورا کارگردان سریال شهید باکری حجازی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، امیر حسین سمیعی گفت: بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است، که می شود سال های سال در مورد به آن صحبت کرد و راجع به مشکلات آن به صورت اضطراری تر نشست و صحبت کرد و دغدغه ها را شنید و گلایه ها را گوش داد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاشمان این است که پهنای موارد بوروکراتیک کنار گذاشته شود و بی واسطه با شما صحبت کنیم، ما وافقیم اگر مشکلاتی وجود دارد آمده ایم برای اینکه بشنویم و تمام تلاشمان را به کار ببریم تا مشکلات کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: موسیقی در بوشهر زنده است، همین پویایی و دغدغه مندی که مطرح شد نشان از زنده بودن این شهر در حوزه موسیقی دارد، معتقدم در بوشهر موسیقی برای تمام ابعاد زندگی از جمله کار، سوگ، شادی، حرکت و امید در جامعه در نوع خودش گزینه دارد.

سمیعی یادآور شد: ما تلاش می کنیم که تمام کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند نگاه تکریم و محبت به آنها داشته باشیم. تا جایی که قدرت داشته باشیم تلاش خواهیم کرد تا فاصله ما با هنرمندان کمتر شود و درصدد رفع مشکلات و دغدغه شما هستیم، و باید همت کنیم تنش ها را کاهش و ظرفیت های کاری را شناسایی و افزایش دهیم.

وی در خصوص مشکلات سامانه ای مجوزهای موسیقی گفت: ما نمی توانیم همه را با یک چارچوب مقایسه و بررسی نماییم و مشکلات ساختاری و فرایندی دارد که اینگونه مشکلات با همین نشست ها رفع خواهد شد.

وی در مورد سالن های موسیقی و سخت افزار تصریح کرد: باید تلاش کنیم با افزایش امکانات لازم و اساسی زمینه تسهیل اجرای کنسرت توسط شرکت های مجری را در شهرستان ها فراهم کنیم.

سمیعی اضافه نمود: ما باور داریم موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می کند و همه تلاشمان این است که فضا را پویاتر کنیم.

وی در خصوص اینکه گروه‌های موسیقی در برخی فصول کم کار یا تعطیل می شوند، گفت: باید در این خصوص چاره اندیشی کرد و ایجاد رویدادهای اجرایی به تناسب آن ایام می تواند تاثیر گذار باشد و اگر در این مسیر موفق نبودیم باید از طریق صندوق هنر دنبال تدبیر و چاره اندیشی و راهکار باشیم.

در این نشست هنرمندان تک به تک با بیان مشکلات، دیدگاهها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

کد خبر 6092840

دیگر خبرها

  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • برای صعود به جام جهانی تمام تلاش خود را می کنیم
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟