Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان از دیدار امیرخان متقی با امیرعبداللهیان خبر داد و گفت، در این جلسه بحث‌های مثبت و سازنده‌ای مطرح شد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان از دیدار «امیرخان متقی» با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان با مثبت خواندن این دیدار گفت که هیات طالبان به سرپرستی «امیرخان متقی» که شب گذشته وارد تهران شد، عصر امروز یکشنبه (19 دی) با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته «حافظ ضیاء احمد» در این جلسه بحث‌های مثبت و سازنده‌ای مطرح شد.

وی افزوده که در این دیدار درباره مسائل اقتصادی دوجانبه میان افغانستان و ایران بحث و تبادل نظر شد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان خاطرنشان کرده که در این دیدار، روابط، تجارت، بازرگانی، فرآورده های نفتی، ترانزیت و مسائل امنیتی به صورت مثبت و سازنده مورد بحث قرار گرفت.

وی با بیان  این‌که هر دو طرف موقعیت سرزمینی افغانستان را پیوندی بین آسیای مرکزی و جنوبی خواندند، گفت: ایران می‌تواند صادرات خود را به سایر کشورهای منطقه از طریق افغانستان ترانزیت کند و افغانستان نیز می‌تواند از مزیت ترانزیتی طریق ایران استفاده کند.

در همین حال «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه طالبان سفر خود به تهران را مثبت ارزیابی کرد.

وی درباره این سفر به رادیو تلویزیون ملی افغانستان گفت: «دیدارهای مثبتی با طرف ایرانی در زمینه تجارت، نفت، ترانزیت، سیاسی و امنیتی داشتیم. هدف ما برقراری روابط خوب با منطقه و به ویژه با کشورهای همسایه است.»

هیأتی از طالبان به سرپرستی «امیرخان متقی»، سرپرست وزارت خارجه این گروه، عصر روز گذشته وارد تهران شد.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز گفت که امیرخان متقی در این سفر با مقامات ایرانی در باره مسائل سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و مهاجران افغان در جمهوری اسلامی ایران بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

 روابط عمومی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که شب گذشته (شنبه) ۱۸ دی ماه «مولوی امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در رأس یک هیات اقتصادی و سیاسی وارد تهران شد.  

براساس اعلام این وزارتخانه در این هیات که سرپرستان وزارتخانه های اقتصاد و صنعت، تجارت افغانستان و معاونان چندین وزارتخانه اقتصادی نیز حضور دارند قرار است درباره همکاریهای اقتصادی بین دو کشور مذاکره شود.

روابط عمومی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت حفظ روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در راستای منافع مردم کشور همسایه خصوصا در شرایط کنونی تاکید دارد.

براساس اعلام این وزارتخانه، در جریان این سفر قرار است در موضوعات مختلف اقتصادی و تجاری چون همکاریهای بانکی، بازارچه های مرزی، معدن، تجارت و همکاری‌های ورزشی توافقاتی حاصل شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت وزارت خارجه طالبان وزارت امورخارجه افغانستان حسین امیرعبداللهیان افغانستان آسیای مرکزی وزارت امور خارجه ایران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه امیرخان متقی سرپرست وزارت سخنگوی وزارت خارجه طالبان وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان

حنان حسن بلخی، رئیس منطقه‌ مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در دیدار با امیر خان متقی، وزیر امور خارجه طالبان گفت: عربستان، قطر و امارات متحده عربی هر یک ۳ میلیون دلار و یک بنیاد خیریه جهانی نیز ۱۵ میلیون دلار به توسعه بخش صحت در افغانستان کمک کرده اند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی روی طرحی کار می‌کند تا زمینه گفتگو در بخش صحت بین حکومت‌های افغانستان و پاکستان فراهم شود.

در این دیدار وزیر خارجه طالبان نیز اطمینان داد که هیأت حاکمه افغانستان تلاش می‌کند تا امنیت را برای تمامی گروه‌های صحی به شمول تیم های مبارزه با پولیو تأمین کند.

این در حالیست که عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی