Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@09:21:30 GMT

طاعون در مازندران جان ۱۸۷ راس کل و بز را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۶۵۹۴

طاعون در مازندران جان ۱۸۷ راس کل و بز را گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، کوروس ربیعی درباره آخرین وضعیت تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک در مازندران در جمع خبرنگاران در شهرستان ساری، اظهار کرد: باتوجه به ادامه پایش‌ها، شمار لاشه‌های کل و بز براثر طاعون در مازندران به ۱۸۷ راس رسید.

وی افزود: مناطقی که درگیر بیماری بودند باتوجه به فصل سرد سال متوقف نشده ولی هنوز در مازندران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه پایش‌ها کماکان در طبیعت مازندران ادامه دارد، تصریح کرد: برخی از مناطق استان صعب‌العبور و صخره‌ای است که حتی امکان تردد برای کوهنوردان هم وجود ندارد.

ربیعی با اشاره به اینکه این بیماری در شهریور ماه امسال در ارتفاعات چالوس مشاهده شد، اضافه کرد: درحال حاضر این بیماری در ارتفاعات کلاردشت تداوم دارد.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت همواره در دستور کار محیط‌بانان مناطق مختلف استان وجود دارد، گفت: به‌منظور رصد بیماری و تلفات بحث پایش‌ها تا جایی که شرایط آب و هوایی اجازه دهد در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: طاعون نشخوارکنندگان کوچک جمعیت کل بز محیط زیست مازندران ارتفاعات کلاردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

وی افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری برگی بویژه زنگ زردگندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص کانون‌کوبی و سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی‌نسب اضافه کرد: با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

به گفته وی، عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه‌های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله