Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌ها از شیوع سویه کرونای امیکرون در برخی شهرهای هند و چین و تمهیدات مقام‌های این دو کشور برای مهار کرونا خبر دادند.

 به گزارش مشرق، رسانه‌ها غروب یکشنبه به وقت تهران از شیوع سویه کرونای امیکرون در  برخی شهرهای هند و چین و تمهیدات مقام‌های این دو کشور برای مهار کرونا خبر دادند.

 وبگاه شبکه خبری «الجزیره» در این باره نوشت، مقامات هند روز یکشنبه ۱۵۹۶۳۲ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کردند این موجب شد تا مقام‌های هند چند ایالت را مجبور به اعمال محدودیت‌های جدید در تلاش برای جلوگیری از گسترش ویروس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالت «ماهاراشترا» اعلام کرد که استخرها و سالن‌های ورزشی را از دوشنبه تعطیل می کند، در حالی که مدارس و کالج‌ها تا ۱۵ فوریه (سه شنبه ۲۶ بهمن) تعطیل هستند، زیرا موارد روزانه در این ایالت به بیش از ۴۱۰۰۰ افزایش یافت. تنها افرادی که کاملاً واکسینه شده اند اجازه ورود به دفاتر خصوصی را خواهند داشت در حالی که ظرفیت نیروهای کار را به ۵۰ درصد از کل نیروها محدود کرده‌اند.

در ایالت «گجرات» مقام‌ها ساعات منع رفت و آمد در شب را تمدید و مرخصی همه پرسنل مراقبت‌های بهداشتی را لغو کردند. «نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز در جلسه‌ای با بررسی وضعیت شیوع  کووید-۱۹ در هند خواستار رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برای بهبود اوضاع شد. وزارت بهداشت هند ۳۲۷ مورد فوتی جدید را گزارش کرده که تعداد رسمی قربانیان از آغاز همه‌گیری به ۴۸۳۷۹۰ نفر رسید. مجموع مبتلایان نیز ۳۵.۵۲ میلیون نفر اعلام شده است.

در چین نیز مقامات شهر بندری «تیانجین» اعلام کردند که پس از مثبت شدن آزمایش کووید-۱۹،  ۲۰ کودک و بزرگسال، از جمله دستکم با دو مورد ابتلا به امیکرون ساز و کار  بهداشتی را در سطح شهر برای  ۱۴ میلیون ساکن آن آغاز کرده‌اند. افراد مبتلا شامل ۱۵ دانش آموز، یک کارمند و چهار والدین آن‌ها هستند.

چین در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی که قرار است از چهارم فوریه در پکن آغاز شود، راهبرد مقابله  با کووید-۱۹ را افزایش داده است.

سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد موارد ابتلا به اُمیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است.  

از سوی دیگر، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا گفته سویه بشدت سرایت‌پذیر اومیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است و ۷۳ درصد از موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می‌دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کرونا چین امیکرون هند تعطیلی مدارس وزارت بهداشت هند سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کووید ۱۹ مقام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب

نظری عضو شورای اسلامی بخش سندرک گفت: علت تصمیم مردم این بخش ناامنی است که قاچاق سوخت برای تردد دانش آموزان ایجاد کرده است.

نظری افزود: روزانه حدود ۳ هزار خودروی قاچاق سوخت از این منطقه تردد می‌کند که باعث ناامنی جاده‌ها شده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه سرویس دانش آموزان در این مناطق خودرو‌های وانت بار است و هر خودرو ۱۵ تا ۲۰ دانش آموز را جابجا می‌کند، خطر جانی شدید برای این دانش آموزان ایجاد شده است.

نظری گفت: اسکورت‌های خودرو‌های حامل سوخت بصورت مسلحانه مردم را تهدید می‌کنند تا راه را برای جابجایی سوخت قاچاق باز کنند.

این عضو شورای بخش سندرک افزود: در بیشتر موارد خودرو‌های حامل سوخت قاچاق هر دو مسیر جاده را در تصرف خود دارند و با سرعت زیاد در حال حرکت هستند.

 نظری گفت: دهستان بندر ۱۳ روستا با بیش از هزار و ۵۰۰ دانش آموز دارد که همه این روستا‌ها تصمیم به تعطیلی مدارس خود گرفته اند.

وی همچنین از مسئولان امنیتی و انتظامی استان خواست این مشکل را بصورت اساسی رفع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد