Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار خیرگو از توابع شهرستان لامرد فارس با ابراز نگرانی از وضعیت بغرنج آب در بخش خیرگو گفت: سیل هفته گذشته در جنوب فارس، به تأسیسات و زیر ساخت های ضعیف آب خیرگو خسارت هنگفتی وارد کرد تا مردم این بخش با یک شهر و ۲۲ روستا تابعه بصورت موقتی و قطره چکانی از نعمت آب برخودار باشند.

صادق زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا از شهرستان لامرد فارس؛ با اشاره به علل قطع آب خیرگو تصریح کرد: بارندگی های اخیر، چاه شماره ۲ و ۳ بخش خیرگو را از شبکه آبرسانی خارج کرد و چاه شماره یک بصورت قطره چکانی درحال آبرسانی به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این مقام مسئول با بیان اینکه راه دسترسی به چاه های آبرسان بخش خیرگو پس از سیلاب از بین رفته است افزود: مردم بخش خیرگو یک هفته است ضمن اینکه به آنها با تانکر آب شور پس از گذشت ۲ الی ۳ روز میرسد، این آب را با مبالغ بالا خریداری میکنند. شهردار خیرگو اضافه کرد: با چند مالک چاه شخصی صحبت کرده ایم تا در راستای حل موقت مشکل آب بخش خیرگو چاه های خود را در اختیار آبفای شهرستان قرار دهند لذا با همت یکی از خیرین (حاج مهدی ازکات) چاه شخصی وی در اختیار آبفا قرار داده شد که خوشبختانه درحال اتصال آن به مدار آب شهر هستند. زمانی در بخشی دیگر از سخنان خود با نیم نگاهی به دیگر مشکلات بخش خیرگو خاطرنشان کرد: شهرداری خیرگو که ۷ ماه از تأسیس آن می‌گذرد در بحث امکانات اولیه از جمله کوچکترین دستگاه ها و ماشین آلات راه سازی بی بهره است؛ علیرغم اینکه این بحران ها در بخش خیرگو پیش بینی میشد و از پیش نامه نگاری های مربوطه به دستگاه های ذیربط زده شد اما هیچ‌گونه دستگاهی به ما اختصاص داده نشد. وی بیان کرد: در هنگام بحران سیل که کل شهرستان درگیر آن بودند، نبود ماشین آلات اختصاصی برای ما مشکلات را دوچندان کرد لذا اگر مدیریت فرمانداری و بقیه عزیزان نبود مشکلات ما افزایش می یافت. شهردار خیرگو در پایان از مسئولان استانی و شهرستانی خواستار افزایش سهمیه قیر رایگان به شهرداری های جنوب فارس با توجه به سیل اخیر و خسارت هنگفت به راه های مواصلاتی و همچنین افزایش اعتبارات مازاد بر ماده ۵۴ توزیع بودجه شد.

 

در حالی آب بخش خیرگو با قطعی مواجه است که رحیم آزادی مدیرکل مدیریت استانداری فارس در گزارش اولیه خود از عدم مشکل آب در شهرستان لامرد خبر داده بود. وی در اظهاراتی دیگر مشکلات برق و جاده دسترسی به چاه آب بخش خیرگو را تأیید کرده و گفته است: تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۱۹ دی ماه آب وارد شبکه خواهد شد که کماکان گفته وی تحقق نیافته است. مدیر آبفای شهرستان لامرد نیز با تأیید قطعی آب بخش خیرگو و شیخ عامر پس از سیل در اظهاراتی گفت: در پی وقوع سیل ناشی از بارندگی‌های اخیر تأسیسات آبرسانی و جاده‌های دسترسی به این تأسیسات در ۶ شهر و ۱۰۵ روستا شهرستان لامرد تخریب شده است که با تلاش نیروهای آبفا شهرستان، آب شیخ عامر، گرازی و یک چاه آبفا شامل ۱۹ روستا وصل شده است اما هنوز شهر خیرگو، قلعه سهراب، کتک و بخشی از روستای ملایی آب ندارد. مسعود مسعودنیا افزود: باتوجه به اینکه کلیه تجهیزات چاههای مربوط به شهر خیرگو و چند روستای تابعه در سیل از بین رفته است تمام کارهای اداری جهت خرید دو پمپ و متعلقات آن برای رفع مشکل موجود انجام شده است که امیدواریم در حداقل زمان ممکن نصب و راه اندازی شود. وی با اشاره به اینکه در شهرستان لامرد ۴۶ هزار مشترک شهری و روستایی وجود دارد تصریح کرد: مجموع خسارت‌های وارد شده به تأسیسات آبرسانی در این شهرستان بیش از ۱۸۸ میلیارد ریال برآورد شده است که امید است با تخصیص اعتبارات به موقع، تأسیسات در اولین فرصت بازسازی و ترمیم شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیل لامرد شهرستان لامرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی در شهرستان شمیرانات،مطالبات مردمی از جمله حریم کیفی روستاها، وضعیت راه‌های دسترَسی شهری و روستایی و مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران از یکدیگر پیگیری شد. 

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نجات یک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • پیگیری مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • تقدیر از معدنچیان زغالسنگ در شهرستان زرند
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • مدارس اروند مجازی شد
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟