Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@15:36:29 GMT

رهاسازی میش کوهی زخمی در ماملو

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۷۰۸۸

رهاسازی میش کوهی زخمی در ماملو

مهدی درفکی رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری پردیس عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در پردیس در خصوص رهاسازی یک راس قوچ کوهی در حوزه محیط زیست ماملو در شهرستان پردیس، اظهار کرد: روز پنجشنبه یکی از اتباع کشور افغانستان که در محدوده آزادره تهران_پردیس مشغول به کار بوده با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر گرفتار شدن یک حیوان وحشی در استخری در حاشیه این آزادراه تهران، اکیپی از آتش نشانی فاز ۱۱ به این محل اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس گفت: پس از ورود اکیپ اعزامی به محل اعلام شده پرسنل با یک قلاده میش کوهی که با پای زخمی در استخر بزرگی گرفتار شده بود مواجه شدند که آزادسازی میش اقدام به رهاسازی کردند.

وی افزود: پرسنل آتش نشانی پس از رهاسازی میش کوهی متوجه حضور چند شغال شدند و به دلیل اینکه حیوان به دلیل گرفتاری حداقل دو روزه در این استخر و سرمای هوا توان حرکت نداشت از رهاسازی خودداری کردند.

درفکی ادامه داد: پس از گرفتن دوباره این میش زخمی به آتش نشانی فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس منتقل و به مدت سه روز تیمار، درمان و تامین علوفه و غیره با هماخنگی با محیط زیست اقدامات اولیه برای رهاسازی انجام و به حوزه محیط زیست در ماملو منتقل و به گروهی از میش های این منطقه پیوست.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری پردیس  تاکید کرد: به دلیل ساخت و سازهای بیرویه راه تردد و عبور این حیوانات از ورامین به لار مسدود شده و هرچند وقت یکبار با اینگونه حوادث مواجه میشویم که با همراهی مردم طبیعت دوست به دامن طبیعت باز می گردند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، دو رأس بزغاله که توسط افراد بومی و بدلیل نا آشنا بودن با حیات وحش و همچنین آگاه نبودن نسبت به رفتار‌های حیات وحش از محل زندگی خود جدا و جهت مراقبت و نگهداری به اداره محیط زیست شهرستان‌های دالاهو و سرپل ذهاب تحویل شد .
سرپرست محیط زیست دالاهو عنوان کرد : شهرستان دالاهو بعلت داشتن شرایط مطلوب برای حیات وحش و حمایت مردم شهرستان در سال‌های اخیرحیات وحش شهرستان رشد خوبی داشته و جمعیت حیات وحش در این شهرستان رشد قابل قبولی دارد .

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین