Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@14:23:02 GMT

کشف سویه جدید کرونا در قبرس

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۷۳۸۰

کشف سویه جدید کرونا در قبرس

تشدید محدودیت ها برای مسافران ورودی به یونان تداوم شیوع کرونا در خاندان سلطنتی سوئد ابراز تاثر جانسون درباره تلفات بالای کرونا در انگلیس تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در آلمان اعتراضات گسترده ضد محدودیت ها در فرانسه کشف سویه جدید کرونا در قبرس اعتراضات ضد قواعد کرونایی در جمهوری چک

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، کرونا و بخصوص شیوع سویه جدید اومیکرون در اروپا مرتبا شدت گرفته و رکوردهای جدیدی را ثبت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشدید محدودیت ها برای مسافران ورودی به یونان

از روز دوشنبه دولت یونان به دلیل شیوع گسترده کرونا یک تست منفی کرونا و یا تست سریع را قبل از ورود مسافران الزامی می کند. این امر برای همه مسافران ۵ ساله و بالاتر که از دوشنبه ساعت ۶ صبح به وقت محلی به یونان می رسند صرف نظر از اینکه واکسینه شده و یا نشده اند صدق می کند. ازاین تست منفی کرونا نباید بیش از ۷۲ ساعت گذشته باشد.

تداوم شیوع کرونا در خاندان سلطنتی سوئد

بعد از مثبت شدن تست کرونای زوج سلطنتی سوئد و ولیعهد ویکتوریا امروز رسانه ها خبر دادند که همسر ویکتوریا شاهزاده دانیل هم به کرونا مبتلا شده است. خانواده سلطنتی سوئد اعلام کردند که حال عمومی شاهزاده دانیل خوب است. وی هر دو دز واکسن خود را دریافت کرده بود.

ولیعهد ۴۵ ساله و خانواده اش در انزوای خانگی به سر می برند.

همچنین والدین ویکتوریا که هر سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند هم به کرونا مبتلا شده اند. تست کرونای آن ها روز دوشنبه مثبت شده بود. کاخ سلطنتی سوئد روز -سه‌شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد که آزمایش کووید-۱۹ «کارل گوستاف شانزدهم» و «سیلویا» پادشاه و ملکه سوئد مثبت شده است. ولیعهد سوئد و همسرش یک بار دیگر هم در ماه مارس سال ۲۰۲۱ به این بیماری مبتلا شده بودند.

ابراز تاثر جانسون درباره تلفات بالای کرونا در انگلیس

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم در سخنانی درباره شمار بالای قربانیان کرونا در کشورش ابراز تاسف و تاثر کرد.

در آخر هفته گذشته شمار مرگ های کرونایی در انگلیس از مرز ۱۵۰ هزار نفر عبور کرد. انگلیس اولین کشور اروپا به استثنای روسیه است که با این تعداد بالای مرگ بر اثر کرونا مواجه شده است.

جانسون در پیامی توئیتری نوشت: ویروس کرونا در کشور ما تلفات وحشتناکی داشته است. وی با ابراز همدردی با بازماندگان این قربانیان راه برون رفت از این بحران را واکسیناسیون اعلام کرد.

تعداد واقعی قربانیان کرونا در بریتانیا احتمالا بیشتر از این آمار خواهد بود و برخی آمارها از حدود ۱۷۳ هزار گواهی فوت بر اثر ابتلا به این بیماری خبر داده اند. انگلیس با حدود ۶۷ میلیون نفر جمعیت در حال حاضر در چنگال اومیکرون گرفتار شده و تنها روز شنبه حدود ۱۴۶ هزار ابتلای جدید به کرونا در این کشور ثبت شد.

تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از افزایش مجدد شاخص ابتلای هفتگی به کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر خبر داد و اعلام کرد که این شاخص به ۳۶۲.۷ رسیده است. این شاخص از اواخر دسامبر مرتبا در آلمان در حال افزایش است.

این نهاد بهداشتی در آلمان همچنین خبر داد که در عرض ۲۴ ساعت ۳۶۵۵۲ ابتلای جدید به کرونا در این کشور ثبت شده و ۷۷ نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

شهروندان آلمانی خواستار اجرای طرح واکسیناسیون اجباری هستند

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی خواستار اعمال طرح واکسیناسیون اجباری در کشورشان هستند. این نظر سنجی که از طرف موسسه اینسا و به سفارش نشریه بیلد آلمان انجام شده نشان می دهد که ۶۱ درصد شهروندان با اعمال این طرح موافق و ۳۲ درصد با آن مخالفند. ۷ درصد هم نظری در این باره نداشته اند.

"کارل لایترباخ"، وزیر بهداشت آلمان هم تشدید بیشتر محدودیت ها برای مقابله با موج اومیکرون را امری غیر قابل اجتناب ارزیابی کرده است.

وی تصمیمات اخیرا اتخاذ شده برای اعمال برخی محدودیت ها علیه کرونا را یک گام مهم رو به جلو ارزیابی کرد، اما این اقدامات را برای غلبه بر اومیکرون کافی ندانست.

اعتراضات گسترده ضد محدودیت ها در فرانسه

شب گذشته هم حدود ۱۰۰ هزار نفر در فرانسه به خیابان ها آمدند و علیه اقدامات و محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. بر اساس گزارش های منتشر شده تنها در شهر پاریس حدود ۱۸ هزار نفر به خیابان ها آمدند. معترضان بخصوص به طرح دولت برای تشدید محدودیت ها علیه واکسینه نشده ها اعتراض داشتند.

کشف سویه جدید کرونا در قبرس

لئوندیوس کوستریکیس سرپرست گروه دانشمندان آزمایشگاه بیوفناوری و ویروس‌شناسی مولکولی دانشگاه قبرسهم از کشف سویه جدید کرونا در این کشور خبر داده و گفت: سویه جدیدی از ویروس کرونا در قبرس شناسایی شده است.

لئوندیوس کوستریکیس در صحبت با رسانه‌های محلی توضیح داد که نوع جدید به دلیل اینکه پیشینه ژنتیکی سویه دلتا و برخی از جهش‌های اومیکرون را شامل می‌شود دلتا کرون نام گرفته است.

وی گفت: در این سویه جدید تعداد قابل‌ توجهی از جهش‌ها که قبلا در موارد اومیکرون یافت شده بود را پیدا کرده‌ایم که با سایر سویه‌ها متفاوت و دارای ۳۰ جهش است. در حال حاضر ۲۵ مورد از این سویه در نمونه‌های گرفته شده از بیماران در قبرس شناسایی شدند.

وی افزود: این سویه در ۲۵ نمونه گرفته شده در قبرس شامل ۱۱ نمونه از بیماران بستری در بیمارستان به دلیل کرونا و ۱۴ نمونه از جمعیت عمومی بوده است..

فراوانی جهش‌ها بین بیماران بستری در بیمارستان بیشتر بود و می‌تواند به این معنا باشد که بین دلتاکرون و بستری شدن در بیمارستان ارتباط وجود دارد.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که این سویه خاص در هیچ کجای دنیا شناسایی نشده باشد؛ بنابراین این کشف می‌تواند مورد توجه جهانی قرار گیرد.

اعتراضات ضد قواعد کرونایی در جمهوری چک

هزاران نفر امروز ( یکشنبه) در پراگ، پایتخت جمهوری چک به خیابان ها آمدند و علیه قواعد کرونایی اعتراض کردند. معترضان بخصوص به قواعد دولت برای اعمال واکسیناسیون اجباری علیه افراد مسن و برخی گروه های شغلی اعتراض داشتند. برخی معترضان هم مخالف واکسیناسیون کودکان بودند.

در اوایل دسامبر دولت چک درباره واکسیناسیون اجباری برای افراد بالای ۶۰ سال و همچنین نیروهای پزشکی، افسران پلیس، آتش نشان ها و دانشجویان تصمیم گیری کرد. این قانون باید از اول ماه مارس در این کشور اجرایی شود.

 

منبع: تسنیم این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اروپا کرونا کرونا ویروس کرونا در اروپا سویه جدید کرونا کرونا اومیکرون کشف سویه جدید کرونا واکسیناسیون اجباری کرونا در قبرس سلطنتی سوئد محدودیت ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • 7 دلیل که باید به قبرس شمالی سفر کنید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!