Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@02:31:45 GMT

ساخت سد و نیروگاه «معشوره» به زودی آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۷۴۷۳

ساخت سد و نیروگاه «معشوره» به زودی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش حسن نژاد در سخنانی اظهار داشت: سیاست و تصمیمات وزارت نیرو تکمیل طرح‌های نیمه تمام با تأمین منابع مالی لازم از طریق اختصاص اعتبارات در بودجه ۱۴۰۱ است.

وی ادامه داد: در سفر دولت از مصوبات مورد توافق می‌توان به تکمیل شبکه آبیاری سد «حوضیان» به ترتیب مبلغ ۲۵ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استان برای دو هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: همچنین تکمیل عملیات فاز یک شبکه آبیاری و زهکشی هزار هکتار از اراضی پایین دستی سد «ایوشان» توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ از دیگر مصوبات مورد توافق بود.

حسن نژاد با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده به منظور تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ در لرستان گفت: ایستگاه‌های پمپاژ «اسماعیل آباد» به منظور آبی کردن ۶۰۰ هکتار و «نیله» به میزان ۲۵۰ هکتار از اراضی منطقه توسط استان در سال ۱۴۰۱ می‌توان اشاره کرد.

وی، شاه بیت مصوبات سفر وزیر به لرستان را اجرایی شدن عملیات احداث نیروگاه و سد «معشوره» دانست و گفت: بنا به دستور مستقیم وزیر نیرو عملیات اجرایی احداث سد و نیروگاه معشوره به زودی آغاز خواهد شد.

کد خبر 5396064

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای لرستان سد معشوره داریوش حسن نژاد مطالبات مردم لرستان از دولت ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه عکس استانها دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی کرمانشاه شهید گمنام خسارات سیلاب ایام فاطمیه تشییع و خاک سپاری شهید گمنام آمار کرونا تشییع شهدا گرگان سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد

رئیس حوزه قضایی بخش قلعه‌نو از آزادسازی بیش ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو در محدوده روستا و شهرک صنعتی عشق‌آباد خبر داد و گفت: قلع‌وقمع ۸۶ فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز با هدف حفظ اراضی کشاورزی انجام شد. - اخبار استانها -

یاسر حسین یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ری، با اشاره به تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه قلعه‌نو اظهار داشت: در روستای عشق‌آباد بخش قلعه‌نو شهرستان ری و شهرک صنعتی از حدود 7 سال گذشته تا به حال هیچ‌گونه برخوردی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز که اغلب با هدف تبدیل اراضی کشاورزی به باغچه، سوله، دامداری و ... احداث شده، صورت نگرفته است.

وی افزود: در راستای دستور رئیس‌کل دادگستری استان تهران در خصوص حفظ حقوق عامه، اقدامات لازم به جهت قلع‌وقمع 86 فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی موسوم به عشق‌آباد واقع در حوزه قضایی بخش قلعه‌نو، انجام شد.

رئیس حوزه قضایی بخش قلعه‌نو در ادامه گفت: در این منطقه افراد سودجو به‌صورت غیرمجاز اقدام به قطعه‌بندی، احداث بنا و سوله و محوطه‌سازی و دیوارکشی کرده بودند که با اجرای قانون 293 هزار و 600 مترمربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان

یزدی در پایان خاطرنشان کرد: مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در بخش قلعه‌نو از یک سال پیش در روستاهای زمان‌آباد، فیروزآباد، کریم‌آباد و ... آغازشده و در روزهای گذشته نیز تخریب و آزادسازی اراضی کشاورزی در عشق‌آباد اجرایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت و بازسازی ۲ هزار قلم قطعات نیروگاهی به‌ دست متخصصان مشهدی
  • گروسی: مذاکرات با ایران برای حل مسائل پادمانی ادامه دارد؛ به‌زودی شاهد گام‌های ملموس خواهیم بود
  • بسیج سازندگی ۲۸۶۴ نیروگاه کوچک‌ مقیاس در کشور ساخت
  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی