Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران مسلمان روهینگیا پس از آتش سوزی بخش‌هایی از اردوگاه پناهجویان در جنوب شرقی بنگلادش بی‌خانمان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هزاران مسلمان روهینگیا روز یکشنبه پس از آتش‌سوزی بخش‌هایی از اردوگاه پناهجویان در جنوب شرقی بنگلادش بی‌خانمان شده اند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «الجزیره» حدود ۸۵۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۰۰ نفر از مسلمان روهینگیا که بسیاری از آنها از سرکوب نظامی سال ۲۰۱۷ در میانمار فرار کرده‌اند اینک در اردوگاه‌ها در منطقه مرزی «کاکس بازار» در بنگلادش زندگی می‌کنند.

«کامران حسین» سخنگوی پلیس بنگلادش که ریاست امنیت اردوگاه پناهجویان را بر عهده دارد، گفت: «حدود ۱۲۰۰ خانه در آتش سوخت».

او گفت که آتش از اردوگاه ۱۶ شروع شد و در پناهگاه‌های ساخته شده از  چوب بامبو و برزنت به جریان افتاد و بیش از ۵۰۰۰ نفر را بی‌خانمان کرد. وی افزود که آتش در ساعت ۱۶:۴۰  به وقت محلی آغاز شد و تا حدود  دو  ساعت تحت کنترل قرار گرفت.

«محمد شمسود دوزا» یک مقام دولتی بنگلادش که مسئول امور پناهندگان است، گفت که نیروهای بخش امداد آتش را کنترل کرده‌اند. وی افزود که علت آتش سوزی مشخص نشده است. آتش سوزی دیگری یکشنبه گذشته در مرکز درمان کووید-۱۹ پناهندگان در یک اردوگاه پناهجویان دیگر در این منطقه رخ داد و خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

 

بنگلادش به دلیل پذیرش پناهندگانی که از مرز میانمار گریخته اند مورد تحسین قرار گرفته اما موفقیت چندانی در برپا کردن خانه های دائمی برای آنها نداشته است.

پناهندگان روهینگیا سال‌هاست که برای جستجوی پناهگاه به کشورهایی مانند مالزی، تایلند و اندونزی سفر کرده‌اند. ماه گذشته، اندونزی به یک قایق مملو از پناهجویان روهینگیا که در سواحل این کشور سرگردان شده بودند، پناه داد.

چندی قبل نیز بارش‌های شدید در بنگلادش به سیلاب‌های عظیم و رانش‌ زمین در این کشور تبدیل شد  و هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا در اردوگاههای جنوب شرقی این کشور را آواره کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: اردوگاه پناهجویان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) برداشت و فرآوری جالب هزاران تن پیاز

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • (ویدئو) برداشت و فرآوری جالب هزاران تن پیاز
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • پیام تشکر کودکان آواره فلسطینی از دانشجویان سراسر جهان
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا