Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - اجرای قانون نسخه الکترونیکی از اول دی ماه در کشور اجباری شده و نسخه‌های کاغذی حذف شده‌اند.

خراسان جنوبی یکی از استان‌های پیشتاز در این طرح بوده است و در برخی از مراکز درمانی و مطب‌ها از حدود یک سال و نیم پیش این طرح در حال اجرا است.

راحتی بیماران و پزشکان با اجرای نسخه نویسی الکترونیک

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: کار کردن با نسخه الکترونیکی راحت‌تر است و دیگر نیازی به تمدید دفترچه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: هم پزشک بر اساس کد ملی دارو تجویز می‌کند و هم داروخانه با کد ملی دارو‌های بیمار را تحویل می‌دهد.

دیگر شهروند بیرجندی اما از کاغذی بودن نسخه‌ها گله دارد و می گوید: پزشک داروهایم را بر روی نسخه کاغذی ثبت کرده است.

یکی از پزشکان بیرجندی می‌گوید: من با سیستم وارد می‌شوم و کد مخصوص دارم و از طریق این طرح کسی به اطلاعات پرونده بیمارانم دسترسی ندارد.

بیشتر بخوانید

اعلام آمادگی ۴۰ پزشک برای همکاری در طرح پزشک خانواده

اما برخی از داروخانه‌ها از اجرایی شدن این طرح ناراضی اند.

داروخانه داران می‌گویند فرآیند ثبت و تأیید نسخه‌ها فرآیند کار را طولانی کرده  و در نسخه‌های کاغذی سرعت کار بیشتر و معطلی بیماران کمتر بوده است.

تمامی پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز درمانی موظف به اجرای این طرح هستند؛ طرحی که با هدف هوشمند سازی و نظام‌مند کردن شیوه درمان، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش اشتباهات نسخه خوانی، کاهش تداخلات دارویی و مراجعات حضوری اجرایی شده است.

مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مطب‌ها، داروخانه‌ها و مراکز درمانی می‌توانند با سامانه ۱۶۶۶ تماس بگیرند و یا شکایت خود را در سایت بیمه سلامت ثبت کنند.

تحقق ۱۰۰ درصدی نسخ الکترونیکی در بیمه سلامت

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: با توجه به الزام قانون به الکترونیکی شدن نسخ درمانی از ابتدای دی ماه، به طور میانگین در دهه اول دی، نسخ درمانی تا ۹۸ درصد در بستر الکترونیک ثبت شده است.

او گفت: ثبت الکترونیکی نسخ در ۹ و ۱۰ دی ماه به ۱۰۰ درصد رسید و مشکلاتی که با پزشکان غیر طرف قرارداد و پزشکان فعال در حوزه دولتی داشتیم نیز رفع شده است.

اربابی گفت: از ابتدای الزام این طرح، هیچگونه قطعی برق، اینترنت و یا اختلال در سامانه که بیش از ۱۵ دقیقه طول بکشد نداشته ایم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در صورت بروز مشکل، پزشکان، مراکز درمانی و داروخانه‌ها می‌توانند خدمات را به صورت کاغذی ارائه دهند و اطلاعات را بعدا به صورت الکترونیکی تبدیل و ثبت کنند.

او گفت: برابر با قانون، بیمه شدگان صندوق همگانی مشمول نظام ارجاع پزشک خانواده شده و ارائه خدمت به آنان در بیمارستان‌ها به صورت رایگان است.

اربابی گفت: مراجعه به پزشک خصوصی و دریافت خدمات خصوصی در بیمارستان ها، ملزم به مراجعه قبلی به پزشک خانواده و ارجاع بیمار از طریق آن پزشک است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت نسخه الکترونیکی داروخانه مراکز درمانی داروخانه ها بیمه سلامت نسخه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه بیانیه‌نویسی و هیجانات کاذب و البته مدیریت‌شده، یقه فوتبال را گرفته است و با این شرایط باید بگوییم که «حال فوتبال خوب است اما شما باور نکنید!»

به گزارش مشرق، مهدی دادرس از شرایط این روزهای فوتبال کشور انتقاد کرد و گفت: حاشیه‌های فوتبال یقه اهالی این رشته را گرفته و در رفتار، کردار و گفتمانی که شاهد هستیم خروجی خوبی را نمی‌بینیم. متاسفانه بیانیه‌نویسی هم رفتار پیش‌پاافتاده جدیدی است که دیگر مختص به استقلال و پرسپولیس هم نیست و سایر تیم‌ها برای آنکه از این جریان عقب نمانند، وارد آن شده‌اند و در کل شرایط خوبی نیست.

وی ادامه داد: اینکه بیانیه‌نویسی آن هم با این شیوه مورد توجه قرار بگیرد یک حرکت بی‌معنی است چراکه بی‌جهت، هوادار را هیجانی می‌کنیم که نتیجه آن را هم می‌بینیم و صداقت و راستی در فوتبال کمتر دیده می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه پیکان اضافه کرد: همین هیجانات و حاشیه‌ها در لیگ برتر بر همه چیز حاکم شده است و این خوب نیست. فوتبال و ورزش جزیره ثبات نیستند. فوتبال فضای خوبی برای تخلیه هیجانات است اما مسیری که برخی‌ پیش گرفته‌اند هیچ کمکی نمی‌کند و باید این روند اصلاح شود.

دادرس در واکنش به این سئوال که چه کسانی این ریل‌گذاری نادرست را در فوتبال انجام داده یا آن را مدیریت می‌کنند، گفت: لیدرهای خاصی پشت این ماجرا هستند که با تصمیم‌های خود شان ایران و ایرانی را به بازی گرفته‌اند. باید این روند تغییر کند و اجازه داد تا هیجانات به معنای واقعی خود در فوتبال تخلیه شود و دیگر خبری از بیانیه‌نویسی و این بازی‌های بی‌معنی نباشد.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کند نیز اضافه کرد: این واگذاری یک مُسکن خیلی خوب است و باید از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تشکر کرد چراکه ما را مجاب کردند. سال‌ها بود بحث واگذاری را می‌شنیدیم اما هیچ مسوولی تمایلی به تحقق آن نداشت! اما این اتفاق در دولت کنونی افتاد و در نهایت شاهد این تغییر و تحول بودیم که جای تشکر دارد اما باید دید در ادامه چه خواهد شد و روند فعالیت این دو باشگاه بزرگ چه مسیری را پیش خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور