Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای کاشت نهال گردو در زمستان باتوجه به اقلیم و نژاد نهال گردو، نهالی را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با منطقه داشته باشد. برخی از انواع نهال گردو با آب و هوای سرد سازگاری دارند و دچار سرمازدگی نمی شوند.

به گزارش برنا؛ در این مقاله نحوه کاشت نهال گردو در زمستان و نکات مهم در رابطه با آن بررسی می‌شود و در ادامه با بهترین ارقام نهال گردو برای کاشت در این فصل آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اعلام نهالستان ارغوان نهال، امروزه کاشت نهال گردو و کسب درآمد از آن به عنوان یکی از موضوعات جذاب و پرسود در حوزه کشاورزی مطرح است. رشد چشمگیر درآمد هر درخت گردو توجه افراد زیادی را به سمت احداث باغ گردو جلب کرده است. گردو یکی از مرغوب‌ترین خشکبارهای ایران است که در سال‌های اخیر قیمت این خشکبار رشد چشمگیر و قابل توجه‌ای داشته است. همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی به دنبال خرید نهال گردو و احداث باغ گردو باشند.

نهال گردو پس از به ثمر نشستن سودآوری زیادی خواهد ‌داشت. نهال گردو در صورتی که شرایط اقلیمی منطقه شما سردسیر و یا متعادل رو به سرد باشد، گزینه ای بسیار عالی برای کاشت و رسیدن به درآمد قابل توجه است.

کاشت نهال گردو در زمستان برای کاشت نهال گردو در زمستان باتوجه به اقلیم و نژاد نهال گردو، نهالی را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با منطقه داشته باشد. برخی از انواع نهال گردو با آب و هوای سرد سازگاری دارند و دچار سرمازدگی نمی شوند.

بهترین زمان کاشت نهال گردو از اواسط فصل پاییز تا اوایل فصل بهار است که در این مدت نهال گردو در حال استراحت است و پس‌ازآن شروع به جوانه زنی می‌کند. برای مناطق سردسیری بهتر است که در اواخر پاییز، کاشت نهال گردو انجام شود.

در ابتدا با در نظر گرفتن فاصله کاشت بین نهال‌ها، چاله هایی با عمق و عرض 60 سانتی متر بزنید. نکته بسیار مهم در کاشت نهال گردو این است که ریشه های نهال نباید در معرض نور و هوا بگیرند، اگر زمان بیشتری برای عملیات حفر چاله نیاز دارید، حتماً حواستان به این نکته درباره ریشه ها باشد.

برای جلوگیری از قرارگیری ریشه با نور و هوا، دور آن‌ها را با کیسه پلاستیکی سیاه پوشانده یا به‌صورت موقت در درون خاک یا ماسه قرار دهید.

ته چاله یک بیل کود پهن کهنه با خاک قاطی کنید و نهال را وسط چاله گذاشته و چاله را پر از خاک کنید و یک سطل آب برای هر نهال بریزید. در این مرحله نیازی نیست که کود شیمیایی و … بزنید. دقیقا اوایل فصل بهار، از سر نهال ۲۰ سانت متر با قیچی بزنید و سپس با چسب باغبانی آن را بپوشانید. به فکر کوچک شدن نهال نباشید بلکه به رشد بهتر اندام های رویشی نهال توجه کنید. بهترین کود برای درخت گردو در زمستان

از آنجایی که زمستان فصل استراحت درختان است، این فصل برای کود دهی باید جدی گرفته شود تا در بهار و با گرم شدن هوا، درخت فعالیت خود را به  خوبی آغاز کند. ترکیب کود دهی برای هر چاله یک بیل کود پوسیده گاوی و ۳۰۰ گرم کود گوگرد بنتونیت دار (شیمیایی) توصیه می‌شود.

بهترین ارقام نهال گردو در زمستان 1400

پس از آگاهی در رابطه با نحوه کاشت نهال گردو در زمستان، نیاز است تا با مقاوم ترین انواع نهال گردو زودبازده و پربار آشنا شوید.

نهال گردو کانادایی ؛ درخت گردو پیوندی مقاوم در برابر سرما

یکی از بهترین درخت‌هایی که بیشترین تناسب را در مناطق سردسیری دارد، نهال گردو کانادایی است. نهال گردو کانادایی با شرایط آب وهوایی ایران بیشترین سازگاری را دارد و کاملا بومی سازی شده است.

نهال گردو کانادایی ارغوان، بیش از 95 درصد گیرایی دارد که در نوع خود بی نظیر است و می‌توان با این نهال گردو باغی پربار و سالم را انتظار داشت. نهال گردو کانادایی از همان سال اول شروع به باردهی می‌کند و پس از بلوغ، در یک هکتار باغ گردو کانادایی می‌توان تا بیش از 10 تن گردو برداشت کرد.

درخت گردو کانادایی در فصل بهار دیر گل است و تا 20 روز بیشتر از دیگر ارقام شروع به گلدهی می‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا از سرمای بهاره در امان باشد.

نهال گردو ژنوتیپ ؛ نهال گردو پربار

یکی دیگر از انواع گردو پربار و پربازده در این فصل، نهال گردو ژنوتیپ است که تیپ 7 آن بسیار مقاوم و پربار است. نهال گردو ژنوتیپ 7 از سال اول باردهی خود را شروع کرده و در یک هکتار باغ گردو ژنوتیپ تا 10 تن گردو تولید می‌شود. این نهال، دیر گل و دیر برگ است و در برابر سرمای بهاره مقاومت بالایی را نشان می‌دهد.

نکات مهم در زمان کاشت و خرید نهال گردو

عمر مفید درخت گردو بین 60 تا 100 سال است و با رعایت برخی نکات می‌توان حداکثر بهره‌برداری را از درخت گردو داشت.

به فاصله کاشت نهال گردو توجه داشته باشید. هنگام خرید نهال گردو حتماً از کارشناسان، بهترین فاصله کاشت نهال گردو خریداری شده را بپرسید. متناسب‌ترین نهال گردو با شرایط منطقه جغرافیایی را خریداری کنید. این نکته را اولین معیار برای خرید نهال گردو قرار دهید و به نکات دیگر در اولویت‌های بعدی توجه کنید. اصالت و سلامت نهال گردو را بررسی کنید و از نهالستانی خرید کنید که نهال های اصل و با ضمانت بازگشت نهال را به شما تحویل دهند. به مراقبت‌های پس از کاشت نهال گردو ازجمله آبیاری، کود دهی، سم‌پاشی، هرس و... که در سلامت و رشد نهال بسیار مهم است، توجه کنید.

با توجه به این عوامل و رعایت آن‌ها می‌توانید عمر درخت گردو را افزایش دهید و بیشترین بهره‌برداری را از باغ گردو داشته باشید.

ارغوان نهال مرکز فروش بهترین انواع گردو با مجوز رسمی جهاد کشاورزی

احداث باغ گردو و تمام مراقبت‌های پس‌ازآن، کاری حساس و زمان‌بر است و  نمی‌توان به‌سادگی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد چراکه منجر به هدر رفتن کل سرمایه می‌شود. به همین علت باید به دو نکته مهم که موفقیت شمارا تضمین می‌کند، توجه کنید. خرید نهال گردو باکیفیت و همچنین خرید نهال‌هایی که قابلیت بازگشت نهال برای آن‌ها فراهم است.

نهالستان ارغوان نهال با داشتن بهترین مهندسان کشاورزی و زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی، آماده ارسال انواع نهال میوه ازجمله نهال گردو به تمام نقاط کشور است.

برای خرید نهال گردو می‌توانید به وب‌سایت نهالستان ارغوان نهال مراجعه کنید تا با انواع نهال گردو و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر یک آشنا شوید.

کمک گرفتن و مشاوره با افراد متخصص، این امکان را فراهم می‌کند که این مسیر را با دغدغه‌ کمتری انجام دهید. نهالستان ارغوان نهال برای باغداران امکان استفاده از مشاوره رایگان را فراهم کرده و نهال‌ها را با ضمانت بازگشت کالا و ارائه فاکتور رسمی در اختیار باغداران قرار می‌دهد تا با خرید نهال‌های اصل و باکیفیت، بیشترین بازدهی را از باغ گردو خود داشته باشند.

برای احداث باغ گردو و خرید نهال گردو باکیفیت به سایت نهالستان ارغوان نهال سر بزنید و از آموزش‌های رایگان استفاده کنید. www.nahalarghavan.com همچنین می‌توانید با مشاورین نهالستان در ارتباط باشید. 09141836535

#نهال_گردو

#کاشت_نهال_گردو

#گردو

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردو نهال گردو کاشت نهال گردو نهالستان ارغوان نهال انواع نهال گردو خرید نهال گردو احداث باغ گردو نهال گردو گردو ژنوتیپ توجه کنید درخت گردو برای کاشت نهال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مشاور امور بانوان در وزارت جهاد کشاورزی در کارگاه توانمند سازی بانوان در حوزه حفظ و حراست و توسعه منابع طبیعی در شهر قدمگاه شهرستان زبرخان که با حضور بانوان روستایی عضو خانه‌های هلال روستا این شهرستان برگزار شد گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مردم و دولت باهم افزایی و همکاری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا این طرح بزگ و مهم به مقصد برسد.

طهماسبی مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را مهم ارزشمند دانست و افزود: بانوان روستایی به عنوان جامعه‌ای پر تلاش و مولد نقش مهمی در تولید و کاشت درخت دارند وبازوان توانمند دولت در سرسبزی ایران اسلامی هستند.

مدیر کل منابع طبیعی وابخیزداری خراسان رضوی هم در این کارگاه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۷ کارگاه توانمند سازی زنان روستایی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیاد درخت در سطح استان برگزار شده است.

فنودی با اشاره به برگزاری این کارگاه‌ها در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، بردسکن، ششتمد، صالح آباد و زبرخان افزود: در این کارگاه‌ها تاکنون ۵۵۰ نفر از بانوان روستایی استان آموزش لازم در خصوص تهیه قلمه و تولید نهال و حفاظت از درختان رادریافت کرده اند.

وی گفت: در این کارگاه‌ها تعداد صدهزار گلدان پلاستیکی، قلمه سنجد، ویتکس و بذر گونه‌های بومی شامل بادامشک، آتریپلکس، نارون و ... بین بانوان توزیع شد.

مدیر کل منابع طبیعی وابخیزداری خراسان رضوی افزود: این کارگاه‌ها تاپایان سال به صورت منظم ومستمر در تمام شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان