Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته مرکزی پزشکان سودان از کشته شدن یک تظاهرکننده در اعتراضات میلیونی روز یکشنبه در خارطوم خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی ۲۱، کمیته مرکزی پزشکان سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک جوان ۲۶ ساله به نام "علی حب‌الدین" در جریان اعتراضات میلیونی یکشنبه نهم ژانویه در شهر بحری واقع در شمال خارطوم به دلیل اصابت گاز اشک‌آور به گردنش که نیروهای امنیتی پرتاب کرده بودند، جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام این کمیته تعداد کل کشته‌ها از زمان کودتای نظامی ۲۵ اکتبر گذشته در سودان به ۶۲ تن افزایش یافت.

هنوز مقامات سودانی هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشته‌اند.

این کمیته در بیانیه قبلی خود اعلام کرده بود، یک تظاهرکنندگان در تظاهرات میلیونی ششم ژانویه جاری در ام درمان کشته شد و علاء الدین عادل ۱۷ ساله که در پی اصابت گلوله به گردنش در بخش مراقبت‌های ویژه بود، جان خود را از دست داد.

نیروهای امنیتی سودان روز یکشنبه تظاهرات خارطوم و دیگر مناطق سودان در مخالفت با کودتای نظامی و درخواست برای انتقال کامل حاکمیت به غیرنظامیان را سرکوب کردند.

به گفته شاهدان عینی، این نیروها در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در خارطوم از گاز اشک‌آور برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان استفاده کرده و پیش از آغاز تظاهرات خیابان‌های اصلی منتهی به این کاخ و مقر فرماندهی ارتش را مسدود کردند.

اعتراضات پس از آن آغاز شدند که وولکر پرتس، رئیس هیئت سازمان ملل در سودان آغاز رایزنی‌های اولیه یک روند سیاسی فراگیر میان گروه‌های سودانی برای حل بحران این کشور را اعلام کرد.

پرتس بدون تعیین تاریخ این رایزنی‌ها اظهار کرد: از طرف‌های نظامی و غیرنظامی که ذی‌نفعان اصلی هستند برای شرکت در این رایزنی‌ها دعوت خواهد شد.

حزب الامه سودان در بیانیه‌ای ضمن استقبال از طرح هیات سازمان ملل برای آغاز گفتگو میان گروه‌های سیاسی این کشور، بر پایبندی خود به خواسته‌های مردم برای ساقط کردن کودتای ۲۵ اکتبر تاکید کرد.

این حزب ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان ملل و جامعه جهانی در حمایت از مردم سودان برای برقرای دموکراسی در سودان تاکید کرد: این امر در کنار لغو تمامی تصمیمات گرفته شده بر اساس کودتا و بازگرداندن حاکمیت غیرنظامی به شکل کامل است و در صورتی که از حزب برای حضور در این گفتگو دعوت شود، با بررسی دستورجلسه این گفتگو درباره مشارکت در آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما حساب کاربری شبکه ای بی سی نیوز در فضای مجازی ایکس، تصاویری از پدری منتشر کرد که دخترش در دانشگاهی در جنوب کالیفرنیا تحصن کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی گفت: من برای حمایت از دخترم اینجا هستم. او اینجا تحصیل می‌کند و علیه کشتار جمعی اعتراض کرده است. من هم با کشتار جمعی مخالف هستم. خانواده ام هم با کشتار جمعی مخالف است. به نظر ما هیچ کودکی نباید کشته بشود. 

پدر دانشجوی آمریکایی افزود: دخترم تصمیم درست را گرفته است. اگه تصمیم بگیرد که بخاطر فلسطین در معرض بازداشت قرار بگیرد، من پدر خوشبختی هستم. من چند تا بچه از جمله یه پسرهفت ساله دارم و تصور میکنم که پدری در فلسطین هستم و فرزندم را میبینم که به دست اسرائیل کشته شده است.

دیگر خبرها

  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی