Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، نیما لبخنده فرزند این هنرمند گفت که پدرش، صبح دوشنبه بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ در قطعه ۱۱۰ بهشت زهرا و بیرون از قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.

او در پاسخ به این سؤال که چرا پیکر این کارگردان خارج از قطعه هنرمندان در خاک آرام می‌گیرد، توضیح داد: دلیل خاصی ندارد. فضای آن قطعه را بیشتر دوست داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌گفتند قطعه هنرمندان حالتِ توریستی پیدا کرده و از این بابت راضی نبودند. در قطعه ۱۱۰ پدربزرگ‌مان به خاک سپرده شده‌اند و دسترسی بهتری برای بازماندگان دارد. قطعه هنرمندان برای ما رایگان بود اما ترجیح دادیم به توصیه پدر عمل کنیم. 

فرزند هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون، خاطرنشان کرد: این درخواستِ پدرم بود که در قطعه هنرمندان به خاک سپرده نشود. قبل از اینکه به بیمارستان بروند، گفته بودند اگر مشکلی برایم پیش آمد، مرا در قطعه هنرمندان خاک نکنید. با اینکه همکاران و دوستانی مثلِ خانم هما روستا و آقای حمید سمندریان در آنجا آرمیده‌اند، اما علاقه و میل باطنی خودشان به آنجا نبود. 

لبخنده همچنین در خصوص مراسم‌های دیگر گفت: هیچ چیز مشخص نیست و هنوز تصمیم نهایی نگرفته‌ایم. منتظرم یک سری از بچه‌ها بیایند و تصمیم نهایی را بگیریم. علاقه شخصی داشتم مراسم دیگری بگیریم اما نوعِ جدید کرونا اجازه نمی‌دهد و در واقع نوعی مسئولیت ایجاد می‌کند. 

او در پاسخ به این سؤال که پدرتان در سال‌های اخیر نمی‌خواستند این فاصله گرفتن از دوران کارگردانی را پایان بدهند و کاری برای تلویزیون و یا سینما بسازند، بیان کرد: خیلی علاقه داشتند دوباره کار کنند اما فضا ایجاد نمی‌شد. این عدم ایجاد فضا هم یک مقداری او را بی‌انگیزه و کسل کرده بود. متن آماده هم داشتند و اما بیشتر میل داشتند سینمایی کار کنند. نمی‌خواستند به تلویزیون برگردند و به نوعی گلایه داشتند. مخصوصاً درباره پخش رازهای یک خانه که محصول شبکه ۴ سیما بود. اهل حاشیه نبودند.

حمید لبخنده، بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر و تلویزیون شامگاه شنبه ۱۸ دی بر اثر عوارض ناشی از یک عمل جراحی درگذشت. او متولد سال ۱۳۳۰ بود و در ۱۵ سالگی به اولین کلاس تئاتر نزد حسینعلی طباطبایی در اداره فرهنگ و هنر اهواز رفت و آن‌طور که خودش تعریف کرده، در آن کلاس با رضا فیاضی، فرید و علی سجادی حسینی و رضا خندان همراه بود و بعدها در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پذیرفته شد و در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر تحصیل کرد.

این کارگردان از شاگردان هنرمندان مطرحی همچون حمید سمندریان، شمیم بهار، بهرام بیضایی، پرویز پرورش، پرویز ممنون، علی رفیعی، محمد کوثر و نیز منیژه محامدی و گلی ترقی بوده است.

لبخنده که در برخی نمایش‌های گروه تئاتر «پیاده» به سرپرستی داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی بازی کرده بود. او برای نخستین بار همراه با زنده یاد سمندریان در نمایشنامه «مرده‌های بی‌کفن و دفن» نوشته سارتر کار کرد. در آن مقطع نمایشنامه «عادل‌ها» به نویسندگی کامو و با ترجمه محمدعلی سپانلو را هم در تالار مولوی کارگردانی می‌کرد و بعد از تجربه اجراها رابطه دوستانه بیشتری با زنده یاد سمندریان و هما روستا پیدا کرد.

حمید لبخنده با ساخت سریال «در پناه تو» در دهه ۷۰ در میان عموم مخاطبان به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل شد و بعد از آن سریال‌های دیگری هم همچون «در قلب من» را کارگردانی کرد. او در سینما فیلم «آبی» را ساخت اما در سال‌های گذشته بیشتر مشغول مدیریت آکادمی سمندریان بود و سال‌ها مدیریت آموزشگاه زنده‌یاد حمید سمندریان را بر عهده داشت.

نمایش «سوءتفاهم» و سریال‌های «مهر و ماه» و «با من بمان» از دیگر آثار حمید لبخنده هستند.

کد خبر 649025 برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران تلویزیون سریال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کارگردانان سینمای ایران تلویزیون سریال قطعه هنرمندان حمید لبخنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیسی ها امیدوار به پیروزی تراکتور

حمید مطهری هیچوقت برابر استقلال به عنوان سرمربی پیروز نشده است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال تهران روز چهارشنبه در حالی به مصاف تراکتور خواهد رفت که این تیم حالا یک سرمربی پرسپولیسی را روی نیمکت خود دارد. حمید مطهری در روزهای غیبت یحیی گل‌محمدی قرار است به عنوان سرمربی تی‌تی‌ها آنها را مقابل استقلال هدایت کند.

مطهری اگرچه به عنوان کمک مربی و دستیار یحیی هیچوقت با پرسپولیس برابر استقلال شکست نخورده بود، اما به عنوان سرمربی آماری متفاوت دارد؛ حمید مطهری تحت عنوان سرمربی سه بار تیمش را به مصاف استقلال فرستاده است. او اواخر بهار سال ۱۴۰۱ به عنوان سرمربی نساجی مازندران انتخاب شد و تابستان همان سال در چهارچوب لیگ بیست و دوم با نتیجه ۳ بر ۱ بازی را به استقلالی‌ها واگذار کرد. چند ماه بعد، استقلال و نساجی سوپرجام باشگاه‌های کشور را نیز برگزار کردند که دوباره سهم نساجی ناکامی شد تا استقلال با ریکاردو ساپینتو به واسطه پیروزی در آن بازی تنها جام خودش در فصل قبل را بگیرد. این دو تیم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ بازی برگشت لیگ بیست و دوم را نیز انجام دادند که با نتیجه مساوی یک-یک خاتمه یافت.

به این ترتیب حمید مطهری در مقام سرمربی تا کنون موفق به شکست دادن استقلال در یک بازی رسمی نشده و اگر چهارشنبه با تراکتور به استقلال ببازد، علاوه بر تداوم روند ناکامی خودش به عنوان سرمربی برابر آبی‌های تهرانی، شاید عملاً راه برای اینکه استقلالی‌ها به واسطه پیروزی مقابل تیم‌های تحت هدایت او یک جام دیگر نیز علاوه بر سوپرجام سال ۱۴۰۱ را هم بگیرند، هموار شود. البته اگر حمید بتواند با تراکتور استقلال را ببرد، با کمکی که به پرسپولیس کرده، تمامی شکست‌هایش را برابر این تیم فراموش خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرسپولیسی ها امیدوار به پیروزی تراکتور
  • مطهری فقط به شکست دادن استقلال فکر می‌کند و بس!
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • ببینید | انتقاد حمید درخشان از تصمیمات اوسمار؛ غافلگیر شدیم!
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • مطهری یک نفس راحت در تراکتور کشید (عکس)
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر