Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز با اشاره به ظرفیت‌های دانشکده در زمینه جذب دانشجوی خارجی با استفاده از روش‌های علمی و عملی توریسم آموزشی و ایجاد دوره دکتری مدیریت تاکید کرد.

به گزارش گروه استانهای خبرگزرای دانشجو، جلسه مشترک هیئت رئیسه دانشگاه تبریز با اعضای شورای دانشکده اقتصاد و مدیریت در دانشکده اقتصاد و مدیریت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای هیئت رئیسه دانشگاه تبریز در راستای بررسی میدانی مسائل دانشکده‌ها و آشنایی با پیشرفت ها، توانمندیها، دغدغه‌ها و پیشنهادات همکاران در جلسه شورای اداری دانشکده اقتصاد و مدیریت حضور یافتند و مسائل و انتظارات موجود مطرح شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا فضل زاده رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت  دانشگاه تبریز گزارش اجمالی از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، اداری و عمرانی دانشکده در طی سال‌های اخیر ارائه کرد که از مهمترین آن‌ها می­توان به: تشکیل دفتر مسئولیت اجتماعی در مسائل اقتصاد و مدیریت، دائر نمودن رشته حسابداری، کسب رتبه الف و Q۱ توسط فصلنامه نظریه کاربردی اقتصاد در جدیدترین رتبه بندی نشریات علمی کشور، ایجاد مرکز کارآفرینی، خرید و نصب تجهیزات مختلف آموزشی و کمک آموزشی، بهینه سازی فضا‌ها جهت استفاده حداکثری، دایر نمودن رشته محل مجازی جهت پذیرش دانشجوی آموزش مجازی اشاره کرد.

فضل زاده همچنین بااشاره به برخی از دغدغه‌ها و مسائل موجود در دانشکده از قبیل کمبود اعضای هیئت علمی با توجه به بازنشستگی پنج نفر از همکاران در سال گذشته و ۴ نفر از همکاران در آینده نزدیک بازنشسته خواهند شد که عملا" گروه‌ها و دوره‌های آموزشی را بدلیل کمبود همکار در مرحله حذف قرار می­دهد افزود: اتخاذ تصمیم‌های شایسته از طرف مسئولین در خصوص جایگزینی از طریق جذب یا تسهیل فرآیند انتقال همکار از سایر دانشگاه‌ها ضروری است.

رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه طی روز‌های اخیر مسائل دانشکده طی جلسه و همفکری با اعضای دانشکده احصاء شده به بیان اجمالی برخی از مسائل پرداخت که از مهمترین آن‌ها می­توان به آئین نامه ارتقاء همکاران گروه علوم انسانی و الزام به JCR و لزوم بازنگری در تسهیل امور در شیوه نامه‌ها و آئین نامه‌های داخلی دانشگاه در این حوزه، کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در هر سه مقطع، عدم اختصاص درآمد‌های اختصاصی از محل امور پژوهشی به امور پژوهشی و هزینه آن‌ها در سایر امور، مسائل مالی دریافت سهم درآمد اختصاصی، پروسه فرسایشی دریافت حق الزحمه داوری مخصوصا داوران خارجی و هزینه‌های مجلات و نشریات، موازی کاری در برخی از امور، عدم بهره گیری از توانمندی‌های تخصصی هر دانشکده در سطح دانشگاه اشاره کرد.

وی با اشاره به برخی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشکده در زمینه جذب دانشجوی خارجی با استفاده از روش‌های علمی و عملی توریسم آموزشی، ایجاد دوره دکتری مدیریت باتوجه به پتانسیل غنی علمی، بازبینی فرآیند‌ها و حذف فرآیند‌های موازی و فاقد ارزش افزوده مخصوصا در حوزه نیروی انسانی با استفاده از نظرات اساتید و متخصصین حوزه مدیریت بر آمادگی همکاران دانشکده برای همکاری در حوزه‌های علمی و تخصصی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دانشکده اقتصاد و مدیریت، هدف از این جلسات را بررسی میدانی مسائل دانشکده‌ها و آشنایی با پیشرفت ها، توانمندیها، دغدغه‌ها و پیشنهادات همکاران برشمرد و افزود: رویکرد مدیریت جدید دانشگاه حرکت در راستای پیشرفت و توسعه دانشگاه است و در این راستا با تشکیل این جلسات در همه دانشکده‌ها از نظریات و تجربه‌های علمی و عملی همه همکاران استفاده خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه تبریز بحث مدیریت سرمایه گذاری در دانشگاه و مدیریت هزینه‌ها را دو اولویت مهم مدیریت جدید برشمرد و افزود: با هدف کاهش وابستگی به بودجه دولتی و پایدار سازی تقویت بنیه مالی دانشگاه، کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده تا ضمن استفاده از نظریات اساتید هرحوزه مدیریت بهینه امور را انجام دهیم و ایجاد رشته‌های مهارت محور و حذف رشته‌های بدون برون داد اجتماعی، کاهش هزینه ها، انجام هزینه درآمد‌های اخصاصی در محل مرتبط جزء برنامه‌ها است و انتظار ارائه راهکار علمی و عملی از طرف صاحبنظران در کارگروه‌های مرتبط آموزش و مالی را داریم.

در این جلسه همچنین اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و شورای دانشکده برحسب موضوعات مطرح شده در جلسه نکاتی را بیان نمودند که از اهم آن‌ها می‌توان به­ لزوم مآموریت گرایی هر یک از دانشکده‌ها براساس حوزه تخصص در یکی از مسائل دانشگاه، اعلام آغاز بازبینی آئین نامه‌های داخلی ارتقاء در کارگروه مرتبط، مسائل دانشجویان سنوات گذشته و درخواست راهکار برای بیش از ۱۵ درصد از جمعیت دانشجویی دانشگاه اشاره کرد.

بازدید از امکانات آموزشی، پژوهشی دانشکده و دفتر گروه حسابداری که در سال اخیر تاسیس شده است ازدیگر برنامه‌های هیئت رئیسه دانشگاه در دانشکده اقتصاد و مدیریت بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تبریز وزارت علوم دانشجوی بین المللی دانشکده اقتصاد و مدیریت هیئت رئیسه دانشگاه دانشگاه تبریز علمی و عملی دانشکده ها نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر سلطانی‌محمدی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل خوب اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با هدف حل چالش‌های بسیار محیط زیست منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همکاری در این تفاهم‌نامه دوطرفه خواهد بود، ادامه داد: استفاده مطلوب از توانایی علمی دانشکده برای حل مشکلات و انجام تحقیقات کاربردی، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی، طراحی و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی - پژوهشی، استفاده متقابل از بانک اطلاعاتی و کتابخانه‌ها، حمایت از پروژه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان، استفاده از امکانات تحقیقاتی دانشگاه، ارائه خدمات مشاوره‌ای در موضوعات زیست محیطی و همکاری برای ارتقای سطح تحصیلی کارکنان محیط زیست از مفاد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همکاری برای پیشبرد اهداف دو طرفه، چاپ مقالات و کتب علمی، پذیرش دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی و کارورزی، همکاری در راه‌اندازی نشریات علمی و کمک برای ترجمه متون علمی، برگزاری نشست‌های سه‌جانبه میان صنایع، دانشگاه و محیط زیست برای شناسایی مشکلات، بررسی و ارائه راهکار از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تنها دانشکده تخصصی آب کشور است. در این دانشکده چهار گروه تخصصی آبیاری و زهکشی، سازه‌های آبی، مهندسی محیط زیست و هیدرولوژی و منابع آب فعال هستند و در مقطع کارشناسی یک رشته، در مقطع ارشد ۱۰ رشته گرایش و در مقطع دکتری تخصصی نیز سه رشته گرایش تدریس می‌شوند. در این دانشکده، تمرکز روی گسترش دوره تحصیلات تکمیلی است.

دیگر خبرها

  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • خانواده اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان