Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@13:18:36 GMT

کرونا به زودی «اپیدمی فصلی» می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۹۶۴۹

کرونا به زودی «اپیدمی فصلی» می‌شود

محققان روسی اعلام کردند که پاندمی فعلی کووید ۱۹ از سال ۲۰۲۲ به اپیدمی‌های فصلی تبدیل خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از زی نیوز، تحقیقات نشان می‌دهد حتی با وجود اینکه سویه اومیکرون به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است و از سویه قبلی دلتا پیشی می‌گیرد، چندین متخصص روسی و دانمارکی گفته‌اند که این بیماری همه‌گیر در سال جاری به‌عنوان اپیدمی فصلی خاتمه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پاندمی کرونا چگونه آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد؟

به گفته محققان، «با توجه به رعایت تمام اقدامات پیشگیرانه و اقدامات واکسیناسیون، ممکن است پاندمی ویروس کرونا تا ماه می (اردیبهشت) پایان یابد.»

«الکساندر سرگئیف»، رئیس آکادمی علوم روسیه، می‌گوید: «من انتظار دارم که پاندمی کووید ۱۹ به اپیدمی‌های فصلی مانند آنفلوانزا تبدیل شود. باید بگویم که وضعیت فعلی تقریباً شبیه دهه ۱۹۶۰ است، زمانی که اپیدمی آنفلوانزا هنگ کنگ اثرات بسیار جدی داشت و بسیاری از مردم به شدت بیمار بودند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «اما واکسن‌ها و داروها به موقع ساخته شدند و اکنون ۶۰ سال است که با آنفلوانزا زندگی می‌کنیم و تقریباً به آن عادت کرده‌ایم. آنچه امروز برای کووید در حال رخ دادن است از برخی جهات مشابه به نظر می‌رسد. اگر پروتکل‌های دارویی خوب و قابل اعتمادی وجود داشته باشد، شاهد یک بیماری مانند آنفلوانزا معمولی خواهیم بود.»

بیشتر بخوانید: ایران آبی شد؛ «فایزر» و «مدرنا» به داد آمریکا و اروپا نرسیدند!

در همین حال، «تایرا گروو کراوس»، رئیس اپیدمیولوژیست در مؤسسه سرم سازی دانمارک، گفت: «سویه اومیکرون پایان پاندمی کووید ۱۹ را به همراه دارد و ما تا دو ماه دیگر به زندگی عادی خود باز خواهیم گشت.»

علیرغم نگرانی‌های اولیه مبنی بر اینکه اومیکرون می‌تواند به دلیل افزایش سطح عفونت، دوره پاندمی را طولانی کند، کراوز گفت که در واقع می‌تواند پایان همه‌گیری باشد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت ویروس کرونا کووید ۱۹ اپیدمی آنفلوآنزا سلامت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!