Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@10:28:16 GMT

پاندمی کووید ۱۹ به زودی اپیدمی فصلی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۷۸۸۷

پاندمی کووید ۱۹ به زودی اپیدمی فصلی می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از زی نیوز، تحقیقات نشان می‌دهد حتی با وجود اینکه سویه اومیکرون به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است و از سویه قبلی دلتا پیشی می‌گیرد، چندین متخصص روسی و دانمارکی گفته‌اند که این بیماری همه‌گیر در سال جاری به‌عنوان اپیدمی فصلی خاتمه خواهد یافت.

به گفته محققان، «با توجه به رعایت تمام اقدامات پیشگیرانه و اقدامات واکسیناسیون، ممکن است پاندمی ویروس کرونا تا ماه می (اردیبهشت) پایان یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«الکساندر سرگئیف»، رئیس آکادمی علوم روسیه، می‌گوید: «من انتظار دارم که پاندمی کووید ۱۹ به اپیدمی‌های فصلی مانند آنفلوانزا تبدیل شود. باید بگویم که وضعیت فعلی تقریباً شبیه دهه ۱۹۶۰ است، زمانی که اپیدمی آنفلوانزا هنگ کنگ اثرات بسیار جدی داشت و بسیاری از مردم به شدت بیمار بودند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «اما واکسن‌ها و داروها به موقع ساخته شدند و اکنون ۶۰ سال است که با آنفلوانزا زندگی می‌کنیم و تقریباً به آن عادت کرده‌ایم. آنچه امروز برای کووید در حال رخ دادن است از برخی جهات مشابه به نظر می‌رسد. اگر پروتکل‌های دارویی خوب و قابل اعتمادی وجود داشته باشد، شاهد یک بیماری مانند آنفلوانزا معمولی خواهیم بود.»

در همین حال، «تایرا گروو کراوس»، رئیس اپیدمیولوژیست در مؤسسه سرم سازی دانمارک، گفت: «سویه اومیکرون پایان پاندمی کووید ۱۹ را به همراه دارد و ما تا دو ماه دیگر به زندگی عادی خود باز خواهیم گشت.»

علیرغم نگرانی‌های اولیه مبنی بر اینکه اومیکرون می‌تواند به دلیل افزایش سطح عفونت، دوره پاندمی را طولانی کند، کراوز گفت که در واقع می‌تواند پایان همه‌گیری باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین حمید لبخنده بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس ویروس کرونا کووید 19 پاندمی کرونا اپیدمی بیماری فصلی مذاکرات وین حمید لبخنده بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟

نرخ بیکاری آلمان در ماه آوریل بدون تغییر به ۵.۹ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، آژانس کار آلمان در گزارش خود اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه آوریل در شرایط فصلی تعدیل شده به ۵.۹ درصد رسید که مشابه ماه مارس و مطابق با انتظارات است.

تعداد بیکاران به ۲ میلیون و ۷۵۰ نفر رسید که نسبت به ماه قبل ۲۰ هزار نفر کاهش داشت اما نسبت به سال قبل ۱۶۴ هزار نفر افزایش داشت. در شرایط فصلی تعدیل شده، این رقم ماهانه ۱۰ هزار نفر کاهش یافت.

بیکاری که هم به معنی بیکاری و هم افراد تحت تاثیر سیاست‌های بازار کار یا ناتوانی کوتاه‌مدت در کار است، با ۱۱ هزار نفر در سطح فصلی تعدیل شده به سه میلیون ۵۷۲ هزار نفر کاهش یافت و به نرخ ۷.۶ درصد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آبشار‌های فصلی روستای شادکام یزد (فیلم)
  • (ویدئو) تشکیل یک دریاچه فصلی در کویر اصفهان
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • آبشار‌های فصلی روستای شادکام + فیلم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟