Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تارنمای واتیکان نیوز نوشت: پاپ فرانسیس گفت از شنیدن کشته شدن تعداد زیادی از مردم در اعتراضات به افزایش قیمت سوخت در قزاقستان «اندوهگین» شده است.

وی گفت برای افراد کشته شده و خانواده های شان دعا می کنم.

وی همچنین  ابراز امیدواری کرد که نظم و هماهنگی اجتماعی از طریق مذاکره و اجرای عدالت در این کشور دوباره برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واتیکان به نقل از آمار وزارت کشور قزاقستان شمار کشته ها در درگیری ها را بیش از ۱۵۰ نفر و افراد بازداشت شده را بیش از ۴ هزار نفر اعلام کرد.

مقامات قزاقستان گفته اند به دنبال مرگبارترین حملات خشونت آمیز که در چند دهه گذشته در این کشور بی سابقه بوده است با کمک نیروهای انتظامی روسی موفق به ایجاد ثبات در اوضاع شده اند.

اعتراضات در قزاقستان نخست درواکنش به افزایش شدید قیمت گاز طبیعی آغاز شد و بتدریج به مخالفت گسترده با نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری پیشین این کشور تبدیل شد. وی تا قبل از آغاز اعتراضات رئیس شورای قدرتمند امنیتی این کشور نیز بود.

خبرگزاری روسیه به نقل از وزارت بهداشت قزاقستان تایید کرد که در این درگیری ها ۱۶۴ نفر از جمله دو کودک جان باخته اند. 

درگیری ها در قزاقستان به موضوع جدیدی در تنش بین آمریکا و روسیه تبدیل شده است. آنتونی بلینکن وزیر خارجه پس از اعزام نیروهای روسیه برای کمک به کنترل اعتراض ها در کشور همسایه قزاقستان،  از این فرصت برای فشار به مسکو  بهره برداری کرده است.

بلینکن همچنین از عملکرد رییس جمهوری قزاقستان در شلیک به معترضان انتقاد کرده و گفته که دستور برای شلیک به قصد کشتن اشتباه بوده و باید لغو شود.

برچسب‌ها روسیه پاپ فرانسیس قزاقستان ایالات متحده آمریکا واتیکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه پاپ فرانسیس قزاقستان روسیه پاپ فرانسیس قزاقستان ایالات متحده آمریکا واتیکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

به گزارش الجزیره، دانشجویی به نام «یاسمین» که تظاهرات را رهبری می‌کند، در خصوص مطالبات دانشجویان به این خبرگزاری گفت که آنان خواستار قطع رابطه با هر شرکتی هستند که به اسرائیل سلاح یا محصولات فناوری می‌فروشد.

به گفته او، معترضان همچنین خواستار لغو اتهامات علیه دانشجویان طرفدار فلسطین شده‌اند. وی تصریح کرد: «بسیاری از ما به دلیل اعتراض ساده با سرکوب، اتهامات و شنود از سوی دانشگاه‌هایمان مواجه هستیم».

امروز (پنجشنبه) یکی از مهم‌ترین مراکز تظاهرات، دانشگاه جورج واشنگتن در نزدیکی کاخ سفید است. گفته می‌شود صد‌ها معترض که برخی از آنان اساتید دانشگاه هستند، در پردیس مرکزی دانشگاه که حدود یک کیلومتری کاخ سفید واقع شده، تعداد زیادی چادر برپا کرده‌اند. 

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ +فیلم
  • توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ + فیلم
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • حمله به رفح به یک درگیری داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا