Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین گردهمایی اعضای شورای مرکز نوآوری و شتابدهی نانو و بایوفناوری جهت بررسی ایده‌های کاربردی در این حوزه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از  روابط عمومی جهاددانشگاهی شهیدبهشتی، در ابتدای این جلسه دکتر تابانی مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی نانو و بایوفناوری ضمن ارایه گزارشی در مورد برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در این مرکز بیان کرد: در مرکز نوآوری نانو-بایوفناوری جهاددانشگاهی شهید بهشتی همواره در تلاشیم تا نیاز صنایع مختلف را شناسایی کرده و با ایجاد بسترهای لازم، از نبوغ و ایده‌های نو استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین منظور تاکنون اقدامات خوبی نظیر برگزاری کارگاه‌های تخصصی، ارتباط با صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب طرح پیوند و دوشنبه‌های استارتاپی، ارسال طرح برای صندوق همگرا و برگزاری دو دوره رویداد جذب ایده در این مرکز انجام شده است.

وی افزود: در مرحله دوم فراخوان جذب ایده‌ها در حوزه نانو-بایوفناوری، تعداد ۱۶ پروپوزال از صاحبان ایده دریافت شد که پس از انجام مصاحبه‌های اولیه، ۴ ایده شامل پروتامین، تثبیت ریزدانه‌ها در چاه‌های نفتی با استفاده از نانوذرات، طراحی و ساخت آجرنما و کف‌پوش‌های بتن باکتریایی، و طراحی و ساخت نمونه TRL5 دستگاه پالس پلاسمایی به منظور احیای چاه‌های آب به مرحله داوری نهایی راه یافتند.

در ادامه این جلسه، صاحبان ایده به صورت برخط به ارایه جزئیات ایده خود و پاسخ به سوالات داوران پرداختند. در نهایت و پس از انجام بررسی‌های تخصصی و جمع‌بندی داوران، دو طرح برگزیده با عناوین احیای چاه آب با روش پالس پلاسمایی به نمایندگی محمد صالح گودرزی و ساخت آجرنما و کفپوش‌های بتن باکتریایی به نمایندگی سید محمد حسین مهدوی هر دو از دانشگاه شهیدبهشتی به عنوان ایده‌های برتر انتخاب شدند. 

گفتنی است، در مراحل بعدی، تیم‌های برگزیده ضمن استقرار در فضای پژوهشی مرکز و استفاده از خدمات آزمایشگاهی و منتوریگ، تا رسیدن به مرحله تولید محصول و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط مرکز نوآوری جهاددانشگاهی شهید بهشتی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی شهید بهشتی مرکز نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص وضعیت ساخت و ساز‌های صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که آسیبی به باغ وارد نشود، خاطرنشان کرد: البته به این معنا نیست که تعاونی واحد‌های آپارتمانی خود را نسازد؛ تعاونی می‌تواند واحد‌ها را بسازد و تعهدات خود را براساس پروانه انجام دهد.

وی افزود: زمین در آن محدوده زیاد است؛ هم تعاونی زمین زیادی در اختیار دارد و هم دستگاه‌های دیگر زمین دارند و باید ساخت و ساز در جانمایی درست صورت بگیرد. اینکه در مجاورت باغ گیاه شناسی ساخت و ساز انجام شود، خلاف قانون است و امکان پذیر نیست.

عباسی همچنین تصریح کرد: قرار بر این شده برای ساخت و ساز‌هایی که پیش از این صورت گرفته، محدودیت ارتفاع لحاظ شود و بیش از چهار یا پنج طبقه مجوز ساخت ندهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه‌ها با یکدیگر توافق کردند که اگر در زمین‌های تعاونی قابلیت جانمایی باقی مانده پروژه نباشد و در زمین‌های مجاور ساخت و ساز صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»