Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر خلیل الرحمن خلیلی پور رودی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «اصلاح منسوج سلولزی با استفاده از کراتین بازیافتی الیاف پروتئینی جهت تهیه زخم پوش های زیست فعال» گفت: در حال حاضر بیمارانی که دچار سوختگی هستند، به علت گرانی زخم پوش های وارداتی هنوز در بیمارستان ها از گاز وازلینه برای پانسمان زخم های این بیماران استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به معضلات گاز وازلینه گفت: استفاده از گاز وازلینه، به عنوان یک پوشش تنها به کنترل از دست رفتن آب بدن بیمار و جلوگیری از هجوم باکتری ها کمک می کند و تاثیر مهمی در تسریع ترمیم زخم ندارد. حتی به دلیل وجود وازلین محدودیت در اکسیژن رسانی به زخم نیز ایجاد می شود.

خلیلی پوررودی ادامه داد: گاز استریل بدون وازلین هم هنگام تعویض پانسمان موجب ایجاد زخم ثانویه می شود که مناسب نیست. برای همین موضوع نیاز به یک زخم پوش مقرون به صرفه که با فناوری در دسترس و مواد اولیه ارزان و در مقیاس زیاد قابل تهیه باشد به شدت احساس می شود.

این محقق خاطر نشان کرد: با توجه به نتایج به دست آمده، در اکثر شاخص های مورد بررسی زخم پوش سلولزی اصلاح شده از نمونه تجاری نتیجه بهتر یا دست کم مساوی با آن را داشته است. به علاوه بازیافت کراتین از الیاف پروتئینی پر مرغ جهت تهیه یک ماده ارزشمند به نام زخم پوش زیست فعال، ارزش افزوده فراوانی در حد کیمیاگری ایجاد می کند.

وی افزود: استفاده از فناوری شناخته شده pad-dry-cure (پد کردن – خشک کردن و تثبیت حرارتی) در این پژوهش کار تجاری سازی و کاربردی کردن این دانش فنی را تا حد زیادی تسهیل کرده است. به طور کلی اصلاح سطح سلولز و همین طور تولید بیومتریال پایه کراتینی با توجه به ابعاد ناشناخته ای که هنوز وجود دارد می تواند مرزهای دانش در رشته الیاف را ارتقا دهد.

به گزارش مهر، این پروژه نیز نه تنها در مرزهای دانش بوده است بلکه کاملا کاربردی است و محصول تولید شده از مواد اولیه در دسترس و ارزان داخل کشور تهیه شده است.این پروژه توسط دکتر فاطمه داداشیان از دانشکده نساجی و خانم دکتر عاطفه سلوک از دانشکده مهندسی پزشکی در طول مدت سه سال، انجام گرفته است.

کد خبر 5396306 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: مرغ دانشگاه صنعتی امیرکبیر سوختگی زخم پوش نوآوری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گوگل فناوری فضایی هوش مصنوعی حاکمیت سایبری تلسکوپ خودروی برقی خودروی خودران آلودگی هوا ناسا تحقیقات علمی امنیت سایبری زخم پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پورتو پس از ۴ سال تصمیم به جدایی از این تیم پرتغالی گرفت و پس از پایان فصل، با قراردادی آزاد راهی تیم اینتر میلان ایتالیا می‌شود.

طارمی در سال‌های اخیر عملکرد خیلی خوبی در پورتو داشت و فصل گذشته با ۲۲ گل به عنوان آقای گل لیگ پرتغال شناخته شد و مورد توجه سران اینتر قرار گرفت. در همین زمینه سران پورتو، «تیرنو باری» مهاجم اهل گینه تیم بازل سوئیس را مدنظر قرار داده‌اند تا جایگزین طارمی شود. آنها اعتقاد دارند که «باری» در کنار «اوانیلسون» می‌توانند زوج خطرناکی را در خط حمله این تیم به وجود آورند.

مدیران پورتو از جدایی طارمی مطمئن هستند و پس از پایان مسابقات این بازیکن رسماً راهی اینتر می‌شود تا دومین مهاجم تیم ملی ایران پس از سردار آزمون در سری آ ایتالیا مشغول به فعالیت شود.

کد خبر 6090530

دیگر خبرها

  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد
  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟