Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی ایجاد پارکینگ الکترونیکی در مرز دوغارون می‌تواند در تسهیل خدمات به رانندگان نقش موثری داشته باشد اما همیشه انجام پروژه‌های مختلف به ویژه پروژه‌هایی که به صورت مشارکتی بناست به ثمر برسند با مشکلاتی در طی اجرا مواجه خواهند بود.

گذرگاه رسمی دوغارون واقع در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان، در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر تایباد قرار دارد و روزانه تعداد زیادی کامیون ترانزیتی از طریق این معبر رسمی تردد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرز دوغارون یکی از مهمترین گذرگاه‌های مرزی کشور در حوزه صادرات و ترانزیت کالاست؛ چنانکه بیشترین میزان از حجم بالای مبادلات تجاری ایران و افغانستان از این گذرگاه رسمی عبور می‌کند. از این رو تجهیز امکانات برای رفاه حال رانندگان در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

هدف از احداث پارکینگ شهید فخری‌زاده در مرز دوغارون کاهش بار ترافیکی جاده ترانزیتی دوغارون و نیز سهولت در انجام امور حمل و نقل مربوط به صادرات و وارادات است.

همچنین با راه‌اندازی این پارکینگ رانندگان می‌توانند وسائط نقلیه سنگین خود را تا زمان رسیدن نوبت در این محل پارک کرده و بعد از انجام امور اداری و رسیدن نوبت به محوطه گمرک دوغارون مراجعه کنند. یکی از اقدامات ارزنده برای تسهیل در کوتاه کردن صف نوبت‌دهی ایجاد پارکینگ الکترونیکی است که با پیگیری‌های انجام شده این پارکینگ به زودی بهره‌برداری خواهد شد.

پیرامون راه‌اندازی و احداث این پارکینگ الکترونیکی در مرز دوغارون گفت‌وگویی با رئیس هیات مدیره شرکت حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی و شهردار تایباد داشتیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

شهرداری حاضر نیست مالکیت زمین را به ما واگذار کند

چند وقت گذشته یک شرکت حمل و نقل بین المللی در مشهد برای احداث پارکینگ الکترونیکی در مرز دوغارون جلسه‌ای با فرماندار و مسئولان مجموعه گمرک تایباد برگزار کرده بود؛ رئیس هیات مدیره شرکت حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این شرکت یک طرح جامع و کامل برای احداث پارکینگ الکترونیکی آماده و ارائه کرده که بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. در این زمینه پیشنهاد مشارکت به مسئولان اقتصادی در تایباد داده شده اما تا کنون پاسخی دریافت نکردیم.

احمدرضا زمانیان گفت: شهرداری تایباد که مسئول احداث پارکینگ الکترونیکی شهید فخری‌زاده در مرز دوغارون است، موافقت کرد به صورت مشارکتی این طرح را اجرا کند اما زمین پارکینگ به صورت یک ساله در اجاره شهرداری است.

وی بیان کرد: شهرداری حاضر نیست مالکیت زمین را به ما واگذار کند. همچنین ما برای اجرای طرح‌مان نیاز به زمان بیشتری داریم که برای این کار بهتر است زمین به شرکت واگذار شود.

اولویت سرمایه‌گذاری در مرز دوغارون با سرمایه‌داران بومی است

شهردار تایباد نیز در این خصوص به ایسنا گفت: اولویت سرمایه‌گذاری در تایباد به ویژه مرز دوغارون با بومیان منطقه است. دارایی‌های شهرستان باید سهم خود مردم شود اما با این وضعیت باز هم ما با هیچ سرمایه‌گذاری در تایباد مخالف نیستیم.

مهرداد کریم‌زاده افزود: در راستای ساماندهی ورود کامیون‌های ترانزیت و کم کردن صف‌های طولانی نوبت‌دهی در مرز دوغارون، پارکینگ الکترونیکی شهید فخری‌زاده احداث و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهرداری تایباد تا کنون بالغ بر ۵ میلیارد ریال هزینه کرده است

شهردار تایباد عنوان کرد: البته یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی از مشهد درخواست سرمایه‌گذاری برای این طرح را ارائه کرده اما شهرداری تایباد تا کنون بالغ بر پنج میلیارد ریال هزینه کرده که شرکت مذکور حاضر نیست در صورت سرمایه‌گذاری این مبلغ را بازگرداند. اگر این شرکت بناست که سرمایه‌گذار این طرح باشد، طبیعتا باید این هزینه به شهرداری بازگردد.

وی بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد فرماندهی مرز مقرر شد شهرداری تایباد نسبت به راه‌اندازی سامانه پلاک‌خوان در ورودی پارکینگ شهید فخری‌زاده با هماهنگی گمرک، پایانه مرزی، بازارچه و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اقدام کند.

شهردار تایباد با اشاره به اهمیت این طرح توضیح داد: این طرح جهت ساماندهی و ارتباط با نیروهای مرز و هماهنگی بهتر بین پارکینگ و کلیه واحدهای اقتصادی در مرز دوغارون انجام شده که علاوه بر این از نابسامانی در زمان نوبت‌دهی و طولانی شدن توقف کامیون‌های ترانزیت در مرز جلوگیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ دستگاه دوربین در ورودی پارکینگ نصب شده و برای ابتدای کار روزانه تا بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو پلاک‌خوانی خواهد شد. این پارکینگ گنجایش روزانه پذیرش الکترونیکی بیش از ۹۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت را دارد.

با احداث این پارکینگ ۲۴ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیتند

کریم‌زاده بیان کرد: این پارکینگ در مساحت ۲۰ هکتار با اعتبار بالغ بر پنج میلیارد ریال توسط شهرداری تایباد احداث شده است. همچنین با احداث این پارکینگ اکنون ۲۴ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

شهردار تایباد گفت: از دیگر مزایای این پارکینگ برای رفاه رانندگان احداث فروشگاه مواد غذایی، اغذیه، سرویس بهداشتی، ۶ واحد حمام، نمازخانه و رستوران است.

مرز دوغارون یکی از گلوگاه‌های مهم اقتصادی کشور است که باید همه دستگاه‌های مرتبط با مجموعه مرز با برنامه‌ریزی و ساماندهی در این نقطه با افزایش تعاملات و مراودات به توسعه اقتصادی در این گلوگاه کمک کنند؛ آنچه اهمیت دارد این است که تسهیل خدمات در گرو مشارکت جدی است که اگر اتفاق بیفتد، شاهد رونق بیش از پیش این گلوگاه اقتصادی خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مرز دوغارون تایباد خبرهای شهرستان تایباد شرکت حمل و نقل بین المللی پارکینگ الکترونیکی شهرداری تایباد شهید فخری زاده مرز دوغارون شهردار تایباد احداث پارکینگ سرمایه گذاری میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم از پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) خبر داد.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری منطقه دو در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: اگر دو پروژه را کنار بگذاریم تقریباً تمام پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی افزود: مهم‌ترین پروژه‌ای که داشتیم، بحث آسفالت شوارع سطح منطقه بود که ۱۸ هزار تن آسفالت با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان در سطح منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم خاطرنشان کرد: ۷۰ میلیارد تومان پروژه تملک املاک در مسیرهایی مثل حریم کمربندی، تملک فضای سبز، املاک تصرف شده و پارکینگ سطح منطقه بود که سال گذشته دو پلاک در خیابان جوادالائمه با ارزش ۱۰ میلیارد برای پارکینگ تملک شد.

حسینی افزود: بحث جدول گذاری خیابان‌های منطقه موضوع دیگری است. جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی منطقه، بهسازی بوستان‌ها، احداث فاز ۴ بوستان صداقت و توسعه بوستان امام رضا (ع)، بهسازی بوستان‌های رضوی، ولایت، صبا و سایر بوستان‌ها از دیگر اقدامات در سال ۱۴۰۲ بود.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۵ میلیارد تومان در سال برای تملک پارکینگ پیش بینی شده است تا یک لکه پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) با تملک این سه پلاک نهایی شود و در اختیار سازمان ترافیک قرار بگیرد که مجموع مساحت این تملک‌ها حدود هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه تملک بوستان خانواده که در خیابان چمران است سال گذشته با اعتبار ۷ میلیارد تومان شروع شد، اضافه کرد: امسال هم ۵ میلیارد تومان برای تملک بوستان خانواده منطقه دو پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا شهریور ۱۴۰۳ شاهد بهره برداری بوستان بانوان و بوستان خانواده منطقه باشیم که مساحت آن نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع است.

کد خبر 749110

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند