Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سیدمحمود حسینی پور، بندر امیرآباد یکی از مهم ترین پایانه های صادراتی است که با فعال کردن ظرفیت های آن می توانیم بسیاری از مشکلات استان را حل کنیم. ‎

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری،جلسه کارگروه تسهیل توسعه صادرات استان با محوریت رفع موانع صادرات و تقویت پروژه های اجرایی بندر امیرآباد بویژه اتصال این بندر به روروریلی در آینده با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، فرماندار شهرستان بهشهر و مدیران ستادی استانداری و دستگاه های اجرایی مسئول در بندر امیرآباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی پور، در این جلسه با اشاره به این که مانع زدایی از صادرات استان، از مباحث اساسی و محوری برای شکوفایی اقتصادی است، افزود: رفع مسایل این بخش که از سوی صادرکنندگان مطرح شد، بخشی در گرو تصمیمات ملی و بخشی در گروه تصمیمات استانی است.

وی با بیان این که ظرفیت های زیرساختی مازندران مطلوب و قابل توجه است، گفت: بندر امیرآباد یکی از مهم ترین پایانه های صادراتی است که با فعال کردن ظرفیت های آن می توانیم بسیاری از مشکلات استان را حل کنیم.

استاندار مازندران با اعلام این که بندر امیرآباد از مراکز راهبردی صادراتی کشور است که باید نقش فعال‌تری در بخش تجارت خارجی ایفاء کند، گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده و بزودی اجرایی می‌شود، بندر امیرآباد به مسیر صادرات مرکبات مازندران تبدیل می‌شود.

حسینی پور، تصریح کرد: تقویت ارتباطات و تعاملات تجاری با کشورهای اوراسیا از برنامه های اقتصادی دولت است که بندرامیرآباد می تواند نقش موثری در این راستا ایفا کند.

استاندار، یادآور شد: نقش بندرامیرآّباد در تحقق رشد اقتصادی استان به عنوان هدف گذاری بودجه سال آینده تعیین کننده است. ارتقاء ظرفیت تولید و تنوع محصولات صادراتی و افزایش اشتغال در فرآیند توسعه ای این پایانه محقق می شود.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که 70 درصد از ظرفیت صادراتی بندرامیرآّباد غیرفعال است، گفت: باید مشوق های عملی که برانگیزاننده صادرکنندگان و محرک صادرات باشد، به این امر مهم اختصاص یابد و با حل برخی مشکلات و موانع گمرکی، روند صادرات شتاب یابد.

حسینی پور موضوع حمل و نقل را یک نیاز جدی برای توسعه صادرات دانست و اظهار داشت: مقرر شد مجوز حمل و نقل بین المللی اخذ و در این راستا اقدام لازم صورت گیرد.

استاندار با اشاره به این که تلاش داریم اتوبوس دریایی را در حوزه گردشگری راه اندازی کنیم، افزود: بندرامیرآباد برای ایجاد پایانه مسافری و تامین بودجه خرید تجهیزات با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است.

حسینی پور، با بیان این که نقشه فنی برای اتصال راه آهن مازندران به گیلان در دستور کار قرار گیرد، گفت: این اتصال ریلی به گیلان و سپس قزوین، می تواند گشایش های خوبی را برای تبادلات ریلی جهت جابجایی بار و مسافر در پی داشته باشد.

استاندار مازندران پیش از این جلسه، از اسکله ها و توان تجهیزاتی و منطقه ویزه اقتصادی بندرامیرآباد بازدید نمود.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بندر امیرآباد یکی از مهم ترین پایانه های صادراتی بندر امیرآباد حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست با مدیران اقتصادی این استان گفت: حضور سه هزار بازرگان از صد کشور در اکسپو تهران که با فعالیت ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی همراه است، می‌تواند نمایشگاهی از توانایی‌های خراسان رضوی و محصولات صادراتی آن باشد.   حسن نوری‌زاده اظهار کرد: اگرچه نمایشگاه‌های ایران اکسپو از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کردند، اما این ششمین بار است که این نمایشگاه مهم اقتصادی برپا می‌شود و ما نیز باید حضور درخشان و پرتعاملی را از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت در اکسپو ۲۰۲۴ داشته باشیم.   در این جلسه توانا، سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی جزییات برنامه‌های پیش بینی شده برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را تشریح کرد.   همچنین مدیران دستگاه‌های اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت فعال در این نمایشگاه را ارائه کردند.   ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از تاریخ هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا