Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در حالی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در برابر حملات هوایی عربستان، حملات موشکی و پهپادی را به خاک این کشور کشانده‎ اند، ریاض با توسل به کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس، خواستار کمک برای تامین ذخیره موشک‌های رهگیر و پدافندی خود شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" به نقل از منابعی که آنها را بلندپایه خوانده است، فاش کرد که عربستان سعودی درخواستی را از چند کشور عرب حوزه خلیج‌فارس کرده است تا به ریاض برای تجهیز بیشتر زرادخانه موشکی‌اش به سامانه موشکی "پاتریوت" کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل این درخواست، افزایش حملات یمنی ها به مواضع نظامی در عمق خاک این کشور پادشاهی عنوان شده است.
فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که نامش را فاش نکرده است، نوشت: این یک موضوع فوری است. ریاض ممکن است موشک‌های رهگیری را از تعدادی از کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس دریافت کند و ما روی آن کار می‌کنیم. این گزینه ممکن است سریع‌تر از خرید مستقیم از آمریکا محقق شود.
این منبع همچنین افزود که زرادخانه موشکی عربستان احتمالا ظرف چند ماه تمام شود و دستیابی به موشک از کشورهای دیگر مستلزم موافقت آمریکا است.
یک منبع مطلع دیگر از روند مذاکرات سعودی در این‌باره تصریح کرد، عربستان سعودی این موشک‌ها را از "دوستانش" خواسته است، اما این درحالی است که ذخایر این کشورها قابل توجه و زیاد نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عربستان سعودی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی

تعداد بازدید : 2 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 69 موشک ضدکشتی «خلیج فارس»، یک موشک شبه‌بالستیک تک‌مرحله‌ای سوخت جامد با بردی تقریباً ۳۰۰ کیلومتری است و می‌تواند سر جنگی ۶۵۰ کیلوگرمی را با خود حمل کند. «خلیج فارس» که بر پایه‌ موشک «فاتح-۱۱۰» ساخته شده، به سامانه‌ هدایت با قابلیت «گریز از رهگیری» مجهز است. لحظه تست این موشک برای هدف قرار گرفتن مدل ناو هواپیمابر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید