Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قباد محمدی امروز در نشست مدیران معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با دکتر دارایی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، اظهار داشت: در پیک کرونا ماهیانه ۲۸ میلیارد تومان دارو دارو و تجهیزات مصرفی برای بیمارستان‌های دانشگاه به صورت متمرکز تامین شده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم مشکلات دانشگاه در تأمین مالی، ۲۵ دستگاه اکسیژن‌ساز تهیه و در اختیار بیمارستان‌های استان قرارگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به نیاز بیمارستان‌ها تعداد قابل توجهی تخت ICU، دستگاه مانیتورینگ، سی.تی. اسکن و دیگر تجهیزات مورد نیاز به موقع تهیه و در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده شد.

وی تصریح کرد: میزان مصرف برخی از داروها در ایام کرونا بسیار بالا بود، تدارک داروهای کرونا از قبیل رمدسیویر، داروهای ضد قارچ و کورتون و غیره کار بسیار مشکلی بود که خوشبختانه با تلاش مدیران و همراهی همکاران سازمان غذا و دارو به موقع تأمین و به مصرف بیماران رسید.

محمدی ادامه داد: هر بیمار کرونایی در زمان بستری به طور میانگین چهار میلیون تومان اکسیژن مصرف می‌کند. در صورتی که هیچگونه تعرفه‌ای برای این مبلغ تعریف نشده است و این امر بارمالی زیادی را به معاونت غذا و دارو تحمیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان کرونا بیشترین هزینه مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی است به طوری که فقط در حال حاضر در زمینه تأمین ملزومات حفاظت فردی از قبیل ماسک، لباس حفاظت فردی و غیره برای کادر بهداشت و درمان، پنجاه میلیارد تومان بدهی وجود دارد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هزینه کرونا فارس فارس کرمانشاه غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فایده جالب داروی کاهش وزن

به گزارش خبرآنلاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که از داروی کاهش وزن GLP-۱ Zepbound استفاده کرده بودند علائم کمتری از آپنه خواب داشتند.

مهر در گزارشی به نقل از هلث لاین نوشت: افراد مبتلا به چاقی که داروی کاهش وزن Zepbound را دریافت کردند، حوادث آپنه انسدادی خواب یا دوره های قطع تنفس در طول خواب کمتری داشتند.

«الی لیلی»، محقق و داروساز، می گوید: «افراد مبتلا به چاقی که از آپنه انسدادی خواب - یا دوره های قطع تنفس در طول خواب – رنج می بردند در هنگام مصرف داروی ضد چاقی Zepbound علائم شان تسکین یافت.»

نتایج حاصل از کارآزمایی بالینی دو ساله بر روی بیش از ۴۰۰ بیمار بزرگسال مبتلا به آپنه انسدادی خواب، شایع ترین نوع اختلال تنفسی مرتبط با خواب است.

در افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب، مجاری هوایی فوقانی مسدود می شود که باعث مکث کوتاهی در تنفس در هنگام خواب می شود. این وضعیت می تواند منجر به خستگی در طول روز، سردرد و سایر علائم کوتاه مدت و همچنین افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی، دیابت و تغییرات سلامت روان شود.

دارو Zepbound توسط سازمان غذا و دارو آمریکا برای مدیریت وزن مزمن در نوامبر ۲۰۲۳ تایید شد. این سازمان قبلاً این دارو را برای درمان دیابت نوع ۲ تایید کرده بود.

Zepbound متعلق به دسته ای از داروهای شناخته شده به عنوان آگونیست های گیرنده GLP-۱ است. این دارو همچنین هورمون دیگری به نام GIP را هدف قرار می دهد که آن را به یک داروی دو اثر تبدیل می کند.

شرکت کنندگان در مطالعات جدید، دچار چاقی و آپنه انسدادی خواب متوسط تا شدید بودند، به این معنی که ۱۵ بار یا بیشتر در هر ساعت قطع تنفس در طول هر شب داشتند.

این شکل از آپنه خواب زمانی اتفاق می‌افتد که مغز سیگنال‌هایی را به‌درستی به ماهیچه‌هایی که تنفس را کنترل می‌کنند ارسال نمی‌کند.

شرکت‌کنندگان به‌طور تصادفی برای دریافت تزریق هفتگی Zepbound یا دارونمای غیرفعال تقسیم شدند.

پس از یک سال، افرادی که Zepbound دریافت کرده بودند به طور متوسط ۲۷.۴ بار حوادث آپنه خواب کمتر در ساعت داشتند، در مقایسه با کاهش متوسط ۴.۸ رویداد در ساعت برای گروه دارونما.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901711

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف