Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمع حقوق و مزایا مدیرعامل مدیر عامل پتروشیمی دنا که منصوب شده در دولت حسن روحانی است و یکی از شرکت های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان و زیر مجموعه هلدینگ انرژی سپهر در آبان‌ماه بیش از ۷۳ میلیون تومان بوده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از برنا، شرکت صنایع پتروشیمی دنا وابسته به هلدینگ انرژی سپهر با سرمایه گذاری عظیم شرکت پتروفرهنگ ایجاد شده تا با محوریت تولید متانول به وظایف خود عمل کند البته هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت صنایع پتروشیمی دنا با سرمایه گذاری 481 میلیون دلار در فاز 2 منطقه پتروشیمی شهر عسلویه در حال ساخت است.
شرکت پتروفرهنگ در راستای سیاست های صندوق ذخیره فرهنگیان، منابع مالی خود را در زمینه صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و انرژی در جهت ایجاد ارزش افزوده و سودآوری هر چه بیشتر سپرده فرهنگیان سرمایه گذاری کرده است که در این راستا صندوق ذخیره فرهنگیان در شرکت انرژی سپهر که شامل سه پتروشیمی دنا، سبلان و سیراف است برای تولید متانول در کشور سرمایه‌گذاری‌ کرده تا بخش از مسائل و مشکلاتی مالی صندوق ذخیره فرهنگیان کاهش یابد.
اما با توجه به اسنادی که به دست خبرگزاری رسیده است مانند سال های گذشته به دلیل عدم شفافیت شاهد تخلفات مالی و فیش های حقوق نجومی در شرکت های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان مانند پتروشیمی دنا هستیم؛ از این دست مدیران باقی مانده از دولت حسن روحانی همچنان در بخش‌های مختلف اجرایی حضور داشته و تلاش زیادی می‌کنند تا همچنان حقوق نجومی دریافت کرده و در سایه عدم نظارت‌ها بر اندوخته‌های مالی خود که دیوان محاسبات کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور هم به استمرار حقوق نجومی انتقادات تندی دارند حقوق‌های خاص بگیرند.

                               

محمد علی کریمیان در هفته پایانی تیرماه 1400 و در دوران دولت تدبیر و امید به مدیر عاملی پتروشیمی دنا منصوب شد و براساس اسنادی که به دست خبرگزاری برنا رسیده است ایشان در آبان ماه سال جاری حقوق 73 میلیون تومانی از شرکت پتروشیمی دنا دریافت کرده است. این درحالی است که پروژه های این شرکت هنوز در حال تکمیل است و از نظر اقتصادی تا به امروز سودآوری برای صندوق ذخیره فرهنگیان نداشته است و همین رویه موجب انتقادات معلمانی که خیلی از آنها حقوق 3 تا 4 میلیون تومان در ماه دریافت می‌کنند شده است. این در حالی است که صندوق ذخیره فرهنگیان با این سیاست تاسیس شده است تا با راه‌اندازی شرکت‌ها و هلدینگ‌های مختلف اقتصادی دستگیر بازنشستگان آموزش و پرورش در روزگار پیری باشند اما گویا سودهای شرکت‌ها و هلدینگ‌های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان به جیب نجومی بگیران خاص می‌رود.
عزم دولت آیت الله رئیسی جمع شدن بساط نجومی بگیرانی است که سعی می‌کنند در سایه عدم نظارت‌های قانونی و تاریک‌خانه شرکت‌های دولتی برای خود سرمایه‌اندوزی کنند. این در حالی است که اخیرا رئیس جمهور با اشاره به موضوع حقوق‌های غیر متعارف اعلام کرده است که حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود. مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق های چند ده میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود.
در فیش حقوقی آبان ماه 1400 محمد علی کریمیان -مدیر عامل پتروشیمی دنا (وابسته به هلدینگ انرژی سپهر با سرمایه گذاری شرکت پتروفرهنگ) مبالغ حقوق پایه 84.823.207ریال، مزایا 166.716.912ریال درج شده است و همچنین مبلغ اضافه کاری آبان ماه وی 181.090.516 ریال بوده است و برای 4 روز ماموریت مبلغ 103.109.398 ریال دریافت کرده ‌اند.
براین اساس در فیش آبان‌ماه جمع حقوق و مزایا مدیرعامل عامل پتروشیمی دنا 732.865.099ریال درج شده است.
رئیس جمهور همچنین به موضوع انتشار اخبار پرداخت حقوق‌های نجومی در برخی دستگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در برخورد با حقوق‌های نجومی قاطع و مصمم است و در هرکجا که با ارائه مستندات موضوع به اثبات برسد در جهت اصلاح آن با فوریت اقدام می شود.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق ذخیره فرهنگیان پتروشیمی دنا سرمایه گذاری انرژی سپهر حقوق نجومی آبان ماه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان


به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، رضامراد صحرایی در ویراستی نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت. 

در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است. از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.»

طبق اطلاعاتی که دانشگاه فرهنگیان در اختیار خبرگزاری پانا قرار داده، تعداد ۵۷۰۹ نفر از دانشجو‌ معلمان ورودی ۱۳۹۹ دانشگاه فرهنگیان، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در تمامی پایه‌های مقطع ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه مشغول به تدریس در مدارس هستند. 

این دانشجو معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی مشغول به تدریس هستند و در همه استان‌ها به غیر از استان‌های اردبیل، ایلام، لرستان، خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی با هدف کمک به رفع بحران کمبود معلم و تربیت آینده‌سازان این مرز و بوم آستین همت بالا زده‌اند.

همچنین طبق اعلام این دانشگاه، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، تهران، سیستان‌و‌بلوچستان، فارس، کرمان و مازندران بیشترین جذب این گروه از دانشجومعلمان را داشته اند.

دیگر خبرها

  • جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • گرامیداشت روز معلم
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر