Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@04:04:55 GMT

برج‌ها نفس تهران را گرفته‌اند

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۰۹۵۹

برج‌ها نفس تهران را گرفته‌اند

همشهری آنلاین _ مژگان مهرابی: ۴۰ کتاب تألیف کرده و در کنارش ادبیات نمایشی را تدریس می‌کند. جهانگیریان، نویسنده خوش فکری است و علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی همپای کارشناسان امور اجتماعی شهرداری منطقه ۲۲، ایده‌های جالب و کارآمدی را برای بهتر شدن ساختار محلی محل زندگی‌اش ارائه می‌دهد.

جهانگیریان سال‌هاست در محدوده منطقه ۲۲ زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محل سکونتش را دوست دارد و اصلاً به دلیل بکر بودنش هم به اینجا آمده است. برای این نویسنده هیچ چیز به اندازه قدم زدن کنار دریاچه و پارک جنگلی چیتگر لذت‌بخش نیست و همین را مزیت بارز منطقه‌اش می‌داند. جهانگیریان می‌گوید: «منطقه ۲۲ یک منطقه نوساز و وسیع است که زیبایی‌های خاص خود را دارد. به‌خصوص فضای گردشگردی که در محدوده آن ایجاد شده است. اما متأسفانه طی چند سال اخیر ساخت‌وساز برج‌های بلندمرتبه در آن با روندی رو به رشد، بکر بودن آن را از بین برده است.» به باور جهانگیریان، برج‌های مسکونی که مثل قارچ سبز شده‌اند، نه تنها زیبایی بصری ندارند بلکه مانعی برای وزش بادهای غرب به شرق هستند. او ادامه می‌دهد: «منطقه ۲۲ اگرچه منبع آلاینده شاخصی ندارد اما خود برج‌ها به آلودگی هوا دامن می‌زنند.»

اتاق اندیشه

جهانگیریان علاوه بر نوشتن کتاب در حوزه کودک و نوجوان، کتاب‌های زیادی درباره مدیریت شهری نوشته و حتی مدتی هم با حوزه حمل‌ونقل و ترافیک همکاری داشته است. او می‌گوید: «یکی از رویدادهای خوب در منطقه ۲۲ ایجاد اتاق اندیشه بود. در این اتاق عده‌ای از شهروندان متخصص و فرهیخته گرد هم جمع می‌شدند و درباره معضلات شهری گفت‌وگو می‌کردند. طرح‌های جامع و مؤثری ارائه می‌شد که نقش مهمی در رفاه شهروندان داشت.» او معتقد است تهران نخبه‌های زیادی دارد که طرح‌هایشان می‌تواند تهران را به یکی از بهترین شهرهای دنیا تبدیل کند. این فرهیخته ادامه می‌دهد: «اکنون تهران یکی از شهرهای نازیبای جهان است که معماری رهاشده‌ای دارد و هرکسی بنا به سلیقه خودش ساخت‌وساز انجام می‌دهد که هویت پایتخت را از بین می‌برد.»

منطقه ۲۲ مهد تئاتر خیابانی شود

او بازدیدهای میدانی شهردار تهران در مناطق ۲۲‌گانه را فرصت مناسبی برای بازگو کردن مشکلات و ایده‌ها از سوی شهروندان می‌داند و می‌گوید: «شهردار تهران یا مناطق باید پذیرای شهروندان باشند. اگر مردم را در کنار خود ببینند همین به شهروندان انگیزه می‌دهد تا در طرح‌های محله‌محوری با شوق بیشتری شرکت کنند.» بعد هم متذکر می‌شود که اگر شهردار تهران بود ابتدا برج‌های بلندمرتبه را خراب می‌کرد و به حوزه فرهنگی رونق بیشتری می‌داد. او می‌گوید: «فضای اطراف دریاچه ظرفیت بالایی برای برگزاری تئاتر خیابانی دارد و می‌تواند به مهد تئاتر تبدیل شود که متأسفانه بدون استفاده مانده است. درحالی که منطقه ۲۲ با کمبود سرانه فرهنگی مواجه است.» او ادامه می‌دهد: «اینکه شهردار تهران یا منطقه برای رفع معضلات عمرانی و ترافیکی می‌کوشد قابل قدردانی است اما چه خوب که نیازهای روحی و روانی شهروندان هم در نظر گرفته شود.»

مسعود خدیوی/ شاعر و نویسنده

درختان میوه در شهر بکاریم

«مسعود خدیوی» شاعر و نویسنده منطقه ۲۲ که دکترای حقوق دارد و در این زمینه هم فعالیت می‌کند بازدید میدانی شهردار تهران از مناطق را کار ارزنده‌ای می‌داند و معتقد است که این کار بازتاب خوبی هم خواهد داشت. خدیوی می‌گوید: «اگر این کار استمرار داشته باشد و شهروندان، شهردار تهران را در کنار خود ببینند، قطعاً به مدیریت شهری اعتماد بیشتری پیدا می‌کنند و در اجرای طرح‌ها همراهی خواهند کرد.» او پیشنهاد جالبی می‌دهد: «اگر من شهردار بودم سر و سامانی به وضعیت فضای سبز شهر می‌دادم. کاشت درختان در بعضی مناطق مثل منطقه ۲۲ برنامه منظمی نداشته و هر کسی بنا به سلیقه شخصی‌اش درختی کاشته است. باید توجه داشته باشیم درختانی که در تهران کاشته می‌شود با اکوسیستم آن سازگاری داشته باشد. به‌طور مثال درختان چنار خیابان ولی‌عصر(عج) از نظم و یکنواختی خاصی برخوردارند و زیبایی دوچندانی به این خیابان پر تردد داده‌اند. چه خوب که از باغ گیاه‌شناسی در منطقه کمک بگیریم. حتی می‌توانیم درختان میوه در تهران بکاریم و همه ما از ثمره آنها بهره‌مند شویم.»

عطیه خلیلی/  قهرمان شطرنج

سرانه ورزشی کافی نیست

«عطیه خلیلی» یکی از ورزشکاران نامی منطقه ۲۲ است که بارها در مسابقات کشوری و آسیایی شرکت کرده و توانسته روی سکوی افتخار بایستد. او در رشته شطرنج تبحر خاصی دارد اما به گفته خودش در این منطقه، مکانی برای تمرین وجود ندارد و او ناگزیر است به دیگر باشگاه‌های شهر برود. خلیلی از کافی نبودن سرانه ورزشی گلایه می‌کند و می‌گوید: «اینجا فقط باشگاه‌های بدنسازی و استخر وجود دارد و برای دیگر رشته‌های ورزشی مثل شطرنج کلاس آموزشی در نظر گرفته نشده است. با توجه به استعدادهایی که در این منطقه زندگی می‌کنند چه خوب که مدیریت شهری قدمی برای افزایش سرانه ورزشی بردارد.» او از رشد بی‌رویه ساخت‌وساز در منطقه ‌اش دل خوشی ندارد و می‌گوید که در برهه‌ای، منطقه ۲۲ از بهترین فضا و شرایط آب و هوایی برخوردار بود اما حالا می‌توان گفت زندگی در آن خیلی چنگی به دل نمی‌زند. خلیلی می‌گوید: «ساخت‌وساز بدون در نظر گرفتن نیاز و خواسته شهروندان صورت گرفته است. به‌طور مثال حوزه حمل‌ونقل عمومی در منطقه ۲۲ خوب عمل نکرده است. هنگام غروب یک تاکسی خطی هم پیدا نمی‌شود.»

کد خبر 648565 برچسب‌ها منطقه ۲۲ شعر و شاعر همشهری محله برج شطرنج

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۲۲ شعر و شاعر همشهری محله برج شطرنج شهردار تهران ساخت وساز منطقه ۲۲ طرح ها برج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید

شهردار کرمانشاه و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری برای ملاقات با اهالی منطقه چهار به مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه رفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی شهردار کرمانشاه، معاونان و مدیران ستادی شهرداری کرمانشاه امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ به دیدار اهالی شهرک صادقیه واقع در منطقه چهار در مسجد امام صادق (ع) رفتند.

۱۲۰ نفر از اهالی در این دیدار با شهردار کرمانشاه به گفت‌وگو نشسته و مشکلات خود را مطرح کردند و شهردار کرمانشاه دستورات لازم را برای رسیدگی به تقاضاهای مردمی در اسرع وقت صادر کرد.

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای اطلاع از وضعیت محلات شهر کرمانشاه، طبق رویه گذشته امروز توفیق پیدا کردم به همراه جمعی از مدیران شهرداری کرمانشاه برای گفت‌وگو با اهالی منطقه ۴ در مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه حضور پیدا کنم و پای صحبت‌های گرم و صمیمی شهروندان بنشینم.

وی افزود: بیشتر مراجعات امروز درخواست آسفالت، مرمت و لکه‌گیری آسفالت معابر، نگهداری فضای سبز، مشکلات ساخت‌وساز و درخواست استخدام بود، مواردی که مدیران مربوط به آن در مسجد حضور داشتند در محل رسیدگی و تعدادی نیز برای بررسی بیشتر ارجاع شد.

در ادامه پژمان پژوهنده، شهردار منطقه چهار کرمانشاه به خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز میزبان کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه در منطقه بودیم و شهردار کرمانشاه برای دیدار با اهالی به همراه مدیران و معاونان در مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه حضور یافتند و با ۱۲۰ نفر از مراجعان به گفت‌وگو نشستند.

وی اضافه کرد: بیشتر درخواست‌ها در مورد آسفالت معابر، تسریع در انجام معبر جدید به بلوار خلیج فارس و خروج شهرک صادقیه از بن بست، فضای سبز، پاکیزگی محلات و استخدام بود.

شهردار منطقه چهار کرمانشاه تاکید کرد: به دلیل اینکه محلات سطح منطقه چهار از بافت قدیمی شهر است مشکلات عدیده‌ای دارند که تلاش داریم به مشکلات بنا بر توان مالی شهرداری رسیدگی کنیم.

وی تصریح کرد: تعدادی از مراجعان درخواست رسیدگی در مورد تکمیل معبر جدید شهرک صادقیه به سراب قنبر و بلوار خلیج فارس را داشتند که شهردار کرمانشاه مقرر کرد از طریق مجاری قانونی ذی‌ربط رسیدگی در این زمینه صورت گیرد و همچنین تعدادی خواهان بازسازی مسجد شدن

شهردار منطقه چهار کرمانشاه با بیان اینکه شهرک صادقیه از محلات قدیمی است و در بن بست قرار دارد اما با تکمیل معبر جدید که در ادامه رینگ ترافیکی شهر کرمانشاه است، ادامه داد: تکمیل و راه‌اندازی این معبر می‌تواند نقش مهمی در ارتقای خدمت‌رسانی به شهرک را فراهم کند.

کد خبر 751109

دیگر خبرها

  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در قصر فیروزه
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • اتوبان شهید خرازی باز شد
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • توضیحات شهردار منطقه 22 درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی
  • آخرین وضعیت اتوبان شهید خرازی بعد از سیلاب شب گذشته
  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی می‌شود
  • توضیحات شهردار منطقه درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی