Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هاشمی، رییس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمان ریاست‌جمهوری در مورد برگزاری مراسم رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «مراسم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ۱۸-۱۹ جلسه در فضای مجازی و در کافه خبر برگزار شد که امشب آخرین جلسه آن است. هر جلسه حدودا ۳ ساعت به طول می‌انجامید، افراد صاحب‌نظر، مدیران، علمای حوزه، اساتید دانشگاه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از ویژگی‌های آقای هاشمی می‌گفتند. مثلا راجع‌به ایده‌های اقتصادی، مدیریت، رابطه با رهبری و ... صحبت می‌شد. برخی سخنران بودند که صحبت می‌کردند و بعد سوالاتی مطرح می‌شد.

به گزارش مدارا، البته فقط تجلیل هم نبود بلکه نقادی و بررسی بود. هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت گفته می‌شد. هم منتقدان حرف می‌زدند و موافقان هم صحبت می‌کردند. امروز هم آخرین جلسه برگزار می‌شود و در واقع نوعی اختتامیه و جمع‌بندی انجام می‌شود.»

او ادامه داد: «روز شهادت حضرت زهرا (س) که شانزدهم دی ماه بود، ۳ روز مانده به سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم مراسمی در ساعت ۶ تا ۸ شب در حرم امام و در جوار مرقد برگزار شد. هم عزاداری حضرت زهرا بود و هم سخنرانان در مورد آیت الله هاشمی صحبت کردند. آقای جهانگیری و آقای محلاتی سخنران بودند. من به دلیل این که جز گروه‌های پر خطر هستم در جمع حضور نداشتم، اما چون به صورت مجازی هم پخش می‌شد، از این طریق مراسم را دنبال کردم. اعضای خانواده و دوستان هم اغلب حضور داشتند. با این که در شرایط کرونایی هستیم، جمعیت زیادی حضور پیدا کرده‌بودند.»

هاشمی افزود: «همچنین مراسمی هم در قم برگزار شد. خانه‌ای در قم هست که مطالب قرآنی را در آن بررسی می‌کنند. علما و طلاب دینی دور هم جمع می‌شوند و در مورد تفاسیر و مباحث فرهنگ و قرآنی آقای هاشمی بحث می‌کنند. در این خانه هم مراسم مشابهی شبیه تهران برگزار شد. این خانه قبل از انقلاب متعلق به آیت‌الله هاشمی بوده که به آقای سید هادی خسروشاهی فروخته بودند. آقای خسروشاهی بعد از رحلت آقای هاشمی تماس گرفتند و گفتند این خانه را همان‌طور حفظ کردم و می‌خواهم به ورثه آقای هاشمی بفروشم. آقا محسن رفت و این خانه را خرید و مرکز فرهنگی و قرآنی شکل گرفت که طلاب و علما به آن رفت‌و آمد دارند و در مورد اندیشه‌های آقای هاشمی بحث و بررسی صورت می‌گیرد. در این مرکز هم برنامه‌ای مشابه برنامه حرم امام برگزار شد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا صداوسیما هم برنامه‌ای برای رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشت، توضیح داد: «اصلا. صداوسیما که آقای هاشمی را ممنوع الصدا و ممنوع‌التصویر کرده و هیچ چیز در مورد ایشان نمی‌گوید. مثلا وقتی هفته دفاع مقدس است با این که آقای هاشمی فرمانده جنگ بوده، اما یک کلمه راجع‌به او چیزی نمی‌گویند. گا‌ها ایشان را تحریف می‌کنند. همچنین در دهه فجر با این که آقای هاشمی از استوانه‌های انقلاب بود یک کلمه از ایشان گفته نمی‌شود. این تحریف‌ها در مورد همه مناسبت‌ها وجود دارد و در مراسم رحلت ایشان نیز همچنین. صداوسیما و رسانه‌های وابسته به جریان اصولگرا نسبت به آقای هاشمی یا سکوت می‌کنند یا ایشان را تحریف می‌کنند. شاید ممنوعیتی دارند که نمی‌دانم از کجاست.»

هاشمی در پایان تاکید کرد: «آقای سید حسن خمینی هم کلیپی منتشر کردند که البته فراتر از رحلت آقای هاشمی بود. در مورد هواپیمای اوکراینی، شهدای کرمان، ساختمان پلاسکو و مسائلی از این دست صحبت کردند و البته در مورد آقای هاشمی هم حرف زدند. این کلیپ را بر روی اینستاگرام گذاشتند. همچنین در شهر‌های مختلف هم با ما تماس می‌گیرند و برای مراسم‌هایی که برگزار می‌کنند، دعوت می‌کنند.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: سید حسن خمینی هاشمی رفسنجانی محمد هاشمی آیت الله هاشمی آیت الله هاشمی رفسنجانی آقای هاشمی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی


 کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور دکتر سعید سلیمان پور دبیر جشنواره و بهرعلی محمودی رئیس گروه قرآن عترت و مدیر اجرایی جشنواره شعر رضوی در سالن مراسمات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی برگزار شد. 

در این مراسم محمودی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل ارشاد اسلامی و مدیر اجرایی جشنواره شعر ترکی رضوی گفت: شعرای ولایی که در مدح و وصف اهل بیت ع و مخصوصا در شان امام رضا ع شعر سرایی می‌کنند خادمان گمنام امام رضا و اهل بیت هستند.

وی افزود: همه خادمان به مرور زمان از دنیا می‌روند و بعد از مدتی از یاد می‌روند تنها چیزی که از خادمان شاعر به یادگار می‌ماند شعر‌های سروده شده آنهاست که تا آخرالزمان ماندگار هستند.
محمودی در ادامه گفت: در سال گذشته ۳۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۱۵ اثر از کشور‌های خارجی و ۹۵ اثر از داخل کشور بود.

وی تصریح کرد: امسال از ۵۳۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه ۴۱۶ اثر داخلی و ۱۲۰ اثر از کشور‌های خارجی (آلمان، ترکیه، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان و گرجستان) می‌باشد.

محمودی با اشاره به اینکه، قبل از آغار جشنواره که ۲۶ اردیبهشت در شهرستان سلماس برگزار می‌گرددافزود: برگزاری۶ کارگاه آموزشی شعر رضوی در شهر‌های مختلف و همچنین در ۶ استان از جمله:استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و تهران محول شعر ارادت رضوی برگزار می‌شود. 

محمودی گفت: در بحث جریان سازی شعر رضوی سال گذشته این مراسم در شهر ایلدیر ترکیه برگزار شد که با استقبال بی نظیر شیعیان و دوستداران اهل بیت پیامبر قرار گرفت و امسال نیز بعداز جشنواره این همایش در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد و ان شاءالله در همایش بین‌المللی پیاده روی اربعین مراسم شعر رضوی در شهر کرکوک عراق اجرا خواهد شد.

 سعید سلیمان پور دبیر هجدهمین 
جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی نیز در این مراسم با گرامی داشت جایگاه والای شعر خوی گفت: 
بنده شهرستان خوی را خانه دوم ادبی خودم می‌دانم و امروز افتخار می‌کنم که در این شهر فرهنگ و ادب در مراسم شعر رضوی حضوردارم.
وی افزود: شهرستان خوی در طول تاریخ شاعران بزرگ و بلند آوازه‌ای همچون استاد آغاسی، سید منصور دیبا، ملا مهرعلی فدوی و صد‌ها شاعر 
بنام دیگر که در مدح و منزلت اهل بیت پیامبر اکرم (ص) شعرسرایی کرده اند و آثار بی نظیر آنها در کتاب‌ها و دل وزبان عاشقان اهل بیت جاری است. 
سلیمان پور در ادامه با اشاره به تاثیر بسزایی شعر در جامعه گفت: همه ساله مراسم شعرخوانی که در شب ولادت امام حسن مجتبی ع در محضر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود امسال رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرمودند: شعر یک رسانه بین المللی و مهمی است که اثر آن از صد موشک و پهباد هم بیشتر است و جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و امروز هرکشوری که رسانه قوی داشته باشد پیروز میدان است.
وی در ادامه در باره ارزش معنوی مدح اهل بیت گفت: هر شاعری که در مدح و منزلت ۱۴ معصوم با اخلاص و قربت الی الله حتی یک بیت شعر بگوید پیروز است و در پیش ائمه اطهار جایگاه دارد و اجر و پاداش معنوی خود را خواهد گرفت.

سلیمان پور در ادامه گفت: و، اما باید این مسئله را در نظر داشته باشیم شعری را که در مدح و وصف اهل بیت ع می‌گوییم سیره نبوی و علوی و معرفتی آن بزرگواران را به ظهور برسانیم. 
در ادامه مراسم تعدادی از شعرای خوی در مدح ائمه اطهار ع شعرخوانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • استان یزد میزبان لاله گمنام
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت