Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جعفر مرادی حقیقی روز دوشنبه در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با جمعیت هلال احمر استان سمنان افزود: همکاری مشترک و هم افزایی در راستای ماموریت ها و وظایف هر دو سازمان، ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و تبدیل آن به معارف عمومی در بین جوانان و اقشار مختلف جامعه، ارتقای سطح علمی و فنی جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان در موضوع های مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری از اهداف امضای این تفاهم نامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی حقیقی به افزایش مشارکت مردمی نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت جمعیت هلال احمر و جوانان عضو در این جمعیت می تواند در راستای رسیدن به اهداف سازمانی موثر باشد.

وی، فرسایش خاک، بادی، از بین رفتن پوشش گیاهی، کمبود بارندگی ها و وقوع خشکسالی را از جمله خطراتی برشمرد که این روزها عرصه های منابع طبیعی را تهدید می کند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و نهادینه کردن آن در جامعه امر مهمی است که باید به آن اهتمام ورزید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به طراحی و راه اندازی سامانه همیاران طبیعت نیز اشاره کرد و گفت: افراد می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و به عنوان محافظ و مروج افتخاری با این اداره کل در حفظ و احیای منابع خدادادی همکاری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان به حفظ منابع طبیعی می‌توانند به نشانی اینترنتی https://hamyartabiat.frw.ir  مراجعه و با تکمیل اطلاعات خود، ثبت نام کنند تا برای آنها کارت همیار طبیعت صادر شود.

مرادی حقیقی با بیان اهم وظایف و اقدامات صورت گرفته در استان سمنان افزود: ضرورت فراگیرشدن ترویج فرهنگ منابع طبیعی از طریق بهره گیری درست و اصولی از قابلیت ها و توانمندی های مردم و توانمندسازی جوامع محلی به ویژه در راستای اهداف و وظایف سازمان جوانان هلال احمر و سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور به منظور جلب مشارکت جوانان در فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه در حال حاضر امری ضروری است.

وی یادآور شد: بدون مشارکت مردم و سایر دستگاه‌ها اجرایی نمی‌توان اهداف منابع طبیعی و آبخیرداری را در امور حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری صحیح از عرصه های منابع طبیعی تحقق داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: بدون مشارکت مردم و سایر دستگاه‌ها اجرایی نمی‌توان اهداف را در امور حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری صحیح از عرصه های منابع طبیعی پیش برد، برای استفاده از این ظرفیت مردمی و فرهنگ سازی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام به جذب همیاران طبیعت می کند.

جوانان هلال احمر ظرفیتی برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان سمنان آمادگی خود را جهت برگزاری دوره های آموزشی به محافظان افتخاری، بهره برداران، تیم های اطفاء حریق ، مرتعداران اعلام کرد و اظهار داشت: جمعیت هلال احمراستان سمنان جهت همکاری با منابع طبیعی تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت و ابراز امیدواری کرد با این همکاری شاهد روزافزون طبیعت سرسبز و بکر باشیم.

مظفر محمدخانی گفت: در حوزه فرهنگ سازی و ترویج درختکاری و پویش مردمی بذرکاری ، بذرپاشی و نهال کاری در مناسبت های مختلف به ویژه در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در این جمعیت همه ساله اقدامات خوبی انجام می شود.

وی با بیان این که اکثر افرادی که تحت پوشش جمعیت هلال احمر هستند جوان هستند افزود: امید داریم تا با امضای این تفاهم نامه همکاری، نتایج بهتر در راستای حفظ عرصه های منابع طبیعی، ترویج اهمیت درخت کاری و فرهنگ سازی آن محقق شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان تاکید کرد: همچنین استفاده از ظرفیت این جوانان می تواند در راه رسیدن به اهداف و برنامه های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور موثر باشد.

وی گفت که مشارکت جوانان در فعالیت های بشردوستانه در زمینه حفظ ، احیا و توسعه منابع طبیعی کشور با رویکرد فرهنگ ترویجی موضوع این تفاهم نامه همکاری بود.

از موارد تعهدات مشترک این تفاهم نامه نیز، می توان به بهره گیری از ظرفیت های دو سازمان برای ترغیب جوانان و اقشار مختلف به مشارکت در امور بشردوستانه، عام المنفعه با محوریت منابع طبیعی، سازماندهی و اعزام اعضای علاقه مند سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برای توانمندسازی جوامع محلی در پیشگیری از آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان، انعکاس و پوشش خبری اقدامات مشترک صورت گرفته از طریق امکانات و ابزارهای اطلاع رسانی در اختیار دو سازمان ، همکاری در شناسایی نقاط بحرانی و آسیب پذیر به لحاظ تخریب منابع طبیعی و کاشت نهال توسط دوستداران منابع طبیعی عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ( طرح ملی نهضت سبز وطرح سحاب)، همکاری در برگزاری همایش ها ، سمینارها ، کارگاه ها و دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت مشترک، استفاده طرفین از امکانات و تجهیزات علمی ، پژوهشی، آموزشی و ورزشی طرف مقابل در راستای توانمندسازی اعضای علاقه مند سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و تیم های امداد سبز ، برگزاری اردوهای آموزشی جنگل نوردی ، مرتع پیمایی و بیابان گردی با هدف آشنایی با روش های نوین حفاظت از جنگل ها ، مراتع ، امور بیابان و جلو گیری از آسیب های منابع طبیعی، به اعضای علاقه مند سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اشاره کرد.

مدت زمان اجرای تفاهم نامه از تاریخ امضا پنج سال است ودر صورت رضایت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

برچسب‌ها سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان جوانان جمعیت هلال احمر منابع طبیعی و آبخیزداری عرصه های منابع طبیعی تفاهم نامه ترویج فرهنگ استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: حادثه برخورد خودروی سواری ال ۹۰ با گاردریل به پایگاه جمعیت هلال احمر شهید کریمیان طاهری کاشان اعلام شد.

محمدنوید متقی با اشاره به اعزام یک تیم عملیاتی به محل حادثه افزود: این حادثه کیلومتر ۳۰ آزادراه کاشان-قم رخ داده بود.

او گفت: سه مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی مربوطه منتقل شدند و یک نفر نیز بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • معلمان اُسوه فداکاری در جبهه علم هستند
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم