Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود قنبری روز دوشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان شمالی با تاکید بر اینکه رفع موانع واحدهای تولیدی اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفته است اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی و دبیرخانه مرکز رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در پیگیری و رفع موانع واحدها تلاش کنند. 

وی تصریح کرد: مصوبات بانکی و مالیاتی کارگروه تسهیل باید به درستی اجرا شود و این دستگاه ها نسبت به پشتیبانی و حمایت از تولید کننده حساس باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان شمالی ادامه داد: دستگاه هایی که در حمایت از تولید کنندگان کوتاهی کنند متخلف محسوب می شوند و به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اساس کار خود را بر حل و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان گذاشته است، گفت: دولت موظف است که زیرساخت‌های لازم را برای واحدهای تولیدی تامین کند تا هزینه سرمایه گذاری در استان کاهش یابد.

معاون استاندار خراسان شمالی یادآور شد: همکاری بسیاری خوبی بین سازمان بازرسی و ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید وجود دارد و در خصوص رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان راهکارهای بسیار خوبی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی از چند جنبه دچار مشکل هستند، گفت: شناسایی توانمندی ها و پتانسلی های استان یکی از مهم ترین نکاتی است که مورد توجه قرار دارد، باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و سهم اشتغال در این استان در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

بر اساس مصوبه اردیبهشت سال ۱۳۹۴ دولت به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی، “کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید” در همه استان‌های کشور و با عضویت استاندار (رییس)، رییس واحد استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (دبیر)، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، رییس واحد استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس واحد استانی وزارت جهادکشاورزی، مدیر کل امور مالیاتی استان، مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و رییس‌ خانه‌ صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل می‌شود.

برچسب‌ها انرژی برق جهش تولید خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق جهش تولید خراسان شمالی انرژی برق جهش تولید خراسان شمالی رفع موانع تولید واحدهای تولیدی کارگروه تسهیل خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی