Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، دست‌اندازهای متعدد و کنده‌کاری‌ها در خیابان‌ها و معابر دهدشت سال‌هاست به عنوان معضل اساسی شهروندان را آزار می‌دهد.

دهدشت با بیش از نیم قرن قدمت شهری هنوز از نظر مبلمان پیشرفتی ندارد عمر آسفالت در بسیاری از خیابان‌ها و معابر اصلی به بیش از سه دهه می‌رسد و چنان فرسوده و بی‌کیفیت شده که تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنده‌کاری و حفاری‌های ناشی از اجرای طرح فاضلاب شهری هم مزید بر علت شده و ضمن ترسیم منظر زشت باعث وارد آمدن خسارت به خودروها می‌شود.

در سایه بی‌خیالی مسؤولان اجرای طرح فاضلاب شهری و بی‌مدیریتی شهر این حفاری‌ها هیچ وقت بهسازی نمی‌شوند و در برخی خیابان‌ها تنها به صورت رفع تکلیفی و غیر اصولی مرمتی غیر هم سطح با سایر قسمت‌های خیابان انجام داده‌اند که این خود باعث ایجاد موانع در سطح شهر شده است.

دست‌اندازها هم در نقاط زیادی از شهر وجود دارند مخصوصا جاهایی که انتظارش را نداری همچون قارچ رشد کرده ناگهان بر سر راه سبز می‌شوند نه رنگ‌آمیزی مناسبی دارند که قابل تشخیص باشند و نه اندازه آن استاندارد است که بشود بی‌خطر از آن عبور کرد.

با چنین وضع رانندگی در خیابان‌های دهدشت با هیجان خاص پرش از چاله‌ها و دست اندازها همراه است.حقوق شهروندی در چاله‌های متعدد سطح شهر گم شده و هر چه می‌گذرد اوضاع بدتر می‌شود.

ایجاد تپه‌های آسفالت به اسم سرعت‌گیر در خیابان‌ها عاری از هر گونه علائم مشخص بر روی آنها نیز به معضلی برای رانندگان  مردم تبدیل شده است. خودروهایی که از این مسیرها عبور می‌کنند متوجه آنها نشده بلکه به عنوان سکوی پرش رانندگان را غافلگیر می‌کند.

استانداردسازی سرعت‌گیرها و حذف دست اندازهای غیر ضروری مطالبه شهروندان دهدشت از شهرداری است.

عضو شورای شهر دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: طی صحبت‌هایی که با سرپرست شهرداری دهدشت داشتیم قرار شد تا قبل از عید مقداری قیر خریداری شود تا بتوانیم چاله‌چوله‌ها و کنده‌کاری‌ خیابان‌های شهر را بهسازی کنیم تا در آستانه عید نوروز چهره خیابان‌های شهر کمی بهتر شود.

مصطفی پارسایی افزود: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت تلاش می‌کند تا تصویر زیبایی از شهر برای شهروندان رقم بزند و شهری زیبا و تمیز داشته باشیم.

سرپرست شهرداری دهدشت با اشاره به اینکه عمر مفید آسفالت بسیاری از خیابان‌های شهر تمام شده است، افزود: این عامل سبب کاهش کیفیت آسفالت معابر شهری دهدشت شده است.

سید علی موسوی نسب با اشاره به یکی از عوامل مؤثر بر خرابی آسفالت معابر شهر دهدشت، گفت: از جمله عوامل مؤثر بر خرابی آسفالت معابر شهر دهدشت، کنده‌کاری ادارات خدمات‌رسان است. چون در این شرایط آب به داخل کنده‌کاری‌ها نفوذ کرده و سبب نشست آسفالت می‌شود.

وی اضافه‌ کرد: در سال جاری و طی 9 گذشته اداره آب‌و‌ فاضلاب کهگیلویه هیچگونه هزینه‌ای بابت کنده‌کاری‌ها به شهرداری دهدشت پرداخت نکرده و این در حالی است که پس از کنده‌کاری‌ها مؤظف بوده نخاله‌های موجود را به خارج از شهر منتقل کند اما متأسفانه در برخی موارد بطور کامل نخاله‌های حاصل از کنده‌کاری‌ها را بطور کامل از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری نکرده و بارگیری نخاله‌های موجود را فراموش می‌کنند که این موضوع کار مضاعفی را برای شهرداری ایجاد می‌کند.

سرپرست شهرداری دهدشت افزود: تنها در خیابان پارک جنگلی به طول 700 متر تاکنون بالغ بر 40 بار توسط آبفای کهگیلویه کنده‌کاری صورت گرفته است.

وی افزود: هزینه‌هایی که آب‌و‌ فاضلاب کهگیلویه در طی سال‌های گذشته برای تعمیر خیابان‌ پارک جنگلی صرف نموده می‌توانست 2 بار بطور کامل لوله‌های این خط را تعویض کند.

موسوی نسب گفت: قرار بود اداره راه و شهرسازی کهگیلویه سهمیه قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار دهد تا معابر بافت فرسوده ترمیم و بازسازی شوند اما متأسفانه راه و شهرسازی از ابتدای سال 1399 تاکنون هیچ سهمیه قیری به شهرداری نداده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری دهدشت بخاطر مشکلات مالی توانایی آسفالت خیابان‌ها و معابر شهری را ندارد و با استفاده از عوارضات امورات خود را اداره می‌کند، گفت: انتظار داریم ادارات مختلف از جمله آبفای شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، بنیاد شهید، هواشناسی، تعاون روستایی و سایر ادارات مطالبات شهرداری را که بالغ بر 28 میلیارد تومان است پرداخت نمایند تا شهرداری بتواند در انجام برنامه‌هایش دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: کنده کاری زخم معابر آسفالت سکوهای پرش سرعت گیر دهدشت شهرداری دهدشت خیابان ها کنده کاری ها شهر دهدشت معابر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل فاضلی حق پناه عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر قوچان در خصوص مجتمع فرهنگی هنری قوچان اظهار کرد: سال‌های گذشته زمینی با شرایط در اختیار اداره ارشاد قرار گرفت مبنی بر اینکه با رعایت ضوابط فرهنگسرایی ایجاد شود و تا حدی این پروژه پیش رفته است اما در حال حاضر به دلیل عدم تخصیص اعتبارات نیمه‌کاره مانده است.

شهردار قوچان تصریح کرد: شهرداری مطالباتی در خصوص پروانه و زمین دارد و با توجه به اینکه تصرف زمین غیر از موافقت‌نامه صورت گرفته مشکلاتی ایجادشده است که شهرداری اقدامات قانونی را در این زمینه انجام داده است.

وی با اشاره به پیشنهاد فرماندار قوچان مبنی بر تغییر دستگاهی برای این پروژه در جهت تسریع در تکمیل آن، افزود: با توجه به رقم بالای اعلامی برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری قوچان از توان شهرداری خارج بوده و نیازمند اعتبارات دولتی است.

فاضلی حق پناه ادامه داد: طی آخرین اخبار شفاهی سازمان برنامه‌وبودجه با تغییر دستگاه در این پروژه مخالفت داشته اما هنوز نامه‌ای رسمی در این زمینه دریافت نشده است.

شهردار قوچان میزان مطالبات شهرداری در زمینه زمین، پروانه، تغییر کاربری و … در پروژه مجتمع فرهنگی هنری حدود ۳۵ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فرهنگی به شمار می‌آید که شاید امروز برای تکمیل آن به ۱۴۰ میلیارد تومان نیاز باشد.

وی بابیان اینکه قوانین در حوزه تکدی گری و زباله گردی شفاف بوده و این معضل تنها به این شهر اختصاص ندارد گفت: بر اساس قانون در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر باید مجتمع اردوگاهی برای متکدیان ایجاد شود و در شهرهای بالای ۲۵۰ هزار نفر نیز با دستور دادستانی باید این موضوع اجرایی شود اما قوچان شامل هیچ‌کدام از این دو قانون نشده اما آمادگی جمع‌آوری و تحویل آن‌ها به بهزیستی در شهرداری قوچان وجود دارد.

فاضلی حق پناه با اشاره به این مطلب که جمع‌آوری متکدیان تنها وظیفه شهرداری نبوده و دیگر نهادها نیز باید پای‌کار آمده تا به‌صورت کامل معضلاتی همچون زباله گردی و تکدی گری در این شهر حل شود، تصریح کرد: شهرداری مکاتباتی در این زمینه با بهزیستی انجام داده و تاکنون پاسخ روشنی دریافت نکرده است و باید کارگروه مرتبط در فرمانداری محکم‌تر نسبت به این موضوع ورود پیدا کند.

شهردار قوچان با یادآوری اینکه در خصوص کمپ ماده ۱۶ و جمع‌آوری معتادان متجاهر بر اساس متن صریح قانون هیچ وظیفه‌ای متوجه شهرداری نیست و تمام وظایف بر عهده بهزیستی خواهد بود، افزود: با توجه به دستور استاندار مبنی بر کمک مالی توسط شهرداری‌ها به این کمپ و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر قوچان ماهیانه ۳ میلیون تومان به کمپ قوچان کمک می‌شد که در حال حاضر به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیداکرده است و حتی در پایان سال گذشته نیز ۵۰ میلیون تومان دیگر پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به تقاضا مبنی برافزایش کمک شهرداری به کمپ ماده ۱۶ بیان کرد: شهرداری‌ها به‌عنوان نهاد خودگردان تمامی هزینه‌ها را از اعتبارات داخلی خود پرداخت می‌کنند اما بهزیستی می‌تواند با اعتبارات دولتی هزینه کرد داشته باشد.

فاضلی حق پناه بابیان اینکه در زمینه ایجاد معدن زباله ۵ فراخوان در سطح استانی زده و حتی با ۴ شرکت مطرح حوزه بازیافت مذاکره شده است، گفت: به دلیل عدم توجیه اقتصادی هیچ‌کدام از این شرکت‌ها ورود پیدا نکردند و حتی سازمان همیاری‌ها نیز تمایلی نسبت این موضوع نشان نداده است اما نشستی با سازمان میادین شهرداری مشهد انجام‌شده که امیدواریم منتج به نتایج خوبی شود.

شهردار قوچان با تأکید بر اینکه در قوچان حاشیه‌نشینی به معنای عام آن در کلان‌شهرها وجود نداشته و بافت فرسوده این شهر برخلاف بقیه شهرها در مرکز و گران‌ترین قسمت است، بیان کرد: علت اینکه بازآفرینی شهری در بافت مرکزی شهر قوچان اتفاق می‌افتد در همین موضوع است که باید در حال حاضر مبلغ هنگفتی را برای عقب‌نشینی‌های مرکز شهر هزینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه بعضاً راه و شهرسازی و استانداری خواستار الحاق برخی از روستاهای متصل به قوچان به محدوده شهری شده‌اند، افزود: شورای شهر و شهرداری با این کار مخالفت داشته‌اند زیرا افزودن این روستاها موجب ایجاد بار مالی برای شهرداری خواهد شد.

فاضلی حق پناه با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته ۲ مرحله نهضت آسفالت اجرایی شده است، یادآور شد: طی این مدت ۱۸۷ هزار و ۷۰۱ مترمربع آسفالت در معابر اصلی و فرعی این شهر انجام‌شده است که این موضوع در ۸ سال قبل آن ۱۴۷ هزار و ۷۵۷ مترمربع بوده است.

شهردار قوچان ادامه داد: اشکالاتی در آسفالت مسکن مهر وجود دارد که راه و شهرسازی باید به‌عنوان متولی زیرسازی آن منطقه را انجام دهد تا بتوانیم به تعهدات آسفالت آنجا عمل کنیم.

کد خبر 6091449

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر