Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌های دولتی اظهار داشت: بنا داریم در این تحقیق که تفحص بعضی از فسادهای موجود در سیستم بانکی را شناسایی و در جهت اصلاح فرآیندها تلاش کنیم.

وی افزود: روند و سیاست بانک‌ها همانگونه که قبلا به آن اشاره شد می‌تواند در تحقق جهش تولید بسیار موثر باشد بنابراین در این تحقیق و تفحص اقدامات بانکها در این زمینه و موانع‌ را شناسایی و به مردم معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با تاکید بر اینکه نتیجه تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌های دولتی می‌تواند بر روند تغییر مدیریت بانکی نیز اثر بگذارد، خاطرنشان کرد: اگر در تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌های دولتی محرز شود که یک مسئول بانکی در هر رده‌ای از مدیرعامل تا عضو هیئت مدیره دارای تخلف و فسادی بوده است اما علیرغم آن در سیستم بانکی دوباره سمت گرفته است وزارت اقتصاد باید سریعا نسبتا به لغو حکم آن اقدام کند.

رضاخواه با تاکید بر اینکه در تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی شرکت‌های زیر مجموعه نیز مورد بررسی و تفحص قرار خواهد گرفت، گفت: بنا داریم یک گزارش شفاف و آن از آنچه در سیستم بانکی کشور و همچنین شرکت‌های تو در توی آن می‌گذرد، برای اطلاع مردم و ارسال به مراجع قضایی آماده کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می شود در زیر مجموعه یک بانک بزرگ دولتی شایعاتی در مورد تخلف برخی از اعضای هیئت رئیسه گذشته وجود دارد اما علیرغم آن شاهد پست گرفتن آنها در یکی از بانک‌های مربوط به شهرداری هستیم، گفت: اگر تخلف در این تحقیق و تفحص احراز شود جلوی هرگونه حکمی برای متخلفان قاطعانه خواهیم ایستاد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز بانک های دولتی تحقیق و تفحص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، باعنایت به دستورالعمل شماره 468/03 به تاریخ 5 اردیبهشت 1403 معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص شفاف سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، از تاریخ 30 فروردین سال 1403 حداکثر تراکنش خرید از هرکارت متعلق به مشتری حقیقی، از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال  و مجموع تراکنش‌های انجام شده کارتی در کل شبکه بانکی نیز روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی