Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- روستاهای بخش زیلایی از توابع شهرستان مارگون از داشتن امکانات و زیرساخت‌های ابتدایی شامل راه ارتباطی آسفالته، بهداشت، آموزش، شبکه گاز، آب شرب و ...محروم هستند و اکنون از دولت سیزدهم تقاضای رسیدگی و رفع مشکلات دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج ، روستای چاهن از توابع بخش زیلایی شهرستان مارگون یکی از بزرگترین روستاهای این شهرستان به شمار می‌رود که بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب به دلیل عمق محرومیت تاریخی با وجحود خدمات بی نظیر همچنان با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم روستای چاهن از نبود امکانات اولیه نظیر جاده ارتباطی آسفالته، گاز، آب آشامیدنی سالم، بهداشت، اینترنت، سالن ورزشی و مدرسه دبیرستان گلایه مند هستند و البته امید خود را به دولت سیزدهم دوخته‌اند تا بلکه در این دولت جشن پایان محرومیت و نداری را به نظاره بنشینند.

روتای چاهن داری بیش از 1000 نفر جمعیت می‌باشد و به گفته اهالی این روستا نبود امکانات باعث شده تا بسیاری از مردم برای رهایی از مشکلات به مناطق شهری مهاجرت کنند که بسیاری از آنان به لردگان چهار محال و بختیاری و عده‌ای نیز در حاشیه شهر یاسوج سکونت اختیار کرده‌اند.

استاندار در بازدید از روستای چاهن منطقه زیلایی در شهرستان مارگون اظهار داشت: راه ارتباطی روستای چاهن تا پایان سال 1401 آسفالت خواهد شد و برای رفع دیگر مشکلات نیز با یک برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت وارد عمل خواهیم شد.

سید علی احمدزاده با اشاره به نیاز اساسی مردم در شرایط فعلی به اینترنت پرسرعت، افزود: روستای چاهن تا پایان سال‌جاری به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود و طرح هادی و بهسازی معابر روستا نیز در دستور کار قرار گرفته و از دهه فجر امسال کار آن اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 110 میلیارد تومان به راه‌های روستایی شهرستان مارگون اختصاص یافته است، بیان کرد: گازرسانی به روستای چاهن نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و روشنایی معابر روستا نیز تا عید به اتمام خواهد رسید.

511 میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی به استان بوشهر ابلاغ شدرئیس "ستاد راهبری و هدایت حرکت‌های محرومیت‌زدایی" استان مرکزی منصوب شد+سوابق

اهالی بخش زیلایی با ابراز گلایه از نبود امکانات بهداشتی، درمانی و ماما  می‌گویند: نبود نفت سفید در این زمستان سرد و آرد خانه پزی نیز بر مشکلات اهالی و ساکنان روستاها اضافه شده است.

به گزارش تسنیم، بخش زیلایی شهرستان مارگون با بیش از 60 روستای بزرگ و کوچک و جمعیتی افزون بر 10 هزار نفر به عنوان یکی از محروم ترین مناطق ایران از بسیاری از خدمات و زیرساخت‌ها محروم بوده و در واقع ظرفیت خاصی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال ندارد و تنها محل امرار و معاش مردم دامداری است.

انتهای پیام/541/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق محروم مناطق محروم شهرستان مارگون روستای چاهن بخش زیلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد «خرسان ۳» است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم گفت: منافع مردم منطقه سادات محمودی در مسئله سد «خرسان ۳» اولویت است.

محمد بهرامی روز پنجشنبه در مراسم یادواره ۸ شهید روستای «رودشتی» سادات محمودی، افزود: در رابطه با احداث سد خرسان ۳ حرف‌های زیادی مطرح است، اما آنچه ما دنبال می‌کنیم، منافع مردم است.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً از حقوق و منافع مردم دفاع می‌کنیم، اظهار کرد: باید حقوق مردم در احداث سد خرسان ۳ دیده شود.

منتخب شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها هویت مردم را بهم می‌ریزد، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از هویت، فاصله گرفتن از ریشه است و باید در هر طرحی مردم مورد توجه قرار بگیرند.



بهرامی تصریح کرد: ما مقابل منافع ملی نیستیم، اما باید منافع مردم در احداث سد خرسان ۳ در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی در منطقه سادات محمودی، ادامه داد: استان ما قریب به ۹ درصد روان آب‌های کشور را داراست، اما در همین سادات محمودی  و در همجواری سرشاخه‌های بشار و خرسان، روستاها مشکلات آب شرب پایدار دارند.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم با اشاره به بازدید میدانی از روستاهای منطقه سادات محمودی عنوان کرد: تأمین آب شرب پایدار، زیرساخت‌های تردد و  ارتباطی و اشتغال زایی بر حسب مزیت‌ها نیز پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، بهرامی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روستای «رودشتی»، بیان کرد: تبیین دوران دفاع مقدس و دلاوری رزمندگان در جامعه ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد «خرسان ۳» است
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • کلنگ زنی دو طرح در روستا‌های کم برخوردار سیلاب کلوار
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل