Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، رمضانعلی سبحانی‌فر روز دوشنبه (۲۰ دی ماه ۱۴۰۰) در آیین نخستین نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین در موزه ملی ارتباطات گفت: تمبر علاوه بر اینکه سفیر فرهنگی است، اما با توجه به تصاویری که روی این کاغذهای کوچک نقش می‌بندد، نشان‌دهنده مسائل و مفاهیم مشترک اقتصادی، اجتماعی و سیاسی میان کشورها و ملت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر ارتباطات افزود: روابط میان ایران و چین، دیرینه، همه‌جانبه، مستمر، و در طول تاریخ تأثیرگذار بوده و همواره شاه بیت این روابط، مبادلات فرهنگی و هنری بوده است.نمایشگاه تمبر ایران و چین انتقال‌دهنده تاریخ روابط دو کشور از گذشته تا کنون است و زمینه‌ها و ظرفیت‌های مختلف همکاری و تعامل فرهنگی و اجتماعی میان دو ملت را در طول تاریخ به تصویر می‌کشد و به نسل جدید منتقل می‌کند.

سبحانی‌فر افزود: تمبرهای مشترک ایران و چین مربوط به یکصدسال گذشته تا کنون است و بیانگر روابط بسیار خوب میان دو کشور در یک قرن اخیر است. در ماه گذشته تمبر مشترک دوستی ایران و چین رونمایی شد و در همان وقتی جلسه سفیر چین در تهران (چانگ هوآ ) موزه ارتباطات و گنجینه‌های تمبر این موزه را بازدید کرد، برگزاری نمایشگاه تمبرهای مشترک دو کشور را پیشنهاد کردند و مورد اسقبال قرار گرفت

نمایشگاهی که امروز گشایش یافت به بهانه پنجاهمین سال روابط دیپلماتیک ایران و چین برگزار می شود و برگزاری نمایشگاه تمبرهای مشترک آنها دارای اهمیت است. اکنون هم سیاست‌گذاری و راهبردی که میان ایران و چشم مهیا شده نشان می‌دهد هر دو کشور عزم جدی برای تقویت و تعمیق روابط خود دارند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: دو کشور ایران و چین از گذشته تاریخ و تمدن و کهن و روابط بین‌اللملی داشتتند؛ روابط اقتصادی تجاری و اجتماعی دو کشور در تاریخ از زمان جاده ابریشم برقرار بوده است. 

سبحانی فر تاکید کرد: باید سابقه فرهنگی و روابط تاریخی و گذشته دو کشور را به نسل جدید منتقل کنیم تا بتوانیم در این ریل‌گذاری جدید تصمیمات خوبی گرفته شود و روابط مشترک موجود عمیق‌تر شود تا بتوانیم علاوه بر روابط فرهنگی از ظرفیت های موجود در بخش‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی، بیشتر بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: اسناد و سوابق تاریخی روابط نشان می‌دهد ایران و چین هیچ زمانی در مقابل هم قرار نگرفته‌اند و امیدوارم با این رویدادهای فرهنگی بتوانیم در جهت توسعه روابط دو کشور کوشاتر باشیم و از ظرفیت های موجود استفاده کنیم. 

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت:  هیچ دو ملت و فرهنگ و تمدن بزرگی را نمی‌توان یافت که مانند ایران و چین پیوستگی عمیق و دیرینه فرهنگی داشته باشند و همواره در کنار هم به سوی افق‌های روشن همکاری و توسعه مناسبات گام بر می‌دارند، این نمایشگاه خود میراث ارزشمندی برای انتقال به نسل آینده است.

 تمبر مشترک سفیر فرهنگی و پل دوستی ملت‌ها هستند

چانگ هوآ سفیر چین در تهران هم در آیین گشایش نخستین نمایشگاه تمبر مشترک ایران و چین در موزه ملی ارتباطات گفت: ماه گذشته در این موزه مراسم رونمایی از تمبر یادبود پنجاهمین سالگرد روابط سیاسی چین و ایران برگزار شد و امروز شاهد گشایش نخستین نمایشگاه تمبر مشترک دو کشور هستیم؛ مطمئنم همه دوستداران تمبر می‌توانند در این نمایشگاه مشترک با تاریخ دیرینه دو کشور ایران و چین و زیبایی تمبرها آشنا شوند.

سفیر جمهوری خلق چین در تهران با تشکر از موزه ملی ارتباطات برای برگزاری نمایشگاه تمبر مشترک ایران و چین اظهار داشت: تمبر کوچک به عنوان نماد تاریخ، بیانگر توسعه یک کشور یا منطقه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. در تمبرهای مشترک به عنوان سفیران فرهنگی، در قالب کاغذی کوچک، مفاهیم فرهنگی مختلف و ثروت‌های معنوی ملت‌ها غنی شده است. 

چانگ هوآ خاطرنشان کرد: تمبر کوچک مانند پل دوستی است، ایرانیان یک ضرب المثل دارند که کوه به کوه نمی‌رسد، اما دل به دل راه دارد (آدم به آدم می رسد)؛ ما چینی‌ها هم یک شعر داریم که می‌گوید:«یک گل یا یک پرنده می‌تواند دنیا را تغییر دهد و یک شاخه و یک برگ زندگی است و باید به آن به احترام بگذاریم».

سفیر جمهوری خلق چین بیان کرد:‌طی ۵۰ سال گذشته ایران و چین دو بار تمبر مشترک ‌مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان و برج ساعت شی‌آن چین و همچین پل خواجو اصفهان و پل گوانجی را منتشر کرده‌اند. تمبرهای مشترک بیانگر روابط دوستانه ایران و چین در در نیم قرن گذاشته است و با وجود تغییرات منطقه‌ای و بین‌المللی اراده کشور چین برای توسعه روابط دوستی با ایران هیچ گاه تغییر نکرده است.

نمایشگاه تمبر مشترک ایران و چین در حافظه تاریخی مردم دو کشور ثبت خواهد شد

حسن عمیدی  مدیرکل دفتر مدیرعامل شرکت ملی پست و رئیس موزه ملی ارتباطات، گفت: امروز افتتاح نمایشگاه تمبر ایران و چین به عنوان اولین نمایشگاه تمبرهای موضوعی مشترک درکشور فصلی نوین در گسترش روابط فرهنگی و استمرار رویدادهای فرهنگی دو ‌کشور و تحکیم روابط است.

رئیس موزه ملی ارتباطات بیان کرد: تمبر به عنوان سفیر فرهنگی که در کنار اهمیت‌های هنری و زیباشناختی به عنوان یک رسانه ارتباطی با قابلیت پیام‌رسانی و فراگیرش، نقش‌های گوناگونی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی و اجتماعی سیاسی کشورها ایفا می‌کند.

عمیدی تصریح کرد: امروز برگزاری این نمایشگاه رویدادی اثرگذار است که موجب تعمیق پیوند فرهنگی دو کشور شد و قطعا در تاریخ،فرهنگ و هنر دو کشور ماندگار  و در حافظه تاریخی مردم دو کشور ثبت خواهد شد.

در این مراسم سیدعباس عراقچی مشاور وزیر امور خارجه، سیداحمد محیط طباطبایی رئیس شورای بین‌المللی موزه‌ها-ایکوم ایران و علاءالدین بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین و مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین و حضور داشتند و مصیب امیری رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری حضور داشتند. 

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران شرکت ملی پست ایران جمهوری خلق چین ارتباطات رمضانعلی سبحانی ‌فر موزه ارتباطات سید عباس عراقچی چین چانگ هوآ میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران شرکت ملی پست ایران جمهوری خلق چین اتاق بازرگانی ایران شرکت ملی پست ایران جمهوری خلق چین ارتباطات موزه ارتباطات سید عباس عراقچی چین چانگ هوآ میراث فرهنگی نمایشگاه تمبر مشترک موزه ملی ارتباطات مشترک ایران و چین چانگ هوآ دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درباره همکاری‌های فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم‌های سینمایی مشترک و برگزاری هفته‌های فرهنگی دو کشور پیش‌بینی و مذاکره شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اسماعیلی افزود: ‎سریلانکا کشوری با سابقه تمدنی کهن که از نقاط کلیدیِ جنوب آسیاست و نه تنها گروه‌های مسلمان در آن حضوری چشمگیر دارند، بلکه جمعیتی از پارسیان هند نیز در آن سکونت دارند.

وی همچنین گفت: گسترش روابط همه‌جانبه با سریلانکا همواره از اهداف مهم ایران است و انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید در این سفر نشان داد کوشش‌های ‎دولت مردمی برای گسترش عمق راهبردی کشورمان کارساز بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ۵ سند جدید همکاری در حوزه‌های فرهنگ، علم، رسانه، ورزش و جوانان امضا کردیم و این اسناد همکاری‌های جدید ایران و سریلانکا، همکار‌ی‌های گسترده رسانه‌ای، سینمایی، جهانگردی و کتابخانه‌ای را در برمی‌گیرد که تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از اقدامات سازنده قبلی است.

اسماعیلی همچنین گفت: هم در پاکستان و هم در سریلانکا کوشش کردیم که سندهای همکاری، برخلاف سالهای گذشته که اغلب دربرگیرنده کلیات و رویکردها بود، ناظر به جزییات تعاملات مشترک نیز باشد، چون باید بتوانیم چگونگی پیشرفت آن‌ها را اندازه‌گیری کنیم و همچنین، به ارزیابی نحوه کاربردی شدن تفاهم‌نامه‌ها بپردازیم.

اسناد همکاری‌های جدید ایران و سریلانکا که در حضور روسای جمهور امضا شد، همکار‌ی‌های گسترده رسانه‌ای، سینمایی، جهانگردی، کتابخانه‌ای و… را در برمی‌گیرد که تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از اقدامات سازنده قبلی است. در پاکستان نیز در زمینه فرهنگ و دیگر موضوعات، پیشرفت‌های چشمگیری به دست آمد.

با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا، طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

همچنین دستگاه دیپلماسی_فرهنگی ما به طور دائمی، گسترش پدافند_فرهنگی علیه رژیم صهیونیستی را با همکاری کشورهای همسو دنبال می کند.

استقبال  مجامع مردمی، گروه‌های گوناگون مذهبی و اندیشمندان تراز اول در هر دو کشور از آقای رئیس جمهور، شگفتی این سفر بود.

این اقبال بی‌نظیر نشان داد که سرمایه_معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان رو به فزونی است؛ سرمایه‌ای که برای امنیت جهانی ایران بسیار ارزشمند است."

 

دیگر خبرها

  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است