Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عباس اکبری شریف روز دوشنبه در نشست هم اندیشی خود با تشکل های عشایری و جمعی از دامداران عشایر استان تهران گفت: در این چهل سال اخیر مشکلات در حوزه دام و تولید گوشت قرمز به شکل فوق العاده ای افزایش یافت و منجر شده بود که موتور تولید به ویژه در بخش عشایری از کار بیفتد.

وی افزود: خشکسالی بی سابقه، افزایش قیمت نهاده های دامی و همچنین افزایش هزینه تولید منجر شده بود که تولید این محصولات برای آنان سودی نداشته اما جامعه تولیدکننده این سختی ها را به جان خریدند و موجب شدند که زندگی عشایری در استان تهران از رونق نیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به بازار مناسب گوشت قرمز در این استان گفت: بیش از ۶۰ درصد گوشت قرمز در این استان تولید می شود و همچنین ۲۳ درصد تولید دام در این استان صورت می گیرد.

وی با تاکید بر نظارت بر محصولات از مزرعه تا سفره مردم گفت: وجود دلالان آفت بزرگی است و اگر موضوع کشاورزی قراردادی در تمامی دامداری ها اجرایی شود محصولات با قیمت واقعی بدست مردم می رسد.

اکبری شریف با بیان اینکه تشکل های دامداران و عشایر باید در این بخش به دولت کمک کنند گفت: دولت در این زمینه حکم نظارتی دارد و تشکل ها با حمایت از فروش محصولات دامداران زمینه ساز عرضه بصورت عادلانه در بازار مصرف شوند تا دست دلالان کوتاه شود.

۳۰ درصد گوشت قرمز تهران توسط عشایر تولید می شود

همچنین مدیر امور عشایر استان تهران نیز در این جلسه گفت: عشایر استان تهران با دارابودن ۷۰۰ هزار دام سبک ۳۰ درصد گوشت قرمز پایتخت را تامین می کنند.

فرشید ذبیحی افزود: جامعه تولیدکننده توسط هشت شرکت تعاونی و یک تعاونی استانی خدمات دریافت می کنند و عمده ترین خدمات این شرکت ها در بخش تامین نهاده های دامی و آبرسانی سیار در مناطق عشایری است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تامین نهاده های دامی عشایر در یک سال اخیر با مشکلاتی مواجه شدند که به همت وزارت جهاد کشاورزی، سازمان عشایر کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران این مشکل و کمبود در حال برطرف شدن است.

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار و ۳۱۵ نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر استان تهران، قشلاق را در جنوب‌شرقی استان و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

جامعه عشایری استان تهران، تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه در مناطق عشایری استان سکونت پیدا کردند.

برچسب‌ها زندگی عشایری مدیریت امور عشایر استان تهران تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری تهران زندگی عشایری تهران عشایر استان تهران گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد

حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او گفت: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

در این طرح مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان بیمه شده و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان