Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارگی ناگهانی رگ‌های خونی مغز یک دختر جوان باعث شد خانواده او به یک بیماری ارثی پی ببرند.

به گزارش برنا؛ آنی بارنت استرالیایی پس از این‌که دو رگ خونی مغزش پس از گشاد شدن ناگهانی پاره شد، به سختی از مرگ فرار کرد اما این اتفاق منجر به کشف همین بیماری در پنج نفر دیگر از اعضای خانواده او شد.

 این دختر ۲۱ ساله دچار سکته مغزی جزئی شد و تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت و پزشکان معتقد بودند که او در آستانه مرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکان در بیمارستان رویال بریزبن به ارثی‌بودن این عارضه که ناشی از که نازک شدن دیواره رگ‌ها است شک کردند و از اعضای خانواده او خواستند که مغزشان را اسکن کنند.

نتایج چند روز قبل از کریسمس منتشر شد و مشخص شد که والدین او نیز از چهار آنوریسم در مغز، مادربزرگش از دو آنوریسم و عمویش از یک آنوریسم رنج می‌برند. آنی گفت: احساس ناراحتی داشتم، این بیماری واقعاً مرا آزار می‌داد. پزشکان گفتند به دلیل جوانی بهبود یافته‌ام، بنابراین نگران پدر و مادر، مادربزرگ و عمویم هستم.

بنابر گزارشات، آنی هنوز از آنوریسم در سه رگ خونی رنج می‌برد. مادرش روز سه‌شنبه و پدرش نیز روز چهارشنبه تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرگ خانواده سکته مغزی عمل جراحی بیمارستان کریسمس والدین پدر جراحی خونریزی مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور