Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@02:30:44 GMT

آمادگی ایران برای میزبانی از امامعلی رحمان

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۳۹۳۴

آمادگی ایران برای میزبانی از امامعلی رحمان

علیرضا حقیقیان مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه، پیام تبریک حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان را در همایش چشم‌انداز روابط ایران و تاجیکستان که به مناسبت سی‌امین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور برگزار شد، قرائت کرد.

وزیر امور خارجه در این پیام ضمن ابراز خرسندی به مناسبت فرارسیدن سی‌امین سالگرد یا برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان به دولت و ملت هم‌زبان و برادر، تاجیکستان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان به پشتوانه اشتراکات فراوان تاریخی، تمدنی، فرهنگی و زبانی در طول سی سال گذشته از روابط خوب دوستانه و برادرانه ای برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی بود که استقلال جمهوری تاجیکستان را به رسمیت شناخت و نخستین کشوری بود که سفارت خود را در شهر دوشنبه افتتاح کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از صلح، امنیت، استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی تاجیکستان حمایت نموده و خواهد نمود. نقش بی‌بدیل کشورمان در برقراری آشتی ملی در تاجیکستان و پایان دادن به جنگ‌های داخلی در این کشور در دهه ۹۰ میلادی فراموش شدنی نیست و دلیل محکمی بر این ادعاست.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: دولت سیزدهم به ریاست جناب آقای دکتر رئیسی، سیاست همسایگی و تقویت روابط با کشورهای همسایه را مهم‌ترین اولویت سیاست خارجی خود دانسته و در این رابطه، تاجیکستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. تاجیکستان مقصد اولین سفر خارجی جناب آقای دکتر رئیسی، رئیس جمهور بود که این مهم، نشان از اهمیت این کشور در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: سفر شهوریور ماه جناب آقای دکتر رئیسی، سفری موفقیت‌آمیز و نقطه عطفی در تاریخ روابط دو کشور بود و فصل نوینی را در عرصه روابط دو کشور در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منطقه‌ای و بین‌المللی گشود. در این سفر مقدمات عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، با میزبانی و کمک کشور دوست، جمهوری تاجیکستان فراهم شد. 

امیرعبداللهیان بیان داشت: خوشحالیم که اکنون روابط دو کشور در مسیری رو به رشد قرار گرفته و معتقدیم سفر آتی جناب آقای امامعلی رحمان رئیس جمهور محترم تاجیکستان به جمهوری اسلامی ایران، می‌تواند در این روند تسریع ایجاد کند و گام موثر دیگری در راستای تقویت و تحکیم همکاری‌های دو جانبه دو کشور ایفا نماید. مایلم در اینجا آمادگی کشورم را جهت میزبانی جناب آقای امامعلی رحمان اعلام نمایم.

وی با اشاره به نقش موثر و برجسته دستگاه‌های دیپلماسی و مسئولین ذی‌ربط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان، در حفظ و صیانت از روابط دو کشور و تقویت و گسترش آن طی سی سال گذشته تاکید کرد: مجریان سیاست خارجی دو کشور، تمام ظرفیت‌ها و تلاش‌های خود را برای تقویت بیش از پیش روابط و گشودن افق‌های جدید در روند همکاری‌های دو کشور دوست، هم‌زبان، همسایه و مسلمان، به کار خواهند بست./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: امیرعبداللهیان چشم انداز روابط ایران و تاجیکستان جمهوری اسلامی ایران جمهوری تاجیکستان روابط دو کشور امور خارجه جناب آقای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در دیدار با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز خوشحالی از حضور در تهران و دیدارهای انجام شده، گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

وی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل‌دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد که تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد از جمله در بُعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

احمدیان نیز با خوشامدگویی به بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است. لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضدانقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد کند.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی کرد.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به‌ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • وابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی