Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:25:48 GMT

اختصاص سهمیه جدید برای بیمه قالیبافان

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۴۷۳۱

اختصاص سهمیه جدید برای بیمه قالیبافان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری‌ها برای توسعه «بیمه» گروه‌های خاص از محل‌ افزایش بدهی‌های دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الله عبدالملکی با بیان اینکه چند ماه است پیگیر توسعه بیمه گروه‌های خاص از محل‌ افزایش بدهی‌های دولتی هستیم، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول بیمه گروه‌های خاص را به ما داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم که از مجلس و سازمان تامین اجتماعی در آن حضور دارند. این کمیته برای بازنگری و ایجاد تسهیل در بیمه افراد گروه‌های خاص است. این امر تکلیف قانونی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود که با حمایت سازمان برنامه و بودجه سهمیه جدیدی برای بیمه‌های قالیبافان اختصاص داده خواهد شد تا بیمه آنها اجرایی شود.

وی همچنین با اشاره به نگرانی‌های استان‌های مرزی پیرامون اشتغال اظهار کرد: دو مصوبه مهم در شورای عالی اشتغال برای استانهای مرزی گذرانده شده و در حال اجرا و ۱۷۵ برنامه اشتغالزا تنظیم شده است.

وزیر کار رو رفاه همچنین درباره وعده ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل برای ۱۸ ماه توسط این وزارتخانه اظهار کرد: دراین راستا ما ۱۰۰ نقطه بحرانی اشتغال را  در نظر گرفته، بررسی میدانی در این راستا انجام داده و  نسخه متناسب هر کدام را انجام می‌دهیم. همچنین ۷۰ نقطه شناسایی شده و کار عارضه‌یابی و تدوین بسته‌های اساسی برای آن نقاط  نیز شروع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت کار رفاه و تامین اجتماعی گروه های خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت

استاندار خوزستان گفت: زراعت چوب به عنوان یک کار جدید است که می‌تواند بخشی از کانون‌های ریزگرد را تحت پوشش قرار داده و در کنار آن موجب شکل‌گیری تولید صنایع چوب و ایجاد زنجیره اشتغال شود.

او می‌گوید: این طرح در قالب سفر هیئت دولت مطرح شد و مورد تایید دولت قرار گرفت. خوزستان حدود شش میلیون هکتار زمین دارد و اجرای این طرح در ۳۰۰ هزار هکتار در طول ۴ سال پیش‌بینی شده است.

حسینی محراب ادامه داد: در هر هکتار از طرح زراعت چوب بیش از هزار درخت اکالیپتوس و گونه‌های مشابه کشت می‌شود که پس از چهار سال به تولید می‌رسد و طی این مدت از برگ آن جهت گرفتن اسانس استفاده میشود و دو یا سه کارخانه به این منظور راه‌اندازی شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این کار درآمد نسبتاً خوبی نسبت به کشت سایر محصولات دارد اظهار داشت: کار خوبی که در سال زراعی جاری که معمولا آغاز آن را از ۳۰ شهریور لحاظ می‌کنند صورت گرفته کشت نهال در حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در استان است و رقم مصوب ۴۶ هزار هکتار بوده که رقم قابل توجهی است؛ درخواست‌هایی که شرکت‌ها و کشاورزان مختلف نیز داشتند بیش از صد هزار هکتار است.

حسینی محراب گفت: در گذشته در سال‌های طولانی مجموعاً دو هزار هکتار در زمینه زراعت چوب در استان زیر کشت رفته است و کشتی که در سال زراعی جاری شده بیش از هشت و نیم برابر نسبت به گذشته است.

وی افزود: آماری که در سامانه منابع طبیعی کشور برای کشت نهال ثبت شده ۹۰ هزار هکتار است که ۷۳ هزار هکتار از آن فقط به خوزستان اختصاص دارد و ۱۷ هزار هکتار نیز برای سایر استان‌ها در نظر گرفته شده است و دلیل آن هم این است که طرح زراعت چوب را به عنوان یک پروژه ملی در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند کمک زیادی به آب و هوا و تولید و اشتغال استان داشته باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شهرک‌های صنایع چوب و مبلمان نیز می‌تواند در کنار اجرای طرح زراعت چوب ایجاد شود عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد این پروژه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عبادی‌پور: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • اهدای ۴۰۰ کیسه آرد رایگان به نیازمندان در بشاگرد
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تدارک رادیو فرهنگ برای هشتاد و چهارسالگی رادیو