Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد - رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: میو‌ها پس از برداشـت فـسادپذیری بالایی دارند، که به کارگیری فنون و روش‌های مناسـب برای افزایش قابلیت ماندگاری در طول دوره نگهداری میوه‌ها ضروری است که  تولید بسته‌های با رهایش کنترل شده از طریق انتقال یک عامل فعال از حامل پلیمری به سطح ماده غذایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او گفت: روش‌های قدیمی نگهداری مواد غذایی شامل فرآیند‌های گرمایی، انجماد، پرتودهی، نگهداری در اتمسفر اصلاح شده و استفاده از مواد افزودنی ضدمیکروبی یا نمک‌ها می‌شود که این روش‌ها در خصوص برخی فرآورده‌ها کارآیی مطلوبی ندارد.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: اهمیت ماندگاری میوه‌ها و کنترل قارچ‌ها و کاهش مصرف قارچ کش‌های سنتزی در زنجیره تولید تا مصرف، تولید ورقه‌های رهاینده دی اکسید گوگرد برای کنترل قارچ‌ها و افزایش ماندگاری میوه ها، از جمله سیب، انواع توت ها، تمشک، انگور، خرمالو، کیوی، گلابی و انار است.

سابقه فعالیت این پژوهشکده به سال ۱۳۶۰ باز می گردد که در ابتدا با نام سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مرکز خراسان فعالیت خود را آغاز کرد و در سالهای ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵ با تبدیل مراکز استانی سازمان به پارک‌های علم و فناوری با نام پژوهشکده تحقیقات توسعه فناوری فعالیت خود را ادامه داده است.

 

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات باغی میوه های فاسد میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان قطب صنایع غذایی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • این غذاها را با هم نخورید!