Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: اجرای طرح درج قیمت تمام شده کالا بر روی محصولات به جای قیمت فروش  باعث می‌شود قیمت‌های ساختگی و کاذب از بین برود و کالا‌ها با احتساب هزینه‌های سود عمده یا خرده‌فروش، شرکت‌های پخش و هزینه حمل به دست مصرف کننده برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این طرح از اواخر آذر شروع شده است و به صورت زمان‌بندی شده بر کالا‌های مختلف اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گفت: اکنون بهای مصرف کننده درج شده روی برخی از کالا‌ها به‌ویژه در فروشگاه‌های بزرگ واقعی و قانونی نیست و بیشتر قیمت‌ها طبق توافق واحد‌های تولیدی با واسطه‌ها و فروشگاه درج می‌شوند.

به گفته حسینی، طرح درج قیمت تمام شده کالا بر روی محصولات با هدف شفاف‌سازی قیمت‌ها در سه گروه اجرا شده است.

او گفت: عرضه کننده نهایی یا همان خرده فروش حداکثر ۲۷ تا ۳۰ درصد می‌تواند بالا‌تر از قیمت تمام شده کالا را بفروشد.

رئیس سازمان صمت بوشهر درباره قانون انتزاع هم گفت: در ساختار جدید وزارت صمت، طبق قانون انتزاع صفر تا صد بازار محصولات کشاورزی از تولید، تامین، توزیع و نظارت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

به گفته حسینی، به همین علت، تعدادی از نیروهای بخش بازرسی سازمان صمت استان بوشهر محل خدمتشان به سازمان جهادکشاورزی استان و شهرستان منتقل شده است.

با توجه به پایان‌ مهلت اجرای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر لغو قانون انتزاع در ۲۲ تیر امسال، همه اختیارات حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی مانند گذشته در دوم مرداد به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر درباره اجرای طرح «جشنواره ویژه خرید شب‌ها» نیز گفت: این طرح در راستای درج قیمت تمام شده کالا بر روی محصول، در کشور اجرا خواهد شد.

حسینی همچنین گفت: در ۹ ماه امسال، ۲۳۹ فقره جواز تاسیس واحد‌های صنعتی و تولیدی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی صادر شده است.

به گفته او، این آمار در مقایسه با سال گذشته در حوزه صدور جواز تاسیس ۴۴ درصد، پیش بینی سرمایه گذاری ۲۲۷ درصد و پیش بینی اشتغال ۱۹/۹۷ درصد افزایش داشته است.

او گفت: در ۹ ماه امسال، ۴۲ پروانه بهره‌برداری برای واحد‌های تولیدی در استان صادر شده است که با سرمایه‌گذاری هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان برای هزار و ۳۶۴ نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت کالا صمت فروش کالا محصولات کشاورزی درج قیمت تمام شده کالا سرمایه گذاری رئیس سازمان قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: سال گذشته۳۰ میلیون تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در محور‌های مختلف استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده کالا‌های جابجا شده شامل انواع بنزین، نفت گاز، محمولات معدنی، سیمان، شمش آهن، کیسه مواد، قطعات یدکی و کالا‌های اساسی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: ۲۳۱ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • جدیدترین قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع سکه در بازار؛ سکه یک گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟