Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: در حال احصا خسارت‌های ناشی از انفجار تانکر سوخت به آسیب‌دیدگان شهر حسین آباد هستیم و بزودی این خسارت ها در قالب کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات کم بهره جبران می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ محمد فلاحی اظهار داشت: در حادثه واژگونی تانکر حامل سوخت شامگاه شنبه در حسین آباد سنندج، ۲۳ واحد مسکونی دچار خسارت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آب، برق و گاز واحدهای خسارت دیده متصل شده است، افزود: روز یکشنبه در جلسه مدیریت بحران استان، مقرر شد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بهسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده مبالغی کمک بلاعوض و تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت کند؛ البته هنوز میزان خسارت ها نهایی نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان بیشترین خسارت وارد شده را به لوازم خانگی اعلام کرد و یادآور شد: قرار شده کمیته امداد امام(ره) نیز به خانوارهای تحت پوشش خسارت دیده، ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض کند و بسته معیشتی هم بین تمام خانواده های آسیب دیده توزیع شود.

فلاحی با اشاره به اینکه خانوارهای آسیب دیده در حال ثبت نام در بخشداری برای دریافت جبران خسارت ها هستند، ادامه داد: مقرر شده افراد و خانوارهای آسیب دیده ای که تحت پوشش کمیته‌امداد امام(ره) نیستند، از این پس مورد حمایت باشند و از مزایای آن برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه خسارت به خودروهای آسیب دیده نیز در صورت بیمه بودن جبران خواهد شد، اظهار داشت: طبق دستور استاندار، تمام خسارت ها به آسیب دیدگان در حسین آباد جبران خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای ممانعت از تردد تانکرهای حمل سوخت در مسیر دهگلان - حسین آباد گرفته نشده است، گفت: با توجه به واژگونی تانکر حمل سوخت در سال ۱۳۸۳ در نزدیکی سد قشلاق سنندج، تردد تانکرها از این مسیر ممنوع و به جاده دهگلان - حسین آباد انتقال یافت.

فلاحی اضافه کرد: گرچه مسیر دهگلان - حسین آباد برای تردد تانکر حامل سوخت نامناسب است اما در حال حاضر مسیر دیگری وجود ندارد و امیدواریم با بهسازی این مسیر و اتمام کریدور شمال - جنوب، این مشکل برای همیشه رفع شود و تردد تانکر به مسیر اصلی برگردد، ضمن اینکه اکنون راهداری در حال اصلاح و بهسازی جاده مسیر حسین آباد به سمت دهگلان است.

ساعت ۲۰ شامگاه شنبه ۱۸ دی ماه،  واژگونی یک دستگاه تانکر حامل سوخت مازوت و انفجار آن در حسین آباد سنندج،  علاوه بر مرگ راننده، موجب فوت ۲ تن و مصدومیت ۱۵ تن دیگر شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا برق گاز مدیریت بحران مسکن کمیته امداد پوشش خانواده جاده مرگ کردستان مدیریت بحران تردد تانکر حسین آباد آسیب دیده خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در بازدید از  روستای قطرم بافق گفت: شش واحد مسکونی نیاز به مرمت و بازسازی دارند که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته است. 

او افزود: از محل صندوق بیمه حوادث و مسئولیت‌های اجتماعی نیز پیگیر هستیم که برای جبران خسارت سیل، کمک کنند. 

.ی گفت: مجموعه دهیاری و بخشداری مرکزی بافق، برای رفع مشکلات باغداران اقدام خواهند کرد و تسهیلاتی هم جبرای خسارت به کشاورزان پرداخت می‌شود

ملک زاده ادامه داد:  زیرساخت‌های طراحی شده جوابگوی سیلاب نبوده است که مقرر شد به صورت اضطراری از ظرفیت ماشین آلات دستگاه‌ها استفاده شود تا وضعیت آرام شود،خوشبختانه قطعی برق و مشکلی در آب وجود ندارد، تنها در راه دسترسی مشکل وجود دارد که دستگاه‌های مربوطه در حال اقدام برای حل مشکل هستند.

نادریان زاده مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد نیز گفت: تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض به منازلی که دچار آبگرفتگی شده اند، پرداخت می‌شود.

او گفت: در بررسی اولیه مشاهده شد که ۶ منزل مسکونی تخریب و ۳۵ دیگر نیز دچار آبگرفتگی شدید شده است که نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

او افزود: اعتبار واحد‌ها از بنیاد مسکن استان تامین و به منظور ترمیم مسائل زیربنایی و راه دسترسی بعد از برگزاری جلسه در استان تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

نادریان زاده همچنین از پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بصورت قرض الحسنه و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض به منازلی که دچار آبگرفتگی شده اند خبر داد و گفت: مالکین منازلی که بصورت کامل تخریب شده است از تسهیلات ۲۵۰ میلیونی قرض الحسنه و ۵۰ میلیون تومانی بلاعوض می‌توانند بهره‌مند شوند.

پس از جاری شدن سیل در روستای قطرم بافق، مسئولان استان از جمله مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد و همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد و مسئولان شهرستان از جمله فرماندار، امام جمعخ و دیگر اعضای ستاد بحران، چندین مرتبه از این روستا بازدید کردند. 

همچنین در جلسات و نشست‌های متعدد برای رفع مشکلات روستا و روستاییان، گردهم آمدند تا هرچه زودتر اقدامات لازم برای مرمت و بازسازی پل‌ها، زیرساخت‌ها و معابر انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند