Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وکیل دادگستری درباره تفاوت دستور تخلیه و حکم تخلیه توضیحاتی ارائه داد. پیمان باقری در گفت‌وگو با میزان با اشاره به تفاوت‌ میان حکم تخلیه و دستور تخلیه، اظهار کرد: اقدام مالک به دستور تخلیه با یکسری شرایط همراه است، اولا موعد قرارداد باید تمام شده باشد، ثانیا مستاجر از تخلیه مورد اجاره استنکاف کند در این صورت مالک می‌تواند با دستور تخلیه مستاجر را از ملک خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بر درج دقیق مدت و پایان مدت اجاره در قرارداد تاکید کرد و گفت: اجاره نامه باید رسمی، قانونی و به امضای ۲ شاهد رسیده باشد، همچنین قرارداد باید در دو نسخه تنظیم شود که شامل اجاره املاک سر قفلی نمی‌شود، در این راستا شوراهای حل اختلاف صالح به رسیدگی و صدور دستور تخلیه هستند.

این وکیل دادگستری در ارتباط با اقدام مالک برای دریافت حکم تخلیه، گفت: مالک زمانی مبادرت به دریافت حکم تخلیه می‌کند که شرایط قانونی دستور تخلیه وجود نداشته باشد، بدین معنا که قرارداد رسمی بین موجر و مستاجر تنظیم نشده باشد. در این صورت مالک مجبور است از طریق مراحل پیچیده‌تر و سخت‌تر برای گرفتن حکم تخلیه و با دادن دادخواست در محل وقوع آن دعاوی ملکی اقدام به درخواست صدور حکم تخلیه کند.

وی افزود: حکم تخلیه با دستور تخلیه تفاوت دارد و مالک در صورت داشتن قرارداد رسمی می‌تواند از دستور تخلیه برای تخلیه ملک خود استفاده کند در غیر این صورت با پیگیری مراحل پیچیده و سخت‌تر از طریق قانون حکم تخلیه را اخذ می‌کند.

باقری ادامه داد: به طور کلی در دستور تخلیه قرارداد رسمی با تمامی شرایط قانونی بین موجر و مستاجر منعقد شده، ولی در حکم تخلیه قرارداد رسمی بین موجر و مستاجر تنظیم نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعهدات مستاجر نسبت به پرداخت اجاره بهای معوقه به موجر چیست؟، گفت: در صورت عدم پرداخت یا تعویق در پرداخت اجاره بها از سوی مستاجر، موجر با تقدیم دادخواست و صدور حکم و اجراییه، مبلغ مورد اجاره را از مستاجر دریافت می‌کند. بیشتر بخوانید: آغاز کار کارشناسی قیمت گذاری منطقه‌ای مسکن در همدان

انتهای پیام/ برچسب ها: آگاهی های حقوقی قانون قرارداد اجاره

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آگاهی های حقوقی قانون قرارداد اجاره قرارداد رسمی دستور تخلیه حکم تخلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس/ مشکلات سامانه خودنویس رفع می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، وزارت راه وشهرسازی از رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس خبر داد و اعلام کرد: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است.

بیشتر بخوانید: مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

طبق آمار طی 40 روز ابتدایی سال گذشته 80186 قرارداد در سامانه خودنویس ثبت شده بود. این در حالی است که در مدت مشابه سال جاری 112864 قرارداد اجاره در سامانه مذکور ثبت شده که نشان می‌دهد قراردادها 40.7 درصد رشد داشته است.

سال گذشته ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری فقط از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر بوده است، اما با راه‌اندازی سامانه خودنویس مردم می‌توانند بر اساس قانون قراردادهای اجاره را ثبت کنند. روند مراجعه مردم به سامانه خودنویس هر روز در حال رشد است و برخی مشکلات گزارش شده از سوی مردم به سرعت رفع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229323 برچسب‌ها وزارت راه و شهر سازی

دیگر خبرها

  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس/ مشکلات سامانه خودنویس رفع می‌شود
  • مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • وزارت راه: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟