Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه به نحو احسن و مؤثر ترویج دهیم.

محمد مهرافزون در مراسم نواختن زنگ مدارس به مناسبت سالگرد شهادت ۶۸ دانش‌آموز شهید دانش‌آموز بروجردی در حمله موشکی رژیم بعث عراق به دو مدرسه شهید فیاض بخش و امام حسن مجتبی (ع) که امروز ۲۰ دی‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: امروز همگی به یاد پروانه‌های معصومی هستیم که در مسیر مدرسه، برسر صف‌ها و کلاس‌های درس بسان گل محمدی خزان شدند، گریبانشان چاک خورد و پیکر نحیفشان غرق به خون، محاسنشان با خون خضاب، روحشان از بدن خارج شد و شرح حال درد اشتیاقشان سوز و گداز جانسوز در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که خونشان بر موشک رژیم بعثی عراق نشست و از فرش به عرش رفتند و نشان افتخار طریقت و شریعت آئین کربلای حسینی را بر سینه دریا گونیشان نصب کردند و به لقاءالله پیوستند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل آینده را از ضروریات جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز امنیت و اقتدار کشور جمهوری اسلامی ایران در سایه خون شهدا این عاشقان ایثاراست و ما وظیفه‌ داریم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه به نحو احسن و مؤثر ترویج دهیم و ایجاد این فرهنگ مبتنی بر شناخت و ارتقاء سطح آگاهی و باورهای دینی مردم است.

مهرافزون اضافه کرد: ترویج و تقویت ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه و بخصوص فرزندان این مرز و بوم و آینده‌سازان میهنمان یکی از مهم‌ترین و اساس‌ترین وظیفه آموزش‌وپرورش، رسانه‌های جمعی و نهادهای فرهنگی و اجتماعی است تا که در مقابل دشمنان اسلام که کمر بر بی‌اهمیت کردن و کم‌فروغ جلوه دادن ارزش‌های ایثار و شهادت بسته‌اند، بتوانند ارزش و مقام ایثارگران و شهدا را در بین جامعه تقویت و ترویج کنند.

وی شهدا را بهترین الگو برای دانش آموزان برشمرد و بیان کرد: آینده‌سازان مملکت را الهی تربیت کنیم و در این راه رضای معبود را در نظر بگیریم و فرزندان خود را الهی تربیت کنیم که تربیت آینده‌سازان فردا امروز در دست ماست و شهدا بهترین چراغ راه برای آیندگان ما هستند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ادامه داد: شهدا الگوهای خوبی برای جوانان هستند و امروز شهدای دانش‌آموز به‌عنوان یک الگوی رفتاری و راه و رسم زندگی برای سایر دانش آموزان کشور تبدیل شده‌اند.

مهرافزون عنوان کرد: توسعه فرهنگ ایثار، شهادت، آگاهی بخشی و آشنایی بیش‌ازپیش دانش آموزان با شهدا از اولویت‌های آموزش‌وپرورش است زیرا همه ما استقلال، امنیت و عزت کشور را مرهون ایثار شهدا می‌دانیم و برای تربیت دانش‌آموزانی که بتوانند در مسیر توسعه کشور گام بردارند درس ایثار و از خود گذشتگی شهدا بهترین الگو است که بتوانند به اهداف خود در زندگی فردی و اجتماعی برسند.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های وافر از طریق شورای نامگذاری مدارس از سوی وزارتخانه و اداره‌کل توانستیم نام دبیرستان ثارالله را به نام دبیرستان ۶۸ دانش‌آموز نام‌گذاری و تغییر دهیم و درصدد هستیم در راستای جاودانه شدن نام این شهدا و حفظ نام مدرسه امام حسن مجتبی (ع) مجدداً تایم مخالف این دبیرستان به نام امام حسن مجتبی (ع) نامگذاری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها جمهوری اسلامی ایران آموزش و پرورش بروجرد جنگ تحمیلی فرهنگ ایثار و شهادت آموزش وپرورش دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران

به گزارش خبرنگار مهر، محسن روحی، صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود گفت: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از برنامه‌های ترویجی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های هر شهر که در زمینه ترویج کتابخوانی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.

روحی، اهداف این برنامه را کمک برای دستیابی به توسعه پایدار و عدالت فرهنگی، تقویت و انسجام‌بخشی به توسعه فعالیت‌های اجتماعی محور فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مادی و معنوی برای ترویج کتابخوانی، تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه مشارکتی و جهادی در حوزه ترویج کتابخوانی عنوان کرد.

وی افزود: تناسب فعالیت‌ها با آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، طراحی برنامه‌ها به طور ویژه برای پایتخت کتاب ایران، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های تجاری و دستگاه‌های اجرایی، نوآوری در محتوا و شیوه اجرا و استفاده از فضای مجازی از ویژگی‌های کلی برنامه‌های ارسالی شهرها به دبیرخانه این جشنواره است.

روحی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های کتابخوانی و شبکه‌سازی گفت: مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و فکری موضوعی است که در انتخاب پایتخت کتاب ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6097248

دیگر خبرها

  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود