Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:48:37 GMT

صنایع را باید با محیط زیست همسو کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۶۵۳۵

صنایع را باید با محیط زیست همسو کرد

 محمدرضا یافتیان روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید محیط زیست استان زنجان، با اشاره بر اهمیت ۲ مولفه محیط زیست و صنایع که وجودشان لازمه زندگی امروزی است، افزود: در برخی موارد هم با کمی تلاش بیشتر، می توان صنایع را همراه با محیط زیست کرد و نیازی نیست که برای داشتن آن، دست به تخریب محیط زیست زد.

وی گفت: شاید در بعضی موارد مشکلاتی که پیش می آید و ناگزیر، یکی از این ۲ مقوله حذف و قربانی دیگری می شود، از عدم آگاهی و به کارگیری گزینه های مختلف در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل جدید محیط زیست استان زنجان، با بیان اینکه با الگو قرار دادن این مسئله و سود و زیانی که از یک تصمیم گرفته می شود، می توان با کمترین مشکل و چالش به مسیر ادامه داد، اظهار داشت: بزرگان ما بسیار سنجیده گفته اند که اگر حال مردم خوب باشد، حال زمین هم خوب خواهد بود.

یافتیان با تاکید بر اینکه بنابراین، جان و مال مردم باید در کنار هم دیده شود، خاطرنشان کرد: اگر تلاش در راستای تصمیم‌گیری های سازمانی و سلیقه‌ای با در نظر گرفتن منافع مردم باشد، قطعا آن سازمان رو به تعالی خواهد بود.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از تجارب و پیشنهادهای سازنده در مسیر فعالیت در محیط زیست، از رویکردهای اصلی خواهد بود، گفت: بنابراین از تفکرات و  پیشنهادات اعم از خارج سازمانی و داخل سازمانی استقبال می‌کنم چرا که به تعالی مجموعه کمک می کند.

 مدیرکل محیط زیست استان زنجان افزود: تاکید دارم که در طول خدمتم در این سازمان آنچه را که جزء محورهای فعالیت من است از من مطالبه کنند چون مسیر فعالیت من بر اساس این محورها خواهد بود .

 یافتیان در ادامه، با اشاره به برخی از اهداف و محورهای فعالیت خود در مدیریت محیط زیست استان، پیگیری تامین تجهیزات مدرن برای افزایش کارایی و کیفیت عملکرد در محیط زیست، همکاری با سایر سازمانها و سایر دستگاه‌ها، در مسیر مسئولیت و پیگیری امور معیشتی و رفاهی کارکنان محیط زیست  را از جمله محورها و رویکرد خود اعلام کرد.

وی  تاکید کرد: در تامین مسائل معیشتی و رفاهی همکاران خود در محیط زیست،  وکیل مدافع آنها خواهم بود و این نکته را فراموش نمی‌کنم.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان،  در ادامه با بیان اینکه اگر چه همه همکاران از  سواد علمی خوبی برخوردارند، افزود: اما  شاید روزمرگی‌ها باعث شود که از مسائل علمی و روز دنیا به دور باشند بنابراین باید آموزش‌های عمومی و تخصصی مورد توجه قرار گیرد تا ارتقاء سطح علمی همکاران همواره مد نظر باشد.

یافتیان همچنین با تاکید بر اینکه فساد ستیزی و رفع مطلق روابط فساد برانگیز، از رویکردهای دولت جدید است، گفت: در محیط زیست استان، مجموعه بسیار سالمی داریم که نه فقط تلاش می‌کنند بلکه تلاششان هم به صورت میدانی است و  وجود شهدای محیط بان در محیط زیست زنجان، نشان از سلامت مجموعه است.

 وی در پایان با بیان اینکه در مقطعی این مسئولیت را پذیرفتم که همه از مشکلات و سختی ها گله‌مند هستند، اظهار داشت: با اعتماد به نفس و امید به یاری همکاران مجموعه، این مسئولیت را پذیرفتم و رسالت و ماموریت مجموعه را پیش می برم.

برچسب‌ها عملکرد زیست محیطی محیط بان مدیریت پسماند زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عملکرد زیست محیطی محیط بان مدیریت پسماند عملکرد زیست محیطی محیط بان مدیریت پسماند زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛امیدرضا تونی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت گفت: در فروردین ماه امسال، شش نفر از عاملین آلودگی محیط زیست شامل اشخاص حقیقی و حقوقی با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رأی محکومیت در این خصوص صادر شده است.

تونی افزود: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماندهای بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام در محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و تا حصول نتیجه، توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج ادامه داد: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها و استفاده‌ غیرمجاز از فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

این مسئول اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز هم در حال تحدید و هم در حال تهدید است. رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901300

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان