Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@00:27:32 GMT

صادرات تنها راه حفظ حیات تجاری بخش خصوصی است

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۷۳۲۰

صادرات تنها راه حفظ حیات تجاری بخش خصوصی است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی تبریز با تاکید بر لزوم ورود جدی بخش خصوصی به مقوله صادرات گفت: صادرات تنها راه حفظ حیات تجاری بخش خصوصی است.

یونس ژائله در جلسه‌ی کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در این زمینه لازم است نسبت به متحد کردن صادرکنندگان، تدوین برنامه‌ی جامع صادراتی، عدم محدودیت مقاصد صادراتی به چند کشور و تلاش برای گسترش بازارها و ورود به بازارهای جدید اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، از کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق در خواست کرد تا نقشه راه مناسب برای افزایش صادرات را تدوین و با بنچ مارکینگ و بررسی رقبای صادراتی در تعیین کشورهای هدف، صادرکنندگان را راهنمایی کند.

ژائله با بیان اینکه دولت و بخش خصوصی هر کدام وظایفی در توسعه‌ی صادرات دارند، ادامه داد: حل مشکلات زیرساختی از قبیل افزایش توان ناوگان حمل.ونقل صادراتی مانند اصلاح تعرفه‌ی واردات کامیون به ویژه کامیون‌های یخچال‌دار، منطقی کردن هزینه‌ی خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی کالا، اجتناب از بخشی‌نگری در شرکت‌های دولتی از جمله کشتیرانی، الزام شرکت کشتیرانی به ارائه‌ی خدمات برای توسعه‌ی مقاصد جدید صادراتی و تامین اعتبار برای ورود قدرتمندانه به بازارهای صادراتی از جمله وظایف دولت برای توسعه‌ی صادرات است.

مشکلات بسیاری در حوزه صادرات وجود دارد

رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز نیز در این نشست گفت: در مقطع فعلی مشکلات عدیده‌ای در حوزه صادرات وجود دارد از جمله یکی مشکلات این مورد بوده که در حوزه‌ی صادرات محصولات کشاورزی، کالای صادراتی با نرخ آزاد تامین می‌شود اما در بازگشت ارز هم باید به قیمت سامانه نیما عرضه شده و هم هزینه‌ای غیر رسمی به واردکننده و استفاده کننده از ارز بازگشتی داده شود.

سیدیوسف حسینی افزود: در بخشنامه‌ها و بسته سیاستی بازگشت ارز، استثنائاتی برای چنین مواردی در نرخ و شرایط بازگشت پیش بینی نشده است که این موضوع از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری می.شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی تبریز، وی بیان کرد: افزایش بی‌رویه‌ب هزینه‌ی حمل کانتیتر در حمل دریایی از سوی شرکت کشتیرانی مانعی در توسعه صادرات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق بازرگاني رییس اتاق بازرگانی بخش خصوصی ی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند

اسفندیار دریکوندی ، ضمن اشاره به تنوع بالای کالا‌های صادراتی استان، گفت: در همین رابطه کشور‌های عراق، پاکستان، آذربایجان، افغانستان، روسیه، امارات، گرجستان، هند، چین و ازبکستان عمده کشور‌های هدف صادراتی استان قم بوده‌است.

مدیرکل گمرکات قم افزود: در این مدت بیش‌از ۳۰ نوع کالا از گمرکات استان به کشور‌های مورد نظر صادر شد که مهمترین آنها شامل محصولاتی همچون کفش و صندل، انواع گرانول و کامپاند، سرب، پلی استر، شماری از محصولات شیمیایی، محصولات غذایی همچون تخم مرغ و برخی از لوازم صنعتی است.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر بستر‌های لازم برای صادرات انواع کالا‌های مورد توجه تجار در گمرکات استان قم فراهم شده‌است و ما امیدواریم در سال‌جاری با همراهی فعالان اقتصادی شاهد افزایش هرچه بیشتر میزان صادرات کالا‌های ساخت داخل از گمرکات این استان باشیم.

گفتنی است فروردین‌ماه امسال حدود ۱۲ هزار تُن کالا در قالب ۳۳۵ اظهارنامه به ارزش ۱۰ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار از گمرکات این استان صادر شد.

با توجه به شرایط خاص فروردین‌ماه همچون وجود تعطیلات نوروزی و روند آغاز کار واحد‌های تولیدی، حجم صادرات استان از ماه‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد و گمرکات قم برای تحقق این هدف در آمادگی کامل به سر می‌برد.

در این مدت حدود سه هزار تُن کالا نیز در قالب تعداد ۹۱ اظهارنامه به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، همچنین درآمد کل گمرکات استان از فعالیت‌های تجاری به ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.

گفتنی‌است سال گذشته نیز ۲۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۹۴ دلار صادرات انواع کالا از گمرکات این استان به کشور‌های مختلف جهان صورت پذیرفت. این میزان صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.

در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.

لیست کالا‌های صادراتی استان قم به بازار‌های جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آنها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی، شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالا‌ها را دربر می‌گیرد.

همچنین در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • افزایش ۶۵ درصدی صادرات سیر/ روسیه مقصد نخست صادرات سیر خشک
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی رشد ۹۸ درصدی داشت
  • روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند