Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمین لرزه‌های آذربایجان غربی و فاریاب کرمان خسارت نداشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: زلزله در مرز آذربایجان‌غربی و منطقه‌ای در شمال عراق خسارت جانی و مالی نداشت.

این زمین لرزه ساعت ۲۱:۵۹ دقیقه شامگاه دیروز و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

جعفری افزود: زمین لرزه ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۵ ریشتری در ساعت ۲۲:۰۱ امشب در منطقه CAMCAMAL عراق و در ۷۶ کیلومتری شهر سردشت رخ داد که در مناطق حنوبی استان از جمله این شهرستان نیز احساس شد.

وی اضافه کرد: طبق گزارش ها، این احساس زمین لرزه موجب نگرانی برخی مردم شده بود، ولی خسارتی در این خصوص گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ادامه داد: نیرو‌های حوزه مدیریت بحران در آماده باش کامل بودند تا در صورت بروز مشکل وارد عمل شوند که خوشبختانه هیچ مشکلی وجود ندارد.

زمین لرزه ۴.۵ ریشتری در ساعت ۲۲:۰۱ امشب در عمق ۱۰ کیلومتری و در مختصات ۳۵.۶۲ عرض حغرافیایی و ۴۴.۹۵ طول جغرافیایی رخ داده است.

در همین منطقه و مختصات جغرافیایی، زلزله دیگر ۳.۴ ریشتری نیز در ساعت ۲۱:۴۵ رخ داده بود که آن هم به گفته مدیرکل مدیریت بحران، خسارتی نداشت.

در کرمان هم زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴ ریشتر ساعت ۲۱:۱۶ دقیقه فاریاب را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد. به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان این زلزله خسارت و تلفات جانی نداشته است.

 این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۲۸.۴۰ عرض شمالی و ۵۷.۲۷ طول شرقی ثبت شده است.

شهرستان فاریاب یکی از شهرستان‌های استان کرمان است.

برچسب ها: زمین لرزیه ، فاراب ، ریشتر ، کرمان ، فاریاب ، خسارت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: فاراب ریشتر کرمان فاریاب خسارت عمق ۱۰ کیلومتری آذربایجان غربی مدیریت بحران زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران با اعلام این خبر گفت: با تشکیل این ستاد از طرق مختلف هشدار‌های هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

نادری گفت: خوشبختانه سیل، تلفات جانی به جامعه عشایری کشور وارد نکرده است اما بارندگی و سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که برآورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اافزود: بیشترین خسارت وارده به زیرساخت‌ها به ویژه ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری به دلیل نداشتن ابنیه فنی است.

وی اضافه کرد: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل‌آسا در یک ماه اخیر  ۵ هزارو ۶۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

نادری گفت: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

وی اظهار کرد: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادر‌های عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.

دیگر خبرها

  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر
  • شهر بدون کوچه ایران را بشناسید
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در ۱۸ استان
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود