Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@20:39:41 GMT

امروز در کدام استان‌ها باران می‌بارد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۷۸۶۵

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت آب‌وهوایی کشور پرداخت. کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در مورد آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همین طور نیمه جنوبی آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، نیمه شمالی و شرق استان خوزستان ،بخش‌هایی از چهارمحال و بختیاری ،کهگیلویه و بویراحمد ،همدان ، قزوین ، گیلان و تهران بارش باران و وزش باد شدید موقتی و احتمال رعد و برق برای استان‌های جنوبی کشور وجود خواهد داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت:همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر این استان‌ها بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

وی گفت:از پنجشنبه سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود و شمال غرب، غرب، ارتفاعات جنوب غرب، غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق مرکزی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

رفیعی گفت:برای روز جمعه در بیشتر مناطق نیمه غربی کشورمان این بارش‌ها گسترش پیدا می‌کند و شدت بارش‌ها را روز جمعه در استان‌های، کردستان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز  مرکزی خواهیم داشت.
وی گفت: در روز شنبه در بیشتر مناطق کشور به جز بخش‌های از غرب و جنوب شرق کشور از بارش‌ها بهره‌مند خواهد شد.
رفیعی ادامه داد:امروز با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی کاهش کیفیت هوا را در شهر‌های تهران، البرز و در استان اصفهان برای روز چهارشنبه و پنجشنبه  این شرایط را خواهیم داشت.
وی گفت:همچنین در روز‌های جمعه و شنبه در شمال غرب کشور و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش دمای بین ۶ تا ۱۰ درجه را پیش‌بینی خواهیم کرد.
وی در مورد وضعیت آب و هوای تهران گفت: هوای تهران امروز کمی تا قسمتی نیمه ابری همراه با غبار محلی و احتمال بارش پراکنده در آن وجود خواهد داشت حداکثر دما ۱۳ درجه و حداقل دما فردا ۶ درجه خواهد.   بیشتر بخوانید:
آیا بودجه رتبه بندی افزایش می‌یابد؟

انتهای پیام/ برچسب ها: هواشناسی آب و هوا تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا تهران استان ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز جمعه در استان بویژه در مناطق شرقی رگبار پراکنده باران و رعد و برق مورد انتظار است و احتمال تقویت نقطه‌ای بارش‌ها نیز محتمل خواهد بود.

توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود به مناطق مرتفع و چرای دام در ارتفاعات اجتناب شود.

در مناطق دریایی استان  نیز رگبار باران و احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود و وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی موجب مواج شدن دریا خواهد شد.

بیشینه سرعت باد گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا گاهی به بیش از ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید.

به لحاظ دمایی،  از امروز جمعه دوباره در برخی نقاط دمای بیشینه افزایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رگبار باران در ۲۱ استان ؛ امروز کدام مناطق بارش دارند؟
  • رگبار باران در ۲۱ استان ؛ امروز کدام مناطق بارش دارند؟ | ورود سامانه جدید از دوشنبه
  • بارش سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان
  • خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید